Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Iittala on nyt pois kuvioista, mitä suomalaista astiamerkkiä suosittelet?

Vierailija
12.02.2024 |

Hinnalla ei ole väliä, mutta pitäisi kestää käyttöä arjessa. Iittalaa en enää halua. Poika muuttaa omaan kotiin ja haluaisi meiltä astioita mukaansa, joten voisin samaan syssyyn uusia meidän. 

Kommentit (208)

Vierailija
181/208 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on rahaa, niin teetä mieleisesi astiasto keraamikolla :)

Mietin samaa. Kuinka paljon maksaa teettää,ieleisensä posliiniastiasto Thaimaassa? Katselin vähän hintoja ja haitari on aika suuri. Joissain on myös tosi isot tilattavat kappalemäärät. Mutta sellainen käsitys jäi, että 2-8 dollaria per astia. Ongelmana on jos pitää sitten tilata vähimmäiserä 500. Mutta siitähän voi sitten myydä osan torilla.

Vierailija
182/208 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä vaihtoehtoja. Rörstrand, Rosenthal, Villeroy, Furstenberg...

Rörstrand on Fiskarsin omistuksessa ja valmistusmaa on nykyään Thaimaa. Rosenthalilla on tehtaita Saksassa kuten myös. Villeroy et Bochilla. Jossain vaiheessa alkoi näyttää siltä että kohta ei Euroopassa valmistetaa enää posliinia ollenkaan. Onneksi näin ei ole käynyt ja vuosisataiset perinteet jatkuvat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/208 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villeroy&Boch tekee ainakin jotain ihan Saksassa. Ja joku niistä Fiskarsin englantilaisfirmoista Englannissa. Niitä voisin ostaa. Juhlavampaan käyttöön. Arkiastioita on niin paljon arabiaa ja iittalaa, että niitä en taida varsinaisesti tarvita enää ikinä. Edellinen juhlakalustoni oli Röstrandin.

Vierailija
184/208 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen olen ostanut Iittalaa. Onhan se harmi ettei valmisteta Suomessa mutta jos valmistettais täällä niin ei mulla olisi varaa.

Iittalan lasituotteet tehdään Suomessa.

Nyt olikin kyse siitä että Iittalasta ei saa enää tykätä sen Instan vuoksi. 

Minäpä tykkään ja en ole instassa. Eikä paljoa paina niiden mainokset. Olen ne nähnyt ja onneksi tarrat jäi pois.

Vierailija
185/208 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka uniikki tuo Kastehelmi oli aikanaan, kun tuli markkinoille, mutta nythän samaa löytyy yhdeltä jos toiselta valmistajalta. Tänään juuri hipelöin pinkki/oranssihtavaa pientä säilytysastiaa. Hintaa oli alle 5 e. Ei tarvitse kovasti miettiä minkä valitsisi jos olisi tuollaisen helmilasin tarpeessa.

Vierailija
186/208 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko Iittalan instassa ollut joku tummaihoisen kuva, ja siitä tämä draama?

Vierailija
187/208 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko Iittalan instassa ollut joku tummaihoisen kuva, ja siitä tämä draama?

Mene katsomaan. Tai googlaa.

Vierailija
188/208 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.bukowskis.com/fi/lots/1207967-astiasto-24-osaa-cobalt-net-l…

En suosittele käyttämään tällaisia vanhoja astioita arjessa. Tuollainen koboltinsininen ja muut kirkkaat/tummat värit ovat juuri niitä, joissa on eniten lyijyä.

Kyllä niitä "pyhäastioina" voi käyttää, mutta jokapäiväiseen käyttöön en ottaisi. Kukin tyylillään tietysti.

Koboltinsinisessä voi olla kobolttia. Monin verroin lyijyä myrkyllisempi raskasmetalli. Upean värinen pigmentti siitä huolimatta! Ei kuitenkaan ihan paras ruokailuastiaan.

Antiikkiastioissa on vuosien saatossa käytetty suunnilleen kaikkia mahdollisia myrkkyjä ihan uraanista ja arsenikista lähtien. Ei kannata käyttää muuten kuin koristeena.

Vierailija
189/208 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortex.

Vierailija
190/208 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurlan lasi

Itse asiassa se valkoinen muki sinisellä reunuksella on aika kiva. Tosin mua harmittaa, että niin suuri osa heidän tuotteistaan on Muumi-aiheisia. On tässä maailmassa miutakin kuin Muumit.

Vierailija
191/208 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muurlan lasi

Itse asiassa se valkoinen muki sinisellä reunuksella on aika kiva. Tosin mua harmittaa, että niin suuri osa heidän tuotteistaan on Muumi-aiheisia. On tässä maailmassa miutakin kuin Muumit.

Nettsivuilta:

Finland's former president, C. G. E. Mannerheim founded the cafe during his retirement days and ordered the tableware from France - he fell in love with its traditional and simple design.

Johtuisko tuosta? On ranskalaista muotoilua ja maksaa €8.90. Yhden Iittalan mukin hinnalla saa jo kolme, melkein neljä.

Vierailija
192/208 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin Prismasta Finlaysonin lautasia ja pidän niistä. 

Valmistetttu Kiinassa.

Vierailija
193/208 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muurlan lasi

Nettsivuilta:

Finland's former president, C. G. E. Mannerheim founded the cafe during his retirement days and ordered the tableware from France - he fell in love with its traditional and simple design.

Johtuisko tuosta? On ranskalaista muotoilua ja maksaa €8.90. Yhden Iittalan mukin hinnalla saa jo kolme, melkein neljä.

Piti käydä katsomassa ja on löytö! 

Vierailija
194/208 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin Prismasta Finlaysonin lautasia ja pidän niistä. 

Valmistetttu Kiinassa.

Paljonko on käyttäjän kannalta eroa onko valmistettu Kiinassa vai Thaimaassa? Hinta lähinnä.

Vierailija
195/208 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurlan lasi.

Muistui yhtäkkiä mieleen. Olen sieltä ostanut koristelasia takavuosina.

Vierailija
196/208 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakäyttöisiä käytän nykyään, ei tule tiskauskuluja.

Vierailija
197/208 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittala mainostaa epätoivon vimmalla instassa. Mutta mä en osta enää. Ostakoot ne ruskeat ihmiset nyt niitä kipposia sitten kun niillä niitä mainostavatkin.

Vierailija
198/208 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi kestää käyttöä arjessa?

Muovinen viinilasi

Vierailija
199/208 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iittala mainostaa epätoivon vimmalla instassa. Mutta mä en osta enää. Ostakoot ne ruskeat ihmiset nyt niitä kipposia sitten kun niillä niitä mainostavatkin.

Joudut aika paljosta luopumaan samalla periaatteella

Vierailija
200/208 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen olen ostanut Iittalaa. Onhan se harmi ettei valmisteta Suomessa mutta jos valmistettais täällä niin ei mulla olisi varaa.

Iittalan lasituotteet tehdään Suomessa.

Nyt olikin kyse siitä että Iittalasta ei saa enää tykätä sen Instan vuoksi. 

Minäpä tykkään ja en ole instassa. Eikä paljoa paina niiden mainokset. Olen ne nähnyt ja onneksi tarrat jäi pois.

Miksi ei saa tykätä, mitä siel on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan