Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi toinen ihminen loukkaa aina takaisin, jos kerrot että hänen käytös loukkaa sinua?

Vierailija
11.02.2024 |

Meillä siis tilanne ollut aina tämä. Mies on loukannut minua käytöksellään lukemattomat kerrat, saattaa käyttäytyä kuin mikäkin pönttö ja olla itsekäs, mutta sitten kun loukkaannun ja pahoitan mieleni, sen sijaan että hän olisi pahoillaan, hän aina aloittaa vittuilun ja loukkaa takaisin. Tämä on ihan normi riidan kulku aina ollut. 

Miten tällaisen ihmisen kanssa tulla toimeen ja miksi joku käyttäytyy näin?

Kommentit (159)

Vierailija
41/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaimoni sanoisi, että minun käytös loukkaa häntä, niin melko luonnollista olisi jonkinlainen vastareaktio ehkä loukkauksen muodossa riippuen siitä missä mielentilassa olisin. Kuulostaisiko se syytökseltä tai jos olisin vain väsynyt ja valmiiksi huonotuulinen. Minusta tämä on hyvin inhimillistä. 

Mitä jos olisit jonkin aikaa aloittamatta riitoja? 

Eli ikinä ei saa olla eri mieltä mistään toisen kanssa? Hymyillä vain ja miellyttää?

Vierailija
42/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan ajatellut, että ehkä olet loukannut häntä ja siitä tämä "pönttö ja itsekäs" käytös? 

Tunnen miehen, joka laittaa ruokaa nirsolle kumppanille ja jälkikasvulle, ja monesti kiitoksena saa sen, että hänen maksamat ja laittamat ruuat menevät roskiin. Auta armias, jos nostaa asian pöydälle, että kumppani voisi sitten laittaa omat ruuat, jos ei voi edes ilmaista mitä ylipäätään haluaisi, tai "voisi" syödä. 

Nainen ei näe mitään vikaa siinä, että ne ruuat lentävät roskiin, on vain ongelma, että mies pahoittaa mielensä siitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaimoni sanoisi, että minun käytös loukkaa häntä, niin melko luonnollista olisi jonkinlainen vastareaktio ehkä loukkauksen muodossa riippuen siitä missä mielentilassa olisin. Kuulostaisiko se syytökseltä tai jos olisin vain väsynyt ja valmiiksi huonotuulinen. Minusta tämä on hyvin inhimillistä. 

Eli olisi vaan hiljaa ja alistuisi loukkauksiin?

Ei hiljaa oleminen ole alistumista, se on järkevää käytöstä tilanteessa, jossa toinen takuuvarmasti iskee takaisin, sanot mitä tahansa ja etenkin silloin, kun ryhtyy itse loukkaamaan. Kun on hiljaa tai sanoo "jaaha" niin toisella ei ole mahdollisuutta iskeä takaisin, ei ole mitään, mitä vastustaa tai moittia. Toki voi jatkaa alkuperäistä raivoamista, mutta kun toinen ei reagoi, niin ei siinä kauaa jatketa. Kun se, jolle on huudettu, ei ole iskenyt takaisin, niin ei ole siitä suunnasta syytä pyytää anteeksi.

Iso osa riidoista kuivuu kokoon, kun toinen ei lähde mukaan. Kun tunteet on haalenneet, voidaan asiasta keskustella aikuisesti.

Vierailija
44/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa esimerkkejä miten sinua loukkaa ja miten vastaa ? 

Hyvin yleinen on sellainen, että hän on luvannut tehdä tai hoitaa jotain, mutta ei sitten pidäkään lupausta. Ja jos tästä sanon/suutun, niin ei osaa olla pahoillaan, vaan yleensä hermostuu ja saattaa just alkaa vittuilla tai muutenkin haastaa vielä riitaa siinä.

T. Ap

Miksi olet edes ton kanssa tekemissä? Onko kovinkin kivaa kun sua koko ajan haukutaan ja lytätään?

Sivusta: Tämä on se kuuluisa sammakko kattilassa joka ei tajua hypätä pois ajoissa vaan pikkuhiljaa veden lämmetessä, sopeutuu ja tulee kiuhautetuksi elävältä kun taas jos olisi laitettu kiehuvaan veteen, olisi hypännyt pois.

Vierailija
45/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyissä tilanteissa onkin hyvä vaieta mutta jos tilanteet jatkuvat aina tähän suuntaan niin tiedossa on räjähdyksiä joten ero on suositeltavampi vaihtoehto ennen kuin tapahtuu pahoja asioita lisää kuten tulee niitä ruumiita esimerkiksi.

Vierailija
46/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä et voi tunteillesi mitään, niin miten voit olettaa sitten, että mies voi? 

Naisellakin on tunteet eikä itkeminen on lapsellisuutta. On todella törkeää loukata tahallaan toista koko ajan. Jotkut todella nauttivat siitä alistamisestansa. On selvää ettei kukaan jaksa olla aina rauhallinen vain siksi että toisella on oikeus olla ilkeä. Sivusta.

Tässä ketjussa kuulemme vain yhden osapuolen version tapahtumista. Edelleen, miehelläkin on tunteet, ja ehkä hänkään ei voi niille mitään, aivan kuten nainenkaan ei voi mitään sille, että itkee. Mies osoittaa tunteitaan sitten eri tavalla ja sitä tämä nainen ei hyväksy eikä ymmärrä. 

Vierailija
47/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan ajatellut, että ehkä olet loukannut häntä ja siitä tämä "pönttö ja itsekäs" käytös? 

Tunnen miehen, joka laittaa ruokaa nirsolle kumppanille ja jälkikasvulle, ja monesti kiitoksena saa sen, että hänen maksamat ja laittamat ruuat menevät roskiin. Auta armias, jos nostaa asian pöydälle, että kumppani voisi sitten laittaa omat ruuat, jos ei voi edes ilmaista mitä ylipäätään haluaisi, tai "voisi" syödä. 

Nainen ei näe mitään vikaa siinä, että ne ruuat lentävät roskiin, on vain ongelma, että mies pahoittaa mielensä siitä. 

Kuten sanoin, naispuolisia narsisteja on.

Vierailija
48/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa esimerkkejä miten sinua loukkaa ja miten vastaa ? 

Hyvin yleinen on sellainen, että hän on luvannut tehdä tai hoitaa jotain, mutta ei sitten pidäkään lupausta. Ja jos tästä sanon/suutun, niin ei osaa olla pahoillaan, vaan yleensä hermostuu ja saattaa just alkaa vittuilla tai muutenkin haastaa vielä riitaa siinä.

T. Ap

Eli vain sinä saat suuttua, ei mies ? 

Ei pidä paikkaansa. Mies saa kyllä suuttua, jos joskus teen jotain hölmöä tai ajattelematonta, tai vaikka jätän tavaroita ympäriinsä. Hän esim suuttuu siitä, että jätän kahvikuppini minne sattuu. Ihan tosi tämä on asia josta hän on usein minulle suuttunut ja silti vahingossa saatan sen jonnekin jättää kun kiireessä juon kahvia missä sattuu ja kiireessä se kuppikin sitten unohtuu minne sattuu. Otan vastaan suuttumuksen, en ala hänelle siinä tilanteessa vittuilla tms. Toisaalta joskus olen ystävällisesti huomauttanut että hänkin jättää tavaroita ympäriinsä ja on oikeasti kunnon sottapytty (tätä en tietenkään sano), että voin luvata yrittää olla jättämättä kahvikuppia jos hän lupaa yrittää olla jättämättä hänen likaisia sukkia tai kalsareita ympäriinsä. Vaikka en loukkaannu kahvikupista huomauttamisesta ja yritän sen oikeasti muistaa laittaa tiskiin, niin tuokin on oikeastaan aika älytön että siitä minulle hermostuu kun samalla itse jättää ainakin 10 eri asiaa ympäriinsä ja ylipäänsäkin vähemmän siivoaa kotona omia sotkujaan. 

Mies ei jatkuvasti suutu minulle jostain konkreettisista asioista, tosin saattaa kyllä tiuskia ja äyskiä ikäänkuin ilman syytä ja se vasta ärsyttävää onkin. Sitäkään en kyllä hyväksy että pahaa oloaan purkaa minuun. Pitää pystyä aikuisen kertomaan mikä mättää. T. Ap

Vierailija
49/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä et voi tunteillesi mitään, niin miten voit olettaa sitten, että mies voi? 

Naisellakin on tunteet eikä itkeminen on lapsellisuutta. On todella törkeää loukata tahallaan toista koko ajan. Jotkut todella nauttivat siitä alistamisestansa. On selvää ettei kukaan jaksa olla aina rauhallinen vain siksi että toisella on oikeus olla ilkeä. Sivusta.

Tässä ketjussa kuulemme vain yhden osapuolen version tapahtumista. Edelleen, miehelläkin on tunteet, ja ehkä hänkään ei voi niille mitään, aivan kuten nainenkaan ei voi mitään sille, että itkee. Mies osoittaa tunteitaan sitten eri tavalla ja sitä tämä nainen ei hyväksy eikä ymmärrä. 

No me vastaamme tämän naisen kertomiin asioihin sekä niiden pohjalta. Ei tähän muuta liitykään, emme tunne paria. Outo kommentti ohi aiheen.

Vierailija
50/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei muutu. Hän saa voimaa ja valtaa joka kerta kun nitistää sut. Anna olla tai menentät järkes ja mahdollisesti vielä henkes.

Tämä. Erotessa minulla oli kaksi vaihtoehtoa, joko jojottaa itsensä tai erota. Valitsin eron kun pieniä lapsia.

Ota ap selvää asioista. Tukiryhmiä on. Et ole hullu.

Ja eroa. Puolisoasi et muuttumaan saa koska hänessä ei ole mitään vikaa vaan ap "se olet sinä joka olet hankala, aiheutat mielipahaa ja riitelet itsesi kanssa".

Ennenkaikkea hae apua. Älä jää yksin.

Kiitos viestistä. Voitko hieman avata minkälaisia ryhmiä tarkoitat? Tarvisin kyllä jotain tukea ja apua, koska tilanne on aika haastava. T. Ap

Vierailija
51/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika. Mieheni saattaa loukata ehkä huomaamattakin. Mutta asiasta ei voi hänelle mainita, koska silloin hän vasta suuttuukin. Mies tosin itse saa jatkuvasti arvostella minua.

Mielestäni normaalin ihmisen kanssa tällaisista asioista voisi keskustella ilman riitaa. Ajaudun miehestäni koko ajan kauemmaksi ja oikeastaan en jaksa olla enää yhtään hänen lähellään, koska hän on niin ilkeä. Tämä taas ärsyttää miestäni entisestään, mutta vieläkään hän ei osaa mennä itseensä. Minun pitäisi vain nöyrtyä ja hymyillen ottaa vastaan hänen ilkeydet. Ei enää koskaan. Olkoon yksin. 

Vierailija
52/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tuollaisen miehen kanssa naimisissa 20 vuotta. Ihmettelin aina, kun riidat olivat käsittämättömiä. En tajunnut, miksi tämäkin meni näin, vaikka sanoin vain oman mielipiteeni. Riita meni sivuraiteille jotenkin aivan käsittämättömästi. Lopputuloksena oli monen päivän mykkäkoulut.

Nykyisen aviomieheni kanssa meillä ei ole koskaan ollut vastaavia riitoja. Olemme eri mieltä, niin lopputuloksena toteamme, että meillä on eri käsitys asioista. Case closed. Jälkikäteen tiedän, mitä tilanteessa tapahtui. 

Vierailija
53/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olisi vaan hiljaa ja alistuisi loukkauksiin?

Ei hiljaa oleminen ole alistumista, se on järkevää käytöstä tilanteessa, jossa toinen takuuvarmasti iskee takaisin, sanot mitä tahansa ja etenkin silloin, kun ryhtyy itse loukkaamaan. Kun on hiljaa tai sanoo "jaaha" niin toisella ei ole mahdollisuutta iskeä takaisin, ei ole mitään, mitä vastustaa tai moittia. Toki voi jatkaa alkuperäistä raivoamista, mutta kun toinen ei reagoi, niin ei siin

Oikeat ihmiset toimii näin. Narsisti ei. Hänen kansaan ei myöhemmin jutella aikuismaisesti vaan ihan saman paskamyrskyn saa teki sen heti tai myöhemmin. Vika on aina ensin puhuneen.

Vierailija
54/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mies ei osaa kommunikoida. Siitä tässä on kyse. Keskenkasvunen autisti-nepsy-asperger

Vierailija
55/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden aikuisen perheessä ei riidellä noin, kaksi lastahan tuossa ottaa mittaa toisistaan. Ap on yhtä syyllinen kuin puolisonsa eikä perheessä asiat muutu, jos ap ei muutu.

Vierailija
56/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minun mieheni ei käytönnössä juuri koskaan laita ruokaa. Taas asia, jonka luvannut muuttaa, vaan ei muuta ja olen tullut siihen tulokseen, että mieheni ei koskaan anna enemmän kuin ottaa.

