Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Iittala on nyt pois kuvioista, mitä suomalaista astiamerkkiä suosittelet?

Vierailija
12.02.2024 |

Hinnalla ei ole väliä, mutta pitäisi kestää käyttöä arjessa. Iittalaa en enää halua. Poika muuttaa omaan kotiin ja haluaisi meiltä astioita mukaansa, joten voisin samaan syssyyn uusia meidän. 

Kommentit (208)

Vierailija
141/208 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perinyt mun mummilta 30 vuotta vanhoja Pentikin astioita - ne ovat olleet päivittäisessä käytössä, ja ovat edelleen täydellisessä kunnossa.

Vierailija
142/208 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan lämpene enää tuolle Pentikille. Nuorena tykkäsin mutta aika on jotenkin ajanut sen ohi. Tai jotain.

Nykyään haluan koristeellisempaa. Kultaa ja koukeroita. Esim. vaikka Royal Albertin tyylistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/208 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muut huomanneet Iittalan Kastehelmi laseissa huomattavan laadun heikentymisen? Varsinkin nyt niissä jalallisissa laseissa, ovatkohan uusi malli? Minulla on noin 15 vuotta sitten ostettuja laseja joissa ei todellakaan ole näkyvissä sitä outoa pystysuuntaista sivussaumaa! Onko samaa myös jalattomissa Kastehelmi laseissa nykyisin? 

Vierailija
144/208 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pentik on hinnoitellut itsensä ulos.

Onko kukaan laskenut mitä maksaisi tavallinen astiosto? Isot lautaset, syvät lautaset, pienet lautaset, kahvikupit, yms. Äkkiseltään kun laskeskelee niin tuhansia euroja.

Meille on hankittu paljon Pentikin astioita vuosien mittaan. Rahaa on tietysti mennyt, mutta ei mitään tuhansia euroja.

Toisaalta mielellään maksan reilun hinnan hyvästä ja laadukkaasta tuotteesta. 

Vierailija
145/208 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teräs mukit ja lautaset olisivat parhaita. Kestäviä ja käytännöllisiä.

Vierailija
146/208 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teräs mukit ja lautaset olisivat parhaita. Kestäviä ja käytännöllisiä.

Kolisevia ja naarmuuntuvia. 

Vierailija
147/208 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlailin noita Iittalan laseja noihin Kastehelmilaseihin liittyen löysin uutuuden (tai itse en ainakaan muista nähneeni) https://www.finnishdesignshop.fi/fi-fi/tuote/tundra-juomalasi-29-cl-2-k…

Ihana! Kuvio jotenkin herkempi kuin tuossa Kastehelmessä, joka kaunis sekin. 

Vierailija
148/208 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihan lämpene enää tuolle Pentikille. Nuorena tykkäsin mutta aika on jotenkin ajanut sen ohi. Tai jotain.

Nykyään haluan koristeellisempaa. Kultaa ja koukeroita. Esim. vaikka Royal Albertin tyylistä.

Pentikeissä ja muidenkin valmistajien sarjoissa on minulla aina sellainen mökkiastiasto-fiilis. 

Vierailija
149/208 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vintage Iittala

Vanhoissa astioissa on lyijyä ja myrkkyjä jotka liukenevat ruokaan.

Vierailija
150/208 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kiinnittäneet huomiota Pentikin uuden Tuntu-asiasarjan lanseeraukseen? Niin upea ja laadukas, ihanat värit ja lasitteet - ja mikä hienointa, ne on valmistettu Suomessa Pentikin omalla keramiikkatehtaalla! Pentikin keramiikka ja uusi visuaalinen ilme pesee mennen tullen Iittalan - rakastan! https://www.pentik.com/pages/tuntu

Kuin jotain brändittömiä mukeja 60-luvulta, joita näkee kirppiksellä 50 sentillä.

Vierailija
151/208 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset astiat on kömpelöä ja rumaa kivitavaraa.

Itse suosin posliinia, edullisimmin laadukasta olen ostanut Ikeasta

Vierailija
152/208 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kiinnittäneet huomiota Pentikin uuden Tuntu-asiasarjan lanseeraukseen? Niin upea ja laadukas, ihanat värit ja lasitteet - ja mikä hienointa, ne on valmistettu Suomessa Pentikin omalla keramiikkatehtaalla! Pentikin keramiikka ja uusi visuaalinen ilme pesee mennen tullen Iittalan - rakastan! https://www.pentik.com/pages/tuntu

Kuin jotain brändittömiä mukeja 60-luvulta, joita näkee kirppiksellä 50 sentillä.

On kyllä kolhon näköisiä mökkiastioita, sori vaan Suomi.

Vierailija
153/208 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlailin noita Iittalan laseja noihin Kastehelmilaseihin liittyen löysin uutuuden (tai itse en ainakaan muista nähneeni) https://www.finnishdesignshop.fi/fi-fi/tuote/tundra-juomalasi-29-cl-2-k…

Ihan kivalta näyttää kunnes selasi kuvia ja tuli vastaan törkyinen kattauskuva, joka vei kaiken raikkaan fiiliksen.

Vierailija
154/208 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen merkitystä on " astia merkillä" ? Astiat on vain astioita.

Vierailija
155/208 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kivalta näyttää kunnes selasi kuvia ja tuli vastaan törkyinen kattauskuva, joka vei kaiken raikkaan fiiliksen.

Aha? No eihän sun tarvitse kattaa törkyisesti,  vaan ihan niin kuin haluat. 

Vierailija
156/208 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei halua kiinalaista tuotantoa, ei Ikea taida oll ratkaisu. Ihan nättejä asioitahan siellä on, mutta itse haluaisin suomalaista tai ainakin eurooppalaista.

- Se syviä lautasia etsivä.

Vierailija
157/208 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei halua kiinalaista tuotantoa, ei Ikea taida oll ratkaisu. Ihan nättejä asioitahan siellä on, mutta itse haluaisin suomalaista tai ainakin eurooppalaista.

- Se syviä lautasia etsivä.

Ikea on ihan yhtä OK kuin iittala ja marimekko, kaikki valmistetaan vinkuintiassa. Vain hinnassa on eroa, Ikean eduksi.

Vierailija
158/208 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa on mökkiastioissa? Eikös me suomalaiset olla mökkikansaa ;) Itse vietän talviasuttavassa mökissäni enemmän aikaa kuin omassa kodissani. Ihan mielenkiinnosta, minkä näköinen astiasarja ei ole mökkisarja? Itselläni mökillä Iittalaa, Arabiaa, Marimekkoa ja Pentikkiä. 

Vierailija
159/208 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on mökkiastioissa? Eikös me suomalaiset olla mökkikansaa ;) Itse vietän talviasuttavassa mökissäni enemmän aikaa kuin omassa kodissani. Ihan mielenkiinnosta, minkä näköinen astiasarja ei ole mökkisarja? Itselläni mökillä Iittalaa, Arabiaa, Marimekkoa ja Pentikkiä. 

No tietenkin on aina ihmisiä joilla on kotona ihan samaa astiasarjaa käytössä kuin mökilläkin, mutta varmaan siinä tarkoitetaan sellaista rouheampaa tyyliä. Mikä minulle on mökkisarja (just noi tässä ketjussa linkatut pentikit yms paksut keraamiset) on toisella kotikäytössä. Kotona mulla on arkena Iittalan Illusiaa ja juhlapäivinä Lomonosovin verkkosarjaa ja antiikki Arabiaa sekaisin. 

Vierailija
160/208 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntu on astiasarja, ei pelkkiä mukeja. Jokaisessa tuotteessa lasite on yksilöllinen, käsityönä tehty Suomessa. Se ei ole muovista ja halpaa keramiikkatuotantoa Thaimaasta kuin Iittalan Play ja monet vastaavat joihin olen törmännyt - suosittelen vertaamaan asioita. Laadun eron kyllä näkee ja tuntee kädessä. Vintage on nyt suuressa arvossa, erittäin ajassa oleva astiasto siis, ja vieläpä kotimainen Pentik-leima pohjassa. Toivottavasti Pentik kehittää sarjaa eteenpäin, ja kuuntelee asiakkaiden kehitysideoita jotta kaikille löytyisi mieluisia astioita. Eri asia, ja harmillista jos suomalaiset arvostavat mielummin halpamaissa tuotettua keramiikkaa/laatua ja tukevat mielummin sitä. Itse haluaisin edistää työllisyyttä tukemalla suomalaista käsityöosaamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi