Onko mielestänne paljon, jos työttömänä käytän n. 400e kuukaudessa viinaan ja tupakkaan?
Onko mielestänne paljon, jos työttömänä käytän n. 400e kuukaudessa viinaan ja tupakkaan?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Jos saisin tuon verran ylimääräistä kuussa, niin pienellä ostelulla, dyykkauksella, ja kirppareilla tekisin sillä varmaan n 2000e/kk.
Ostat ilmeisesti viinat ja röökit Suomesta? Paljonko juot?
Yhden pullon viskiä kerran viikossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saisin tuon verran ylimääräistä kuussa, niin pienellä ostelulla, dyykkauksella, ja kirppareilla tekisin sillä varmaan n 2000e/kk.
Ostat ilmeisesti viinat ja röökit Suomesta? Paljonko juot?
Yhden pullon viskiä kerran viikossa
No on kallis maku ja niin usein minäkin, mutta ei siitä mitenkään noin paljon tule 😂
Vierailija kirjoitti:
Jos asuu jonkun kuten esimerkiksi äitimuorin siivellä niin voi käyttää työtyömyyskorvauksen kokonaisuudessaan alkoholiin ja tupakkaan.
Asun ihan omillani, vuokran jälkeen jää 590€/kk tuosta menee 150€ ruokaan ja loput alkoholiin, tupakkaan ja puhelinlaskuun
AP
Vierailija kirjoitti:
On. Ihan liikaa. Tuet on selvästi liian suuria.,
Ei, vaan työönteko ei ole kannattavaa.
Itse olen toimeentulotuella ja saan nipistämällä ruuasta joskus jonkun kympin säästöön käteisenä.
Mutta mähän tässä toimin vastoin lakia, kun säästän. Ap toimii ihan oikein ja on tukiinsa oikeutettu.
Jos mun pienet säästöt joku ilmoittais kelaan, niin joutuisin vaikeuksiin, ne täytyy tuhlata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan työönteko ei ole kannattavaa.
Itse olen toimeentulotuella ja saan nipistämällä ruuasta joskus jonkun kympin säästöön käteisenä.
Mutta mähän tässä toimin vastoin lakia, kun säästän. Ap toimii ihan oikein ja on tukiinsa oikeutettu.
Jos mun pienet säästöt joku ilmoittais kelaan, niin joutuisin vaikeuksiin, ne täytyy tuhlata.
Näinhän se menee.
Enemmän kannattaa käyttää. Parhaimmat asiakkaamme antavat lopulta vielä henkensäkin kun ensin ovat juoneet ja poltelleet koko omaisuutensa. Ole sinäkin paras.
T: alkoholi- ja tupakkateollisuus
Vierailija kirjoitti:
Onko missään sanottu että aloittaja saa tukia? Työtön voi olla myös ihminen jolla on omaisuutta niin paljon ettei tarvitse käydä töissä.
Lisäkysymys aloittajalle. Miten kalliita viinoja sekä tupakkaa käytät? Vuosikertaviskit ja -konjakit maksavat enemmän kuin suomiviina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko missään sanottu että aloittaja saa tukia? Työtön voi olla myös ihminen jolla on omaisuutta niin paljon ettei tarvitse käydä töissä.
Lisäkysymys aloittajalle. Miten kalliita viinoja sekä tupakkaa käytät? Vuosikertaviskit ja -konjakit maksavat enemmän kuin suomiviina.
"Asun ihan omillani, vuokran jälkeen jää 590€/kk tuosta menee 150€ ruokaan ja loput alkoholiin, tupakkaan ja puhelinlaskuun
AP"
Tuossahan se kertoo...
Suurimman osan työkyvyttömien alkoholistien juomisesta rahoittaa sosiaalitoimi eli veronmaksajat. Jos ei rahoittaisi, rikollisuus alkoholismin ympärillä kasvaisi hyvin paljon kun vakavasti riippuvaiset tekisivät paljon enemmän rikoksia alkoholia saadakseen.
Alkoholistien kanssa ollaan ns. pakkoraossa. Jos juopottelua ei tueta verovaroin, rikollisuus kasvaa kun alkoholistit tekevät rikoksia alkoholihuumetta saadakseen, ja jos juomista tuetaan, veronmaksajien rahoja menee satoja miljoonia alkoholistien juomisen tukemiseen ja alkoholikauppiaiden rikastuttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Suurimman osan työkyvyttömien alkoholistien juomisesta rahoittaa sosiaalitoimi eli veronmaksajat. Jos ei rahoittaisi, rikollisuus alkoholismin ympärillä kasvaisi hyvin paljon kun vakavasti riippuvaiset tekisivät paljon enemmän rikoksia alkoholia saadakseen.
Alkoholistien kanssa ollaan ns. pakkoraossa. Jos juopottelua ei tueta verovaroin, rikollisuus kasvaa kun alkoholistit tekevät rikoksia alkoholihuumetta saadakseen, ja jos juomista tuetaan, veronmaksajien rahoja menee satoja miljoonia alkoholistien juomisen tukemiseen ja alkoholikauppiaiden rikastuttamiseen.
Kuka sanoin että olen alkoholisti?
AP
Mene hallituksen propagandaosaston sometrolli muualle valehtelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanoin että olen alkoholisti?
AP
Sinusta on hyvää vauhtia tulossa sellainen.
Ja taas ap nappasi mun syötin. Sua on niin helppo naarata ettei tosikaan, vässykkä.
"Aski tupakkaa ja 10 kaljaa päivässä"
Vierailija kirjoitti:
Mene hallituksen propagandaosaston sometrolli muualle valehtelemaan.
Mitä valehtelen voitko selventää?
AP
Ethän sinä käytä. Olet se työttömille kateellinen provoaja. Sääliä sinä tarvitset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Asun ihan omillani, vuokran jälkeen jää 590€/kk tuosta menee 150€ ruokaan ja loput alkoholiin, tupakkaan ja puhelinlaskuun
AP"
Tuossahan se kertoo...
Niin lukeekin. Luin ketjun huonosti.
Itse pääsin alkoholipsykoosien johdosta sairaseläkkeelle yli 15 vuotta sitten. Tulot on parin tonnin luokkaa.
Tuo olisi iso raha keneltä vain ja terveydestä lähinnä olisin huolissani. Jos tuon verran menee kuussa alkoholiin ja tupakkaan, niin sitten ne juomat saisi mieluiten olla todella kalliita viinejä ja tupakki jotain kuubalaisia sikareita. Muuten määrät on niin isoja, että heikompaa hirvittää.
Mitäs mieltä ap itse on?