Onko mielestänne paljon, jos työttömänä käytän n. 400e kuukaudessa viinaan ja tupakkaan?
Onko mielestänne paljon, jos työttömänä käytän n. 400e kuukaudessa viinaan ja tupakkaan?
Kommentit (97)
Moni käyttää tuollaiset rahat ihan turhuuteenkin.
Vierailija kirjoitti:
On. Ihan liikaa. Tuet on selvästi liian suuria.,
Aloitushan on ihan selvä trolli.
Jokainen saa käyttää rahansa mihin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Se kertoo meille veronmaksajille, että työttömyysturvaa voi ja pitääkin leikata lisää 400 eurolla kuussa.
Senkö takia jos jotkut saavat ruuat muualta, hävikkijaosta yms. Saa vaatteita, kenkiä jostain.
Hyvin harvalla on jostain erinäisistä syistä varaa tuollaiseen eikä pidä yleistää.
Käytä mitä haluat. Monet tuntuu luulevan että kaikki työttömät ovat köyhiä.
Jätä se tupakka pois niin saat viinaa enemmän🍻🥃
Joo, on liikaa. Vuosi ilman näitä turhuuksia tekee jo 4800 euroa. Plus parempi terveys.
No jos sinulla on omasta takaa varaa niin mikäs siinä. Mutta jos tukirahoillaryyppäät ja polttat niin on tuo vähintäänkin paheksuttavaa.
Jos saa 600e kk. Sossurahaa/työttömyyskorvausta, niin siitä ei kukaan törsää 400e kk. Joutavuuksiin. Tulee nälkä. Ainakaan itsellä varaa laittaa 400 hukkaan, vaikka käyn töissä. Tuo kirjoitus on provo.
Taitaa vastata samaa määrää mikä itsellä menee alkoholin käyttöön per/kk.
Kokoomuksen puoluetoimisto tehtailee noita provoja.
Itsellä nuo rahat meni lainan lyhentämiseen ja ihan vain perustarpeisiin joihin lasken oikeat harrastukset.
Ei ole. Tärkeysjärjestys se olla pitää. Ensin ostetaan tupakat ja viinat. Sen jälkeen voi loput tuhlata turhuuksiin.
Miten sulla on varaa tuohon? Mulla ja mun tuntemilla työttömillä ei ole varaa tollaaeen.
Vierailija kirjoitti:
Se kertoo meille veronmaksajille, että työttömyysturvaa voi ja pitääkin leikata lisää 400 eurolla kuussa.
Ei se, että on työtön automaattisesti tarkoita, että on rutiköyhä. Itse olen tällä hetkellä työtön, enkä oikein ole enää työkuntoinenkaan, kun olen sairastanut aivotapahtuman josta jotenkuten selvinnyt, mutta en silti ole köyhä. Toki työelämää yli 30 vuotta takana. Silti en ymmärrä miksi juuri minun raskaantyönraajatan pitäisi saada 0 euroa työttömänä, kun kansanedustaja vetää sopeutumisrahaa muutamassa kuukausessa sen minkä minä saan ansiosidonnaista vuodessa??? Noilla kuitenkin palkkakin 3-4 x kuukaudessa suurempi, kuin tavallisella työntekijällä. Niilläkin luulisi olevan säästöjä, etteivät tarvitsisi mitään, kun jäävät työttömiksi.
Ap kysymykseen vastaan, että on typerää ja turhaa laitta viinaan noin paljon kuukaudessa oli sitten työtön tai ei. Terveys kärsii.
Ei ole paljoo, mulla menee enempi. Työtön kans.
Vierailija kirjoitti:
Moni käyttää tuollaiset rahat ihan turhuuteenkin.
Ja viinako ei ole turhuutta?? Alkoholi joskus silloin tällöin naututtuna on ok, mutta jos viikossa menee satanen viinaan, sillä saa kitattua aikamoisesti ilolientä. Alkoholi on kuitenkin melkoinen terveysriski. Siitä kärsii koko kroppa. Aivot,suu, kurkku, ruokatorvi, vatsalaukku, suolisto,sydän, kaikki kärsii ja syöpäriski nousee. Myös tapaturmariski kasvaa huomattavasti. Siis tupakka ja viina juuri ovat niitä turhuuksia ja vieläpä terveydelle todellinen riski. Itsekin kesäaikaan saatan saunanpäälle nauttia lonkeron, mutta juopottelu jatkuvasti on tuhraa. Ei se juopon elämä ole herkkua. Kuset ja paskat housussa puolitiedottomina tokkuroidaan ja ainaoa ajatus on mistä saa seuraavan viinapullon.
Ei ole.
Muista vain että kansalaisuusindeksi kun astuuv oimaan, siellä näkyy kaikki nämä asiat. Sun oikeus terveydenhuoltoon tulee olemaan varsin rajoitettu ilman hen kilökohtaisia vakuutuksia, jotka tuulevat olemaan erittäin kalliita korkean riskitasosi vuoksi.
Lyhyemmin: kuolet sairauksiin eikä sinulla ole hetken päästä oikeutta hoitoon. Kuolema tulee olemaan kivulias.
Kuinka paljon tuolla summalla sitten saa ostettua röökiä ja alkoholia?
Minullahan on huono omatunto, kun käytän palkkatuloja matkoihin ja kauneushoitoihin. Joku kasvohoitokin maksaa 100€
Ethän sinä omillasi asu vaan holhouksen alla veronmaksajien rahoilla. Omillaan asuvat käyvät töissä tai omistavat omaa omaisuutta niin paljon etteivät nosta rahaa kelasta.