Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Iittala on nyt pois kuvioista, mitä suomalaista astiamerkkiä suosittelet?

Vierailija
12.02.2024 |

Hinnalla ei ole väliä, mutta pitäisi kestää käyttöä arjessa. Iittalaa en enää halua. Poika muuttaa omaan kotiin ja haluaisi meiltä astioita mukaansa, joten voisin samaan syssyyn uusia meidän. 

Kommentit (208)

Vierailija
121/208 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pentikin kuvamaailma ja brändi on kehittynyt valtavasti, niin inspiroivaa seurata sitä somessa! Aito ja lämmin, kommunikoivat kuluttajien kanssa, selvästi taitavia ihmisiä markkinoinnissa - hyvänmielen brändi.

Mä tykkään tuosta kuvasta nainen essu edessään ja kädet topakasti puuskassa ja teksti, että meistä tuntuu, että halutaan tehdä keramiikkaa Suomessa.

Vierailija
122/208 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen olen ostanut Iittalaa. Onhan se harmi ettei valmisteta Suomessa mutta jos valmistettais täällä niin ei mulla olisi varaa.

Iittalan lasituotteet tehdään Suomessa.

Nyt olikin kyse siitä että Iittalasta ei saa enää tykätä sen Instan vuoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/208 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pentikillä niin kuin kaikilla muillakin vastaavilla yrityksillä on todella hyviä alennuksia vähän väliä. On ysmyä, kanta-asiakasalennuksia jne. Kannattaa liittyä jäseneksi niin sähköpostiin tulee tieto alennuksista. Pentikin astioiden laatu on todella hyvää, eivät naarmuunnu samalla tavalla kuin Arabian astiat. Itsellä on vanhat Vanilja sarjan laitaset vieläkin kuin uusia. Tytär toivoi ja sai minulta Pentikin astioita muuttaessaan omaan kotiin, mm valkoista astiasarjaa.  En nyt muista nimeä, olisiko ollut Valkea. Ihana kuitenkin tukea aidosti suomalaista tuotantoa. 

Voi kun ottaisivat sen Vaniljan uudelleen tuotantoon. Silloin ei ollut varaa ja joku pöljä keräsi jo Teemaa. Olen kaipaillut Vaniljaa, se on jäänyt mieleen.

Vierailija
124/208 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritari Ässä-lautaset vaan tuotantoon ja keräilijöiden uudeksi hapatukseksi.

Vierailija
125/208 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen olen ostanut Iittalaa. Onhan se harmi ettei valmisteta Suomessa mutta jos valmistettais täällä niin ei mulla olisi varaa.

Vaikea tykätä, kun on blokattu niin ettei näy koko Iittalan insta. 

Vierailija
126/208 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo joku ongelma? Vaikuttaa siltä ettei niiden somen sisältö ole miellyttänyt aiemminkaan. 

Vierailija
127/208 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se marimekon laukku logohihnalla tehdään jossain intiassa hikityöpajassa ja varmaan lapsityövoimalla. Noloa, kun joka toisella on vielä tuollainen. Ei ihmisiä kiinnosta ilmeisesti onko tuotteet eettisesti valmistettu.

Vierailija
128/208 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Prismasta Finlaysonin lautasia ja pidän niistä. 

Vierailija
129/208 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko fiskars ketju vaarassa iittala on kuitenkin tehnyt 32% TULOKSESTA  osake syöksyy. lasi museokin muuttaa nuutajärvelle. ja kaikki vain kun piti tilata suihin ottaja idioott.... ulkomailta mutta me iittalan bupin kantikset olemme valmiit maksamaan kiinteistöstä 1000e ilman muita vaateita. tai haastamme yrityksen logon varastamisesta ja väärin käytöstä. meidän 5 tuomariakin ovat periaatteesta mukana kun ovat paikka kuntalaisia iittalan kerääjiä eli turha pelotella oikeus kuluilla. 

Vierailija
130/208 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kehua Pentikin kykyä uudistua, mutta samalla säilyttää se perusidea (suomalaisuus, käsityö ja luontoteemat). Suosittelen käymään katsomassa instagram sivuja. Siellä näytetään videoita miten tuotteita ideoidaan, suunnitellaan ja toteutetaan. Tavoittavat myös mainosvideoissaan täydellisesti ainakin omaa suomalaista mielenmaisemaani. Tulee todella hyvä mieli näitä katsoessani. 

Vierailija
131/208 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo joku ongelma? Vaikuttaa siltä ettei niiden somen sisältö ole miellyttänyt aiemminkaan. 

Kyllä. Tykkäsin heidän somestaan ennen tätä uudistusta ja tietysti toivoin, että vielä jossain vaiheessa tuuli kääntyisi ja alkaisi olla entistä ilmettä. Lisäksi Klaus Haapaniemen työt kiinnostavat.

Vierailija
132/208 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tykkäsin heidän somestaan ennen tätä uudistusta ja tietysti toivoin, että vielä jossain vaiheessa tuuli kääntyisi ja alkaisi olla entistä ilmettä. L

Miten on blokattu niin ettei koko instaa näy? 

Vierailija
133/208 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultakeramiikka. Minun astiani on tehty Virossa. En tiedä valmistavatko vieläkin. Lähempänä Viro on kuin Kiina tai Thaimaa.

Vierailija
134/208 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä petyin Pentikin laatuun. Astioiden reunoihin tuli luvattoman helposti koloja. 

Nyt minulla on Marimekon astioita, jotka ovat kestäneet käyttöä ja tiskikonetta todella hyvin, ja lasitus on parempi ja lujempi kuin naarmuuntuvissa Teemoissa sun muissa Iittalan/Arabian astioissa.

Meillä on töissä Teemaa ja ne ovat ihan karmean näköisiä sisäpuolelta. Etenkin kaikki muut kuin valkoiset. 

Vierailija
135/208 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tykkäsin Kultakeramiikasta. Ne oli jotenkin kivasti maalaismaisia. Nykyään niillä ei ole enää kovin isoa tuotantoa ja väritkin on ankeita.

Vierailija
136/208 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa marimekon lautasissa on paksun tuntuinen lasitus. Ainakin siinä valkoisessa unikossa. Vielä en tiedä kuinka kestävää se on.

Vierailija
137/208 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutuin Pentikkiin kun ne eivät viime vuonna tehneet sitä pienempää vuosimunaa ollenkaan. Mulla meni hyvin alkanut keräily pilalle 😡

Vierailija
138/208 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tykkäsin heidän somestaan ennen tätä uudistusta ja tietysti toivoin, että vielä jossain vaiheessa tu

Iittalan instaa. Kaikki muu siis toimii.

Vierailija
139/208 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikin on rumaa ja ylihinnoiteltua.

Vierailija
140/208 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meillä vielä Arabia, vaikka Fiskarsille kuuluukin. Iloitaan siitä niin pitkään kunnes palkkaavat jonkun tärväämään senkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän