Sisäministeri Rantanen ehdottaa Kela-etsiviä jotka salakuuntelisivat ja salakuvaisivat etujen käyttäjiä ja pidättäisivät väärinkäyttäjät
Kommentit (982)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuo asumistuki leikkaukset on kelan sivuilla. Sinne vaan katsomaan.
Ja varallisuusraja asumistukeen tulee vuoden päästä. Eli tillillä saa olla 10000, jotta lapsesi saa asumistukea, kun menee opiskelemaan, muuten saa vain 300 opintotukea.
No sitten voi ottaa opintolainaa. Itse asiassa noin se meni aikoinaan kun opiskelin. Siksi olinkin töissä koko ajan. Nuorena jaksaa. Työstä oli hyötyä, kun hain vakipaikkaa valmistuttuani.
Et voi verrata sitä aikaa tähän päivään. 80-90 -luvulla oli aivan yleistä, että opiskelijat teki töitä opintojen ohessa, nykyään vaaditaan enemmän kurssien suorituksia kuin ennen, muuten menettää tuet.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa tukirikollisilla olla kuumat paikat
Ei johan tuossa sanottiin että harmaan talouden torjunnasta leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös presidentti pysty hajottamaan hallituksen.
Klo 20.00 asti aikaa äänestää.
Voi kun alkaa paniikkia iskeä. Pelkäätkö että tukikusetuksistasi? Käryät jokatapauksessa, oli hallitus miköä tahansa.
En saa asumistukea.
Tuo 400 miljoonaa lähtee yrityksiltä myynneistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankuttajatrolli se jaksaa suoltaa sontaa
joo.mikähä on sairaus vai onko elelly tuilla pikku yksiössä liijan kauvan.
Mikähän sairaus sun koiralle tulee, kun joudut luopumaan siitä huhtikuussa.
Sama kuin sinulla jo on: vesikauhu.
Joko olet yh:na hakenut halvempaa asuntoa?
Metsäkin on jo myyntikelpoista.
Aikamoista kommunismia muuten, että kaikkien työnantaja pitäisi olla valtio. Että olisi vain yksi ja ainut työnantaja ja se olisi valtio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ne henkilöt joilla rahat menee alkoon saa jättää rauhaan koska samat rahat palaavat takaisin valtiolle sen henkilön ja alkon kautta
On lähes huvittavaa, että aina tahallisesti sivuutetaan se fakta, että yleisesti ottaen tukirahat palaavat suurimmaksi osaksi takaisin valtiolle.
Sittenhän me kaikki voitaisiin siirtyä Kela-tuelle. Lopetaan työnteko kaikki kokonaan, kun ollaan keksitty ikilikkuja. Mietipä nyt ite!
Itse asiassa näin se menee. Ihmisten on jopa kehotettu hakevan tukia, koska se vaikuttaa bruttokansantuotteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuo asumistuki leikkaukset on kelan sivuilla. Sinne vaan katsomaan.
Ja varallisuusraja asumistukeen tulee vuoden päästä. Eli tillillä saa olla 10000, jotta lapsesi saa asumistukea, kun menee opiskelemaan, muuten saa vain 300 opintotukea.
No sitten voi ottaa opintolainaa. Itse asiassa noin se meni aikoinaan kun opiskelin. Siksi olinkin töissä koko ajan. Nuorena jaksaa. Työstä oli hyötyä, kun hain vakipaikkaa valmistuttuani.
Nyt ei voi mennä töihin. Se nimenomaan