Onko mielestänne paljon, jos työttömänä käytän n. 400e kuukaudessa viinaan ja tupakkaan?
Onko mielestänne paljon, jos työttömänä käytän n. 400e kuukaudessa viinaan ja tupakkaan?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni käyttää tuollaiset rahat ihan turhuuteenkin.
Ja viinako ei ole turhuutta?? Alkoholi joskus silloin tällöin naututtuna on ok, mutta jos viikossa menee satanen viinaan, sillä saa kitattua aikamoisesti ilolientä. Alkoholi on kuitenkin melkoinen terveysriski. Siitä kärsii koko kroppa. Aivot,suu, kurkku, ruokatorvi, vatsalaukku, suolisto,sydän, kaikki kärsii ja syöpäriski nousee. Myös tapaturmariski kasvaa huomattavasti. Siis tupakka ja viina juuri ovat niitä turhuuksia ja vieläpä terveydelle todellinen riski. Itsekin kesäaikaan saatan saunanpäälle nauttia lonkeron, mutta juopottelu jatkuvasti on tuhraa. Ei se juopon elämä ole herkkua. Kuset ja paskat housussa puolitiedottomina tokkuroidaan ja ainaoa ajatus on mistä saa seuraavan viinapullon.
Hei, tosikko, se oli läppä.;)
Christiiina kirjoitti:
Kuinka paljon tuolla summalla sitten saa ostettua röökiä ja alkoholia?
Kuinka paljon nykypäivänä maksaa röökiaski? Eikös siinä ole 20 savuketta? Senhän pitäisi riittää viideksi päiväksi jos polttaa neljä röökiä päivässä.
On 4 euroakin paljon tupakkaan, jopa työssäkäyvällle. Isäni tupakoi 60 vuotta, siitä tuli keuhkoahtaumatauti ja lopulta keuhkosyöpä. Keuhkosyöpä puolestaan aiheutti aivoinfarktin, Viimeisen kuukauden isä vietti aivovammaisena ja luonteeltaan tunnistamattomana vaipoissa, kunnes sitten onneksi pääsi pois tästä maailmasta. Jos tupakoit, kannattaa lopettaa se heti. Alkoholi kohtuudellla käytettynä voi olla tarpeellinen piriste työttömän raskaaseen työnhakurumbaan.
Christiiina kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Kuinka paljon nykypäivänä maksaa röökiaski? Eikös siinä ole 20 savuketta? Senhän pitäisi riittää viideksi päiväksi jos polttaa neljä röökiä päivässä.
Silloin, kun itse röökasin niin tahtoipa se melkein aski päivässä mennä, että paljonkohan maksanee nykyisin.
Luojan kiitos pääsin siitä tavasta eroon.
Tosin olin välillä jopa kahdeksan vuotta polttamatta ja niin vaan aloin uudestaan.
Nyt koitan pitää tiukasti hajurakoa lopun ikääni siihen tavaraan .
Vierailija kirjoitti:
Jätä se tupakka pois niin saat viinaa enemmän🍻🥃
5/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimman osan työkyvyttömien alkoholistien juomisesta rahoittaa sosiaalitoimi eli veronmaksajat. Jos ei rahoittaisi, rikollisuus alkoholismin ympärillä kasvaisi hyvin paljon kun vakavasti riippuvaiset tekisivät paljon enemmän rikoksia alkoholia saadakseen.
Alkoholistien kanssa ollaan ns. pakkoraossa. Jos juopottelua ei tueta verovaroin, rikollisuus kasvaa kun alkoholistit tekevät rikoksia alkoholihuumetta saadakseen, ja jos juomista tuetaan, veronmaksajien rahoja menee satoja miljoonia alkoholistien juomisen tukemiseen ja alkoholikauppiaiden rikastuttamiseen.
Kuka sanoin että olen alkoholisti?
AP
Olet sinä.
Mulla on ylädesiilin tulot, eikä tulis mieleenikään käyttää satasia viinaan ja tupakkaan. Hyi helkkari.
Neljä-viisi kertaa vuodessa ostan yhden pullon hyvää viiniä. En juo sitä yksin. Kokonaisuudessaan taitaa kulutus olla luokkaa kaksi annosta alkoholia kuukaudessa, noin keskimäärin.
Vierailija kirjoitti:
No joo, kunhan höpöttää.
Mutta ihan ok, maksaa paljon veroja ja kuolee nuorempana eli selvää säästöä yhteiskunnalle.
Tästä hokemasta voitaisiin jo luopua. Tupakan ja päihteiden aiheuttamat terveydenhoitokustannukset ovat niin korkeat, että huonot elämäntavat tulevat aina yhteiskunnalle kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas ap nappasi mun syötin. Sua on niin helppo naarata ettei tosikaan, vässykkä.
"Aski tupakkaa ja 10 kaljaa päivässä"
Tässä, olkaa hyvät, on se heittämäni täky.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5452010/niista-naisen-kahvilavalinnoist…
Christiiina kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Luulisin että on enää 15 (inflaatio) ja kestää pahimmilla vajaan päivän. Maksaa noin kympin. Kymppi päivässä on 300 egeä kuussa savuna taivaalle. En polta, koska en ole ollut niin typerä että opettelisin.
