Eikö koiranomistajia harmita, kun voivat harvoin tehdä mitään spontaanisti?
Omissa kavereissani kun on koirallisia ihmisiä, niin usein miettii kuinka paljon koirat sitovat. Juuri koskaan ei voi lähteä esim ulkomaille reissuun tai tehdä mitään spontaanisti
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhien ongelmia kun ei ole varaa maksaa hoidosta sen spontaanin matkan tms aikana.
Ongelma ei ole raha, vaan se että hoitopaikkaa ei saa kovin lyhyellä varoitusajalla vaan on varattava hyvissä ajoin etukäteen. Varsinkin kesällä hoitolat ovat aina täynnä. Koulujen loma-aikojen ulkopuolella hoitopaikan voi saada helpommin.
Minä lähden ulkomaille aina koulujen lomien ulkopuolella. Yleensä tulee käytyä reissussa syyskuussa ja marraskuun alussa tai toukokuussa, ja aina löytyy hoitolasta tilaa. Loput kesälomat vietän mielelläni kotona rentoutuen heinäkuussa tai teen koiran kanssa jonku automatkan.
Vierailija kirjoitti:
Koira saa kuljetuskasseineen painaa korkeintaan 8 kg lentokoneen matkustamoon otettaessa. Eli jos näin haluaa koiran kanssa matkustaa, se on tosi iso rajoitus rodun valinnassa. Meillä on 11 kg painava koira eli se olisi laitettava ruumaan. Ajatus ei innosta.
Eläkepäiviksi otan pienen koiran, jonka kanssa voi sitten reissata, jos haluaa lähteä jonnekin vähän pitemmäksikin aikaa, kun aikaa on.
Mä en kaipaa mitään spontaania. Olen introvertti ja rakastan olla kotona. Matkoille jos lähden niin koira menee hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Koira saa kuljetuskasseineen painaa korkeintaan 8 kg lentokoneen matkustamoon otettaessa. Eli jos näin haluaa koiran kanssa matkustaa, se on tosi iso rajoitus rodun valinnassa. Meillä on 11 kg painava koira eli se olisi laitettava ruumaan. Ajatus ei innosta.
Oma koirani 13 kg ja olen sen kanssa matkustanut Euroopassa. Toki ulkomailla pidempiä jaksoja, en nyt sentään viikoksi sitä ota mukaan. Mutta ei lentomatkoja koiran kanssa voi mitenkään spontaanisti tehdä. Matkustamossa saa olla vain tietty määrä koiria kerralla. Lisäksi koiran pitää pystyä seisomaan kopassaan ja koppa pitää mahtua istuimen alle. Joten ihmettelen minäkin, miten 10 kiloinen koira on päässyt matkustamoon, vieläpä useamman kerran.
Lisäksi ennen Suomeen paluuta koira pitää käyttää lähtömaassa eläinlääkärillä, joka merkkaa passiin heisimatopillerin saaduksi. Ne ihmiset, jotka tätä eivät hoida, ovat typeriä ja vastuuttomia, sillä jos heisimato yleistyy Suomessa, me ei pystytä syömään metsämarjoja ilman keittämistä, sillä loinen tarttuu myös ihmiseen.
Minulla ei ole sellaista elämää, että siinä tapahtuisi mitään spontaanisti. En koe lapsien ja koirien mitenkään sitovan itseäni. Joku kaveri välillä valittanut, kun minulla on sitä, tätä ja tota. No, ei ne samaiset kaverit ole yhtään sen spontaanimpia, haluaisivat vain minun toimivan heidän aikataulujen mukaan.