Tutkimus: Bilettäminen parikymppisenä indikoi korkeampaa koulutusta, korkeampia tuloja ja alhaisempaa työkyvyttömyysriskiä.
Tutkimuksessa seurattiin samoja ihmisiä teini-iästä kolmekymppisiksi ja tarkasteltiin heidän koulutustaan, tulojaan ja työllistymistään.
Bilettäminen parikymppisenä indikoi korkeampaa koulutusta, korkeampia tuloja ja alhaisempaa työkyvyttömyysriskiä.
Tutkimuksen mukaan juhlijoiden menestyksen taustalla ei ollut alkoholi itsessään vaan päihteen käytön aikana solmitut sosiaaliset verkostot ja yhteisöllisyys. Alkoholi toimi eräänlaisena liimana, joka vahvisti ystävyyssuhteita ja loi uusia.
Kommentit (4)
Pari kertaa viikossakin saattoi olla opiskelijabileet. En ole ollut päivääkään työttömänä ja 20 vuoden uran jälkeen tienestit yli 100 000.
Niin, ehkä asiat oli noin kulta-aikoina 70-80 luvuilla syntyneille kun oli nousu kausi.
Minun ystäväpiiristä olin ainut joka menestynyt, kuulun 90 luvulla syntyneisiin. Tänä päivänä näyttää vielä huonommalta nuorten menestyminen.
Kun minä kävin kouluja ja tein töitä, niin muut vain ryyppäsivät. Sille tielle myös suurin osa jäänytkin.
Saman huomaa nyky nuorissa, kun työnteko ei kiinnosta.
Minä urheilin ja opiskelin kun muut biletti.
Nyt urheilen ja käyn töissä.
En ymmärrä miten alkoholi tekee elämästä parempaa?
Parhaat vuodet oli ne 🤔
N51