On se kyllä hirveää törsäystä ja tosi paljon rahaa, mutta kaikki on suhteellista. Rikkaat tai suurituloiset kun noita harrastavat päivittäin tai useamman kerran viikossa niin siinä sitä rahaa vasta voi saada kulumaankin ja silloin tuo 400€ näyttää taskurahalta.
Vierailija kirjoitti:
Jos asuu jonkun kuten esimerkiksi äitimuorin siivellä niin voi käyttää työtyömyyskorvauksen kokonaisuudessaan alkoholiin ja tupakkaan.
Muijan siivellä asun. Käy töissä, niin tekee safkatkin valmiiksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimman osan työkyvyttömien alkoholistien juomisesta rahoittaa sosiaalitoimi eli veronmaksajat. Jos ei rahoittaisi, rikollisuus alkoholismin ympärillä kasvaisi hyvin paljon kun vakavasti riippuvaiset tekisivät paljon enemmän rikoksia alkoholia saadakseen.
Alkoholistien kanssa ollaan ns. pakkoraossa. Jos juopottelua ei tueta verovaroin, rikollisuus kasvaa kun alkoholistit tekevät rikoksia alkoholihuumetta saadakseen, ja jos juomista tuetaan, veronmaksajien rahoja menee satoja miljoonia alkoholistien juomisen tukemiseen ja alkoholikauppiaiden rikastuttamiseen.
Kuka sanoin että olen alkoholisti?
AP
Olet sinä.
Riippuu siitä ostaako vuodessa kerran vuodessa 4800 euron pullon vai usein 4 euron.😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, kunhan höpöttää.
Mutta ihan ok, maksaa paljon veroja ja kuolee nuorempana eli selvää säästöä yhteiskunnalle.
Tästä hokemasta voitaisiin jo luopua. Tupakan ja päihteiden aiheuttamat terveydenhoitokustannukset ovat niin korkeat, että huonot elämäntavat tulevat aina yhteiskunnalle kalliiksi.
Keskimäärin taitaa olla päinvastoin. Ainakin Tšekin valtion salaisen muistion mukaan työssäkäyvien alkoholistien ja tupakoijien hoitaminen ja heidän eläkkeensä tulisivat kalliimmiksi yhteiskunnalle jos he olisivat olleet raittiita ja eläneet pitkään.
Ei oikeastaan, tupakka-aski on n 10e ja jos polttaa askin päivässä se on n 300e kk, joten alkoholiin menisi n 100e mikä on n 3e päivä eli n yksi olut päivässä. Eli ei voida puhua edes alkoholismista. Nikotiiniriippuvuus kyllä.
Käytä ihmeessä ihminen mihin lystäät.
Se mitä minä ihmettelen on se, että mitä näiden, sillä tallaisiahan on jotka ovat elämänsä laittaneet vessasta alas, on vaikka aloitus provo, päässä liikkuu vai liikkuuko mikään.
Mikä saa ihmisen niin katkeraksi ja pettyneeksi elämälle että heittäytyy katuojaan?
Ja kyllä, se kurja lapsuus ja koulukiusaaminen ja kun ei saa naista jne jne. Tiedän rtuon kaiken ihan omassa nahassani koettuna paitsi naisettomuuden, olen itse nainen. Lähtökohtani on olleet kurjaakin kurjemmat. Olen kasvattanut itse itseni aikuiseksi, oppinut pakon edessä huolehtimaan itsestäni. Kouluja sain käydä pakollisen, sitten käskettiin lähteä kotoa.
Työtä otin mitä sain, olen tehnyt hyvin monenlaista työtä, myös osa-aikaista. Mutta viinaan en ajatellutkaan koskea sen enempää kuin tupakkaan tai muihin päihteisiin. Niin paljon itseäni olen arvostanut etten suostunut alentumaan katuojaan. Kävin kaksikin iltakoulua työn ohellla ja sain parempia töitä. On raskasta käydä päivät töitä ja illat opiskella mutta kun päämäärä on tiedossa sinne mennään, sisulla.
Ja kyllä se on palkinnutkin. Elämä on hyvä elää.
Joskus ajatteln säälinsekaisin tuntein heitä jotka jo nuorena lakkaavat elämästä tai eivät ala elää ollenkaan. Ensin muutama kymmenen vuotta päämäärätöntä ajalehtimista sossutuilla, sitten olemattoman pieni eläke. Jos on mielenterveysongelmaa tms. sille ei kai mitään voi, mutta kun ihan terveet nuoret aikuiset, useimmiten miehet, heittää elämänsä tunkiolle. En ymmärrä.
Aski maksaa noin 10,- aski/päivä on noin 300,-/kuukaudessa. Sätkillä 200,-/kk Eli viinaan jää 100,- -200,- se riittää yhteen kaljalaatikkoon viikossa. Eli helposti menee 400,- kuukaudessa ns. Paheisiin
Tupakka-askin hinnasta on 89% veroa, kossupullon hinnasta 83%. Työttömyyskorvauksesta pidätetään 15-20% veroa. Valtiohan tienaa tässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, kunhan höpöttää.
Jos kukaan ei tarttis terveydenhoitoa, niin kaikki hoitajat ja lääkärit jäis työttömiks.
No joo, kunhan höpöttää.