Puoliso pettänyt, miten kostan?
Puoliso on pettänyt mua. Ei tiedä, että tiedän. Miten kostan parhaiten? Kaikki katkerat petetyksi tulleet, niin kootaan parhaat vinkit yhteen.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti: Osta kostomekko tai leikkaa sen nakki irti.
Kostomekko 🤮 Pidä sitä mekkoa niin ei tarvi käydä vieraissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annat anteeksi. Paras kosto ehdottomasti ja saat itsekin eniten. Tiedän kokemuksesta
Anteeksi antaminen vähentää tekijän vastuuta mutta ei poista sitä mitä uhri on kokenut
Anteeksi antaminen on väärin tehneelle kaikkein suurin mysteeri ja sen takia vaikuttavin. Ymmärrän jos ei halua olla pettäjän kanssa enää, mutta anteeksi anto parantaa nimenomaan petetyn.
Vierailija kirjoitti:
Hakeudu Harvardin yliopistoon opiskelemaan lääketiedettä ja keksi mullistava parannuskeino syöpään.
Toi on hyvä.
Voi myös kirjoittaa kassat räjäyttävän menestysteoksen, jossa tunnistettava exä esiintyy jossain ikävähkössä ja surkeassa sivuroolissa. Teos käännetään 34 kielelle ja siitä tehdään kansainvälisesti menestynyt elokuva sekä myöhemmin suosittu sarja.
Sitten paistattelee haastatteluissa ja punaisilla matoilla hurmaavan nyxänsä kanssa. Ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista. :D
Jätä se. Se on luultavasti pettänyt sua ennenkin ja tulee pettämään myös jatkossa.
Kirjoita sen auton takapuskuriin "Tässä menee pettäjä ja häntäheikki". Hyvällä onnella se ei huomaa sitä vähään aikaan. Toinen, että paljastat asian tutuille Facebookissa. "Valitettavasti täytyy ilmoittaa, että suhteen päättyi pettämisen takia. Minä en pettänyt." Kerro erikseen sen vanhemmille.
Jos olette naimisissa, laita kaikessa hiljaisuudessa avioero vireille. Äijälle tulee siitä ilmoitus ja ihmettelee sitä. Sano, että siiinä on joku virhe ja pyydä häntä selvittämään asia. Kun hän aikansa soittelee ja selvittää, voit sitten kertoa, että "ai niin hain avioeroa sun pettämisen takia, senkin sika!. Et näe mua enää."
Lapset ja lapsen tasolle jääneet kostavat. Aidosti aikuinen ihminen käsittelee tykönään oman traumansa - muutoin se tulee oksennettua seuraavan viattoman kumppanin niskaan - ja antaa anteeksi, siirtyy sitten elämässään eteenpäin. Ilman petollista kumppania tietenkin.
Anteeksi antaminen EI ole sama kuin hyväksyminen, eikä se vähennä pettäjän vastuuta teostaan tippaakaan. Anteeksi antaminen on sen anteeksi antajan oma sisäinen prosessi, jossa tämä luopuu omasta katkeruudestaan.
Anteeksi voi nimittäin antaa myös ilman, että tekijä saa koskaan edes tietää asiasta. Muutoin olisi mahdotonta käsitellä omaa katkeruuttaan ja traumojaan silloin, kun jonkin ikävän teon tehnyt ihminen on vaikkapa kuollut.
Mun edellinen seurustelukumppani petti ja ei suostunut edes pahoittelemaan asiaa. Minä katkaisin välit ja suuntasin elämässä eteenpäin. Nyt se sitten aktivoitui 1.5v jälkeen ja laittoi viestiä, että kuinka meillä oli asiat hyvin. Paras kosto on tämä; minä olen mennyt elämässä eteenpäin ja hän ei merkkaa mulle enää mitään, sielläpä nyt ruikuttaa
Häkkeröidy sen Facebookiin ja laita sinne ilmoitus "Löysin uuden rakkaan. Jouduin valitettavasti pettämään puolisoani, mutta olen mikä olen."
Avovaimo petti, kai sitä voisi suhteeksikin sanoa. Luuli etten tiedä, enkä tietenkään sanonut mitään. Mulle tuo merkitsi joka tapauksessa suhteen loppumista, joten aloin valmistelemaan hiljaisuudessa eroa. Annoin hänen pelata pelejään, tein vain siitä hankalampaa kysymyksillä. Jos alkaa valehdella, kannattaa muistaa valehdella joka kerta samalla tavalla. Kyselin viattomana uusista äkillillisistä menoista, harrastuksista ja ylitöistä. Tarjouduin esimerkiksi hakemaan. Kieltämättä nautin siitä miten tämä aiheutti hänelle vaikeuksia ja kiemurteluja. Lopulta kun katsoin että nyt riittää, pakkasin jotakuinkin kaikki tavaransa ja se ilme kun hänelle paljastui, että tiedän kaiken ja nyt tuli lähtö, oli kaiken vaivan arvoinen. Tunteet häntä kohtaan olivat kuolleet jo tietoon pettämisestä.
Miksi pitää "antaa anteeksi"? Jos on eksälle riittävän kypsä voi ihan hyvin mennä eteenpäin antamatta "anteeksi". Itse lopetin kaiken yhteydenpidon ja myös moikkaamisen. Joku yritti vääntää siitä että yrittäisin "manipuloida" hänet takaisin. Miksi ihmeessä haluaisin manipuloida paskatyypin takaisin? Miksi käyttäisin voimia edes moikkaamiseen. Minulla ei ole siihen voimia ja minulla on todellakin parempaa tekemistä.
Anna peppua ja sitten ilmoitat, ettei tätä herkkua enää koskaan saa. Häh, hää. Kyllä ukon naama venähtää.
Pettäminen on ehdoton raja normaaleille ihmisille.
Kerrasta poikki ja elä omannäköistä elämääsi ilman mt-ongelmaista ihmisen muotoista kuorta jonka sisus on mätä.
Kerran pettäjä, aina pettäjä.
Kypsyttää nämä puheet, että "sinun täytyyt antaa anteeksi ITSESI vuoksi". Näin sanovat itsekkäät ihmiset, jotka eivät jaksa elää sen kanssa, että heidän kaverinsa on pettänyt, vaan haluavat, että asia "saadaan pois päiväjärjestyksestä", leikkimällä että mitään ei ole tapahtunut. Ei niin, että kävisin heitä joka päivä muistuttamassa, että "Hei muuten sun kaverisi petti mut", mutta minulla on muuta tekemistä kun heidän kanssa kaveeraaminen, mm. tutustun uusiin ihmisiin, joilla on samanlaisempia arvoja kuin itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Panin miehen parhaan kaverin kanssa, tein tämän selväksi miehelle ja sen jälkeen erottiin.
Minäkin, mutta en koskaan kertonut siitä. Jätin vain ukon sen jälkeen. On edelleen tuon miehen kaveri, joka pani sen naista :D sitä todellista miestenvälistä ystävyyttä.
Itse kostin kertomalla sen pettämiskaverin aviomiehelle, joka sitten suutuspäissään kävi painamassa exää turpaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuhoa se ytimiä myöten. Langeta kirous ja jos et itse osaa, pyydä apua taholta, joka osaa. Kaikki hänen ympäriltään tuhoutuu.
Ei tätä. Kiroukset palaa takaisin bumerangina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exä petti aikoinaan. Kävin kostoksi painamassa sen parasta kaveria. Siihen loppui niiden kaveruus :)
Tietyissä piireissä tää on kuulemma aika yleistäkin, ihan jo pelkän eronkin tapahtuessa.
Jokainen ex-miehen parhaista kavereista otti minuun yhteyttä "romanttisessa" mielessä eromme jälkeen, suuri osa jo parisuhteemmekin aikana. Miehet ovat kavereitaan selkään puukottavia h*oria.
Tietyissä piireissä tää on kuulemma aika yleistäkin, ihan jo pelkän eronkin tapahtuessa.