Tuokin että minä sain yhden vapaaillan, hänen piti heti saada myös vapaailta. Toisaalta häntä ei haittaa yhtään se jos minä hoidan enemmän, olen kotona lasten kanssa enemmän, siivoan enemmän, laitan ruokaa enemmän tms. Mutta auta armias jos joskus tilanne meinaa mennä toisinpäin. Johan alkaa kiukuttelu. 

T. Ap

Vierailija
57/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden aikuisen perheessä ei riidellä noin, kaksi lastahan tuossa ottaa mittaa toisistaan. Ap on yhtä syyllinen kuin puolisonsa eikä perheessä asiat muutu, jos ap ei muutu.

jos molemmat heistä ovat normi-ihmisiä, niin se menee just noin. Jos jommalla kummalla on vahvoja narsistisia piirteitä, niin se ei mene noin.

Vierailija
58/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama vika. Mieheni saattaa loukata ehkä huomaamattakin. Mutta asiasta ei voi hänelle mainita, koska silloin hän vasta suuttuukin. Mies tosin itse saa jatkuvasti arvostella minua.

Mielestäni normaalin ihmisen kanssa tällaisista asioista voisi keskustella ilman riitaa. Ajaudun miehestäni koko ajan kauemmaksi ja oikeastaan en jaksa olla enää yhtään hänen lähellään, koska hän on niin ilkeä. Tämä taas ärsyttää miestäni entisestään, mutta vieläkään hän ei osaa mennä itseensä. Minun pitäisi vain nöyrtyä ja hymyillen ottaa vastaan hänen ilkeydet. Ei enää koskaan. Olkoon yksin. 

Ikävä kuulla, mutta kuulostaa ihan samalta kuin mitä meillä. Mietin vaan, että mistä tällainen käytös kumpuaa ja se kun siitä vielä sanoo, niin ei ollenkaan osata mennä itseensä.

T. Ap

Vierailija
59/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei muutu. Hän saa voimaa ja valtaa joka kerta kun nitistää sut. Anna olla tai menentät järkes ja mahdollisesti vielä henkes.

Tämä. Erotessa minulla oli kaksi vaihtoehtoa, joko jojottaa itsensä tai erota. Valitsin eron kun pieniä lapsia.

Ota ap selvää asioista. Tukiryhmiä on. Et ole hullu.

Ja eroa. Puolisoasi et muuttumaan saa koska hänessä ei ole mitään vikaa vaan ap "se olet sinä joka olet hankala, aiheutat mielipahaa ja riitelet itsesi kanssa".

Ennenkaikkea hae apua. Älä jää yksin.

Kiitos viestistä. Voitko hieman avata minkälaisia ryhmiä tarkoitat? Tarvisin kyllä jotain tukea ja apua, koska tilanne on aika haastava. T. Ap

https://www.narsisminuhrientuki.fi/

Pelkkä googlaus narsisti tuo sinulle paljon linkkejä.

Yhtä rikkiviisasta vastausta ei ole. Sun on käytävä oma polkusi tässä. Tsemppiä matkaan ja tiedä ettet ole yksin ja selviytyä pystyt joka vaatii ihan hitokseen työtä. Elämä narsistin rinnalla vaatii myös hitokseen työtä kun astelee lasinpalojen päällä, ikinä et tiedä mistä seuraavaksi suuttuu.

Vierailija
60/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki narsistien uhrit eivät tarvitse terapiaa joten älkää pakottako sellaisiin, nämä asiat ovat olleet normaaleja elämässä aina. Nykyisin on vain valitettavasti tunnekylmyyttä sekä narsismia aika paljon enemmän ja jos rahakin menee vielä kaiken yli niin se vielä pahentaa asioita. Yhteiskunnan rahan sekä vallan himo ei tue inhimillisyyttä eikä kaltoinkohdellut tule kuulluksi, nähdyksi tai tunnetuksi eivätkä saa oikeutta koska monet ovat hyvin taitavia salailijoita, valehtelijoita sekä syyllistäjiä. Pitäkää mahdollisimman hyvää huolta rakkaat ihmiset itseistänne sekä lapsistanne ja kaikista teille rakkaista ihmisistä. En voisi koskaan olla kenellekään sairaan ilkeä tai haluta pahaa, en pystyisi sellaiseen. Valitettavasti sitä joutuu alentumaan koska voimavarat hupenevat puolustautumiseen. Voimia jokaiselle!