Vihaan astioiden pesua (ei ole konetta)
Miten siitä saa nopeampaa ja helpompaa ja vähemmän ärsyttävää?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Mäkin rakastan käsintiskaamista. On meillä konekin ja sillä saa noi muut hoidella tiskit. Mä ehkä vihaan sitä sihtien pesua ja kyykkimistä ja kumartelua.
Nytkin on tiskit likoamassa. Fairya ja kuuminta vetta mitä hanasta tulee. Puolen tunnin päästä upota käteni sinne ihanan rauhoittavaan lämpöseen veteen. Se on mun spahetki arjenkeskellä.;) Kädet on silkkisen pehmeät, moni ihastellut kätellessä. Mulla on aina hyvät kynnet, en tiedä johtuuko käsintiskaamisesta.
Mulla kun oli tiskikone rikki niin tiskasin käsin. Mäkin tein noin. Laskin pesuvatiin niin kuumaa vettä kuin hanasta tuli ja sinne polttavan kuumaan likoomaan ensin lasit ja aterimet. Sitten katselin just vaikka telkkaa, kuten joku muukin kirjoitti ja mainoskatkolla kun tiskit oli lionneet, kävin ne pesemässä ja huuhtomassa kuivauskaappiin ja laitoin lautaset vatiin likoamaan ja takas katsomaan telkkaa ja mainoskatkolla tiskaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin rakastan käsintiskaamista. On meillä konekin ja sillä saa noi muut hoidella tiskit. Mä ehkä vihaan sitä sihtien pesua ja kyykkimistä ja kumartelua.
Nytkin on tiskit likoamassa. Fairya ja kuuminta vetta mitä hanasta tulee. Puolen tunnin päästä upota käteni sinne ihanan rauhoittavaan lämpöseen veteen. Se on mun spahetki arjenkeskellä.;) Kädet on silkkisen pehmeät, moni ihastellut kätellessä. Mulla on aina hyvät kynnet, en tiedä johtuuko käsintiskaamisesta.
Mulla kun oli tiskikone rikki niin tiskasin käsin. Mäkin tein noin. Laskin pesuvatiin niin kuumaa vettä kuin hanasta tuli ja sinne polttavan kuumaan likoomaan ensin lasit ja aterimet. Sitten katselin just vaikka telkkaa, kuten joku muukin kirjoitti ja mainoskatkolla kun tiskit oli lionneet, kävin ne pesemässä ja huuhtomassa kuivauskaappiin ja laitoin lautaset vatiin likoamaan ja takas katsomaan t
Meneehän se ilta noinkin, kun mitään muuta harrastusta kuin telkkari ja kotityöt ei ole:) Itse keksin kyllä paljon muutakin toimintaa iltoihini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas tykkään astioiden pesusta niin paljon, että muutettuamme luovuin astianpesukoneesta. Kahden hengen astiat tiskaan mielelläni, eikä useamman henkilön illanistujaistenkaan tiskit ole ylivoimaiset.
Tiedän ja se on minulle usein sanottu juuri tämän asian yhteydessä; olen outo:)
Miksi et hanki astianpesukonetta?
Koska asun yksiössä eikä sille ole tilaa.
Poista joku turha kaappi ja asenna kone tilalle.
Tarviiko mitään poistaa. On olemassa myös pieniä astianpesukoneita, sellaisen voi laittaa tiskipöydälle tai jollekin tasolle jos yksiön keittiössä sellaista tasoa löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtuisiko sellainen pöydälle sijoitettava tiskikone? Saako sellaisia enää mistään? Ex anopilla oli sellainen tiskipöydällä. Siihen mahtui muutama lautanen, kattila, muutama muki ja aterimet.
Maksavat muuten lähes saman kuin 60 cm leveä tiskari.
Oliko tässä koneen hinnasta kyse? Mitä väliä mitä maksaa kun ei kerran viitsi tiskata niin yksiöön hankkii sitten pienen tiskikoneen. Yksiössä on sekin vielä, että jos tiskiä on tiskipöydällä se on aina näkyvissä ja haisemassa.
Tietysti kumihanskat käteen. Suojalaseja tulee myös käytettyä varmuuden vuoksi. Tiskiharja on sellainen luonnonharjaksinen, joka ei roiski. Olen tiskannut näin useamman vuoden, kun tiskikone hajosi. Ei maksa vaivaa hankkia uutta.