Haavistoa äänestäneet, mikä fiilis nyt?
Kommentit (1319)
Vierailija kirjoitti:
Perustelkaahan nyt Haaviston kannattajat, että millä tavalla teidän mielestänne Haavistosta olisi tullut parempi presidentti kuin Stubbista? Sinänsä huvittavaa, että osa Haavistoa äänestäneistä äänesti häntä sen vuoksi, koska hän on homoseksuaali. Miksi sitten osa äänestäneistä ei olisi saanut jättää häntä homoseksuaalisuuden vuoksi äänestämättä? Teidän logiikkanne ei oikein toimi. Mielestäni myöskään äänestäjän äo ei ole kovin korkea, jos pitää ainoana presidenttiehdokkaan meriittinä hänen seksuaalista suuntautumistaan. Tokkopa Haavisto itsekään olisi halunnut tulla valituksi "homopresidenttinä" vaan presidenttinä. Älkää te jotkut Haaviston kannattajat viitsikö aliarvioida Haavistoa noin pahasti.
Pitkä kokemus ulkopolitiikassa, ympäristöarvot ja totuudessa pysyminen tekee hänestä pätevämmän presidentin, kuin "valehtelin ja revin luvut prseestäni, sori siitä" -stubbin
Harmittaa, mutta aika vähän.
Eniten asiaan vaikuttaa ulkomaiset toimittajat, jotka kertoivat miten vaikea vaaleista oli keksiä uutisia, kun on kaksi täsmälleen samanlaista ehdokasta.
Ei täs mitää hätää. Stubb edustaa prideä, eu:ta vapaata liikkuvuutta, modernia eurooppalaisuutta ja liberaalia taloutta.
Odota milloin persujen itku alkaa Stubbin politiikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa tietenkin kuunnella stubbin narinaa kuusi vuotta, mutta osasin arvata että hän voittaa vaalit. Yllättävän tiukille meni. Ehkä seuraavissa vaaleissa Haavisto voittaa. Aion äänestää niin kauan kuin asettuu ehdolle.
Tuo oli Pekan viimeinen pressanvaali, sen verran väsyneeltä näytti nyt
Persuja vastaan taktikointi osui vuorostaan vihervasemmiston omaan nilkkaan :D
Vierailija kirjoitti:
Perustelkaahan nyt Haaviston kannattajat, että millä tavalla teidän mielestänne Haavistosta olisi tullut parempi presidentti kuin Stubbista? Sinänsä huvittavaa, että osa Haavistoa äänestäneistä äänesti häntä sen vuoksi, koska hän on homoseksuaali. Miksi sitten osa äänestäneistä ei olisi saanut jättää häntä homoseksuaalisuuden vuoksi äänestämättä? Teidän logiikkanne ei oikein toimi. Mielestäni myöskään äänestäjän äo ei ole kovin korkea, jos pitää ainoana presidenttiehdokkaan meriittinä hänen seksuaalista suuntautumistaan. Tokkopa Haavisto itsekään olisi halunnut tulla valituksi "homopresidenttinä" vaan presidenttinä. Älkää te jotkut Haaviston kannattajat viitsikö aliarvioida Haavistoa noin pahasti.
Stubb on selvästi tenteissä ja väittelyissä helpommin ärtyvä, Haavistolla pysyy kasetti koossa vaikka trollattaisiin tai koetettaisiin houkutella provosoivilla kysymyksillä tokaisemaan jotakin typerää. Tärkeä taito, kun joutuu neuvottelemaan omaan pussiinsa pelaavien ulkomaisten päämiesten kanssa. Lisäksi Stubbin ydinaseperustelut olivat mielestäni ontuvia. Ääänestin muuten ykköskierroksella arvokkaan hillittyä Rehniä enkä ole vihervas. henkinen.
Homous oli aika pitkälle Haaviston kompastus kivi. En äänestänyt Haavistoa.
Ehkä Haaviston suurin syy oli homous, en voi homoja sietää yhtään.
Osittain myös armeijaa käymättömyys, sekä koulutuksen vähäisyys.
Tulos oli tiedossa joten ei yllättänyt muu, kuin että persut äänesti ruotsinkielistä, EUmyönteistä. Ja kokoomus on nyt sitten presidentti ja pääministeri, kokoomuksen asema vahvistui.
Minulle oli aivan varma juttu heti alusta asti, että en tule Haavistoa äänestämään.
Olen vahingon iloinen, kun Haaviston kannattajat riehui palstalla ja miten kävi, parempi voitti.
Olen todella iloinen Stubin voitosta. Stibilla on arvot kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin, homous sinänsä ei ole mitään edistyksellisyyttä.
Minä näin silmissäni jo sen, miten hirveä tilanne olisi ollut linnan juhlissa,
jos kaksi homoa olisi ottanut vieraita vastaan linnan juhlissa. Se olisi ollut niin hirveän kuvottava tilanne.
En olisi pystynyt sitä katsomaan. Olisi se ollut suunnaton häpeä veteraaneille ja monelle muulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tässä mitään hätää! Sydäntä lämmittää kun Stubb kuitenkin tukee itselle tärkeää pride aatetta. Hän vaikutti olevan erityisesti trans kysymyksissä Haavistoa liberaalimpi. Haavistosta tuli tuossa vähän konservatiivivibat. Helsinki pride ja moderni Stubb vieraana ens kesänä? 👍
Tulee myös fiilis, että ollaan lähempänä EU:ta pian. Liittovaltio when?
Voisko liittovaltio olla Suomen talouskurimukselle eräänlainen pelastus? Nyt me eletään 10 miljardin kestävyysvajetta joka vuosi eikä saada EU.sta mitään vetoapua.
Aika sama juttu kuin kuntaliitoksissa, entiset pienet itsenäiset alueet hiljenevät ja pakollist palvelut saa toki ehkä vähän laajempinakin omasta kunnasta, joskin lähes vain sieltä entisen keskuskaupungin puolelta.
Rahalla ja öykkäröinnillä saa Stubbin kaltaisen heikkohermoisen tumpulankin nostettua pressaksi. Toki hän itsekin teki kiltisti läksynsä ja opetteli paljon asioita ulkoa luetellakseen niitä tenteissä. En voi uskoa että kukaan oikeasti piti häntä osaavampana ehdokkaana. Johan se nähtiin kuinka kokoomuslaiset itse panikoivat kesällä ja vastustivat eniten Stubbin ehdokkuutta.
Suututtaa kun jokuhomous vie selkeän voiton. Voi tätä kansaa ja vanhoillisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haaviston kampajatilaisuuksissa eri puolilla Suomea kuvissa näkyi tavallisia köyhän näköisiä ihmisiä, Stubbin tilaisuuksissa ihan toisenlaisia ihmisiä. Peli oli selvä jo alusta lähtien kun Stubbia ja Haavistoa alettiin medioissa nostamaan ohi muiden. Esimerkiksi Rehn olisi ollut Stubbia paljon neutraalimpi, fiksumpi ja vakuuttavampi presidentti.
Jep, ja akateeminen (yliopistokaupungeissa Haaviston kannatus oli suurempaa) ja taideväki myös kannattivat Haavistoa.
Meneeköhän sekaisin opiskelijat ja akateemiset ihmiset. Itse olen tohtori, puoliso tohtori, vanhemmilla ylempi korkeakoulututkinto ja sisaruksilla myös. Kukaan meistä ei äänestänyt Haavistoa.
Poikkeus vahvistaa säännön.
Kaikki kunnia dippainsseille, medisiinareille, biokemisteille ja muille luonnontieteilijöille ja teknisten alojen edustajille. Mutta ei määrä vaan laatu, ajattelu, filosofia ja ymmärtäminen versus yhtälöt ja matematiikkaan pohjautuva ongelmanratkaisu kaikessa.
Viher vasemmisto ja homot sai nenilleen, kun niiteen ehdokas hävisi.
Olen siitä tosi onnellinen. Saatiin ainakin huomattavasti parempi presidentti.
Alexanderia parempaa ei ollut ja sitä myös itse äänestin.
Vierailija kirjoitti:
Tulos oli tiedossa joten ei yllättänyt muu, kuin että persut äänesti ruotsinkielistä, EUmyönteistä. Ja kokoomus on nyt sitten presidentti ja pääministeri, kokoomuksen asema vahvistui.
Hyvin paljon persuja jäi kotiin. Äänestysprosentti sen kertoo. Stubbin puolelle olisivat kääntyneet mutta eivät lähteneet äänestämään. Metsien miehet ym ja iso osa ns tavan väkeäkin koki ettei kumpikaan ole juuri minun presidentti. Äänestysprosentti oli parhaimmillaan yli 80 muinoin. Silloinkin kahden ehdokkaan ero oli pientä. Yleensä kun ollaan toisella kierroksella ero jää pieneksi. Kukaan ei ole onnistunut vetämään 10% kaulaa ei sinne päinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa tietenkin kuunnella stubbin narinaa kuusi vuotta, mutta osasin arvata että hän voittaa vaalit. Yllättävän tiukille meni. Ehkä seuraavissa vaaleissa Haavisto voittaa. Aion äänestää niin kauan kuin asettuu ehdolle.
Todellakin toivon, että oli viimeinen vaali hänen osaltaan. Olen niin kyllästynyt tähän homokeskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Rahalla ja öykkäröinnillä saa Stubbin kaltaisen heikkohermoisen tumpulankin nostettua pressaksi. Toki hän itsekin teki kiltisti läksynsä ja opetteli paljon asioita ulkoa luetellakseen niitä tenteissä. En voi uskoa että kukaan oikeasti piti häntä osaavampana ehdokkaana. Johan se nähtiin kuinka kokoomuslaiset itse panikoivat kesällä ja vastustivat eniten Stubbin ehdokkuutta.
Pääasia, että homo ei ole presidentti ja siitä olen hirveän onnellinen. Vieläköhän Haavisto tunkee presidentti ehdokkaaksi,
kun siitä on niin mukavaa hävitä.
Voisin näyttää Haavistolle pitkää nenää. Olen niin onnellinen Stubbin voitosta, joka on huomattavasti parempi presidenttinä, kuin olisi ollut tuo ruskeen reijän ritari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin samaa. Pekan ryhtikin on lysähtänyt pahoin. Näyttää papparaiselta. Ei taida enää kuuden vuoden päästä olla edes politiikassa.
Niin, homous sinänsä ei ole mitään edistyksellisyyttä.