Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valtava pudotus vuoteen 2022 nähden: Ostovoima romahtanut

Vierailija
10.02.2024 |

Näkee hyvin taantuman vaikutuksen jo nyt, kun meidän pienelle perheraflalle tulee enää 95%:sesti resq:n hävikkitilauksia eikä juuri kukaan enää tilaa annoksia omalla rahalla. Kate on jo nyt pari prosenttia eikä raaka-aineita saa halvemmalla.

Porukalla ei yksinkertaisesti ole rahaa. Itse laitan lapun luukulle maaliskuun aikana, kun ei ole järkeä myydä vain edellispäivän annoksia 80% alella.

Jos ostovoimaa tai tukia leikataan entisestään, menee vielä useammalla alalla ja yrittäjällä lappu luukulle.

Muutos ei ole olluy vaiheittainen vaan todella nopea. Vielä koronan jälkeen kauppa kävi hetken aikaa kuin häkä. Nyt on säästöt loppu ja kotiinkuljetuksiakin tulee woltin kautta 30 sijasta 0 tai 1.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisikohan mennä töihin ja lopettaa loisiminen. Jokainen köyhä voi katsoa peiliin ja ihmetellä mikä ääliö sieltä näkyy.

Katsoin peiliin ja se kuvatus sanoi minulle:" olisit ääliö valinnut geenisi paremmin, ettet olisi sairastunut!".

Vierailija
22/92 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamme velkaa.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin tänään 50 euroa kauppareissua varten. Kyllä se vaan joka kerta jaksaa hämmentää miten vähän tuollakaan enää nykypäivänä saa tavaraa. Muistan ajan, kun tuolla rahalla sai paljon kauppatavaroita. Satasella sai ruhtinaallisesti. 

Vierailija
24/92 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vielä muutama vuosi eläkkeeseen, alle tonni on tulossa mutta nousee ehkä hieman yli vielä - jäin ysärin lamassa työttömäksi, hoidin lapsia ja opiskelin uuden ammatin ja siksi on pitkä aukko työelämässä, eikä tämän ikäisille kertynyt alle 23-vuotiaana tehdystä työstä mitään, siinä minulla menee ehkä pari sataa koska olin töissä aika paljon tuolloin. Pakko varautua siihen ja säästää kaikesta mistä voi. Ei ravintolaruokia, ei turhia ostoksia, palveluita vain se minkä tarvitsee. Lisäksi oma työ voi loppua vaikka keväällä, huhtikuun loppuun asti on turvattu kun on tilauksia. 

Vierailija
25/92 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vuosia ostanut ruokani pääosin punalapulla tai vielä paremmin resq niin säilyy tekemisen vaivaltakin itse. Juurikin tänään esim. kiinalaista 2 annosta (peking härkää ja hapanimelä-kanafrittiä + riisiä) yht. 15 € ja tuosta syö kolmesti eli saan vielä maanantain eväät töihinkin. Mutta miten kiinalaisravintoloilla on varaa myydä tuoretta resq:lla? Tuolta josta hain, he tekevät annokset valmiiksi ja ne ovat lämpimiä.

Minä ostin superpäivän tarjouksesta kaksi kiloa broilerin fileitä noin 16€ yhteensä. Syön niistä 3-4 viikkoa! Lisukkeeksi perunaa/riisiä ja kasviksia. 

Vierailija
26/92 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katsotaan miten köyhdyttämisen agendaa on ajettu Suomeen 2020-2024, Marin ex viisikko hallinto tuhosi ensin suomalaisten talouden ja ostovoiman 2020-2023 mikä aloitti yritysten konkurssien valtavan määrän... ja Orpon hallinto vie tuet pois, niin tällä tuotteiden ja palveluiden ja sähkön. yms. kymmenien ja satojen prosenttien vuosittaisilla hintojen/katteiden nostoilla on suomalaisten tulevaisuus tuhottu pian... mitään ei jää jäljelle... 

Ja EU ja WEF miljardöörit rikastuvat samaan aikaan valtavasti ilman kapinaa...

Suomalaiset muutaman vuoden päästä kun köyhdyttäminen etenee näin: ei sähköä,ei valoja, ei lämpöä, ei asuntoa, ei ruokaa...

Joopa joo. Pûtinistien propagandaketju ja väkivaltaan yllyttäminen ilmiannettu. Painu sinne convoihisi. 

Ja taas näitä maksettuja trolleja kommentoimassa, kerrotko ensin paljonko saat näistä maksua per trollaus se kiinnostaa kovasti... ja millaisia ohjeita sinulle on annettu näihin trollauksiin ulkomailta? 

Vierailija
27/92 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostin tänään 50 euroa kauppareissua varten. Kyllä se vaan joka kerta jaksaa hämmentää miten vähän tuollakaan enää nykypäivänä saa tavaraa. Muistan ajan, kun tuolla rahalla sai paljon kauppatavaroita. Satasella sai ruhtinaallisesti. 

Olen itse suht hyvätuloinen, mutta sähkön, polttoaineen ja ruuan viedessä yhä isomman osan tuloista olen kääntynyt Lidlin puoleen.

Aika tajunnanräjäyttävää oli huomata, miten valtavan kassin hyvälaatuista ruokaa ja herkkuja sai parilla kympillä. Duopolin kaupoisa tuolla summalla ei saisi kuin joku 3-4 perustarviketta tänä päivänä

Vierailija
28/92 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksamme velkaa.....

Emme maksa. Onko persuilta kaivettu lusikalla aivot ulos päästä kun hokevat tuota velan maksua. Velkaa ei olla maksamassa yhtään. Hallitus on ottamassa velkaa 60 miljardia.

Vierailija
29/92 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satasella sai jo viikoksi ihan monipuolista ruokaa koko perheelle. Nyt hyvä jos riittää aamu- ja iltapalaan. Tosin tällä hetkellä ei kerry kilojakaan kun yrittää syödä mahdollisimman vähän, että rahat riittää koko kuukaudeksi. 

Vierailija
30/92 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa: Orpon hallitus ollut vallassa vasta vähän aikaa. Kahtiajako, vihamielisyys, konkurssit, työttömyys, yleinen pahoinvointi lisääntynyt järkyttävän paljon. Mikään ei toimi. Ilmapiiri on kiristynyt, ihmisillä hermot kireällä, kuten Usa: ssa. Koska aletaan ampumaan kaduilla? Hallituksen taival on vasta alussa. Miltä yhteiskunta näyttää tulevina vuosina, jos tämä hallitus saa mellastaa? En uskalla edes ajatella. Itse olen rauhallinen henkilö, mutta huomaan asenneilmapiirin vaikuttavan. 

Vierailija
31/92 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porvaristohallituksen osaavaa talouspolitiikkaa

Inflaatio oli maailman laajuinen. Ei ollut Marinin hallituksen vika.

Milloin loppuu valehtelu siitä että inflaatio tuhosi ihmisten ostovoiman kun todellisuudessa sen teki tuotteiden ja palveluiden hintojen ja katteiden valtava nosto? Suuret yritykset tekivät valtavaa voittoa...

Ei 8% inflaatio ostovoimaa tuhonnut vaan kymmenien ja satojen prosenttien korotukset tuotteiden ja palveluiden  hinnoissa / katteissa... ja tätä valehtelua on nyt tehty jo pitkään tarkoituksella... ja hallinto sai siitä omat bonuksensa sitten välistä

Suuryritykset/sähköyhtiöt/keskusliikkeet varastivat siis ihmisten rahat ja tekivät valtavaa tulosta - etenkin vuonna 2022 ja hallinto ei tehnyt mitään asialle...

Vierailija
32/92 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksamme velkaa.....

Emme maksa. Onko persuilta kaivettu lusikalla aivot ulos päästä kun hokevat tuota velan maksua. Velkaa ei olla maksamassa yhtään. Hallitus on ottamassa velkaa 60 miljardia.

Et sinä tajua. Turha teille selittää.

Sen neuvon annan että pärjätkää omillanne, älkääkä itkekö tukien perään.

Vierailija
33/92 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa: Orpon hallitus ollut vallassa vasta vähän aikaa. Kahtiajako, vihamielisyys, konkurssit, työttömyys, yleinen pahoinvointi lisääntynyt järkyttävän paljon. Mikään ei toimi. Ilmapiiri on kiristynyt, ihmisillä hermot kireällä, kuten Usa: ssa. Koska aletaan ampumaan kaduilla? Hallituksen taival on vasta alussa. Miltä yhteiskunta näyttää tulevina vuosina, jos tämä hallitus saa mellastaa? En uskalla edes ajatella. Itse olen rauhallinen henkilö, mutta huomaan asenneilmapiirin vaikuttavan. 

Ilmapiiri kiristyy, koska olette tottuneet toimimaan toisten rahoilla, ja kun nyt tämä loppuu omaan mahdottomuuteensa, niin ette sopeudu.

Vierailija
34/92 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus ajaa kovia arvoja. " Empatialle ei ole sijaa".  Järkyttävää. Haluaako hallitus, että kanssaeläjistä ei välitetä, vaan jätetään heikot oman onnensa nojaan, kunhan työnantajilla menee hyvin. Aivan kuin Usa: ssa, jossa raha on ihmisarvon mittari. Työntekijöistä viis, kunhan rikkaat rikastuvat. Vihaan hallitusta. 

Vierailija
35/92 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ostin eilen 58€:lla ruokaa. Sain sillä lihaa 2 kg, jogurttia 2 kg, voita 1 kg, lihapullia 600g,  makkaraa 400g, jauhelihaa 300g, perunoita 1 kg, hedelmiä 1 kg, tomaattia, kurkkua, salaattijuustoa+ kastiketta, tonnikalaa, ananasta, sipulia ja herkkuja. Vielä haen riisiä, näkkileipää ja kananmunia. Pärjään näillä kuukauden. Kotona on gluteenittomia jauhoja, teetä ja mausteita reilusti. Marjoja ja omenoita pakastimessa. Kaks täyttä isoa kassillista ruokaa. Ei mielestäni kallista. Pitää vaan seurata tarjouksia ja vertailla hintoja ja ostaa pakastimeen jemmaan. Suunnitelmallisuus! Nyt olen viikon syönyt risottoa. Ensin oli broileria lisänä ja kun se loppui paistoin jauhelihaa. Porkkanaa ja kaalia salaattina. Jogurttia ja marjoja aamulla ja illalla. Juomana vettä ja teetä.

Vierailija
36/92 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Orpo ja ps, pahensitte leikkauskiimassanne lamaa.

Mitään leikkauksia ei ole vielä edes tehty, joten lopeta öyhötys.

Vierailija
37/92 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän välttää vihaamista, mutta nykyhallituksen leikkauspolitiikkaa katsoessani, en voi välttää vihantunnetta.

Vierailija
38/92 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmaisevat luvut julki: Suomessa eniten konkursseja 25 vuoteen 

Suomi nousuun!

Vierailija
39/92 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti Sanna

Vierailija
40/92 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse suht hyvätuloinen, mutta sähkön, polttoaineen ja ruuan viedessä yhä isomman osan tuloista olen kääntynyt Lidlin puoleen.

Aika tajunnanräjäyttävää oli huomata, miten valtavan kassin hyvälaatuista ruokaa ja herkkuja sai parilla kympillä. Duopolin kaupoisa tuolla summalla ei saisi kuin joku 3-4 perustarviketta tänä päivänä

Käyn itsekin Lidlissä, mutta hintaerot esim. Prismaan verrattuna eivät ole mitenkään _tajunnanräjäyttäviä_. Valtaosa tuotteista tismalleen samanhintaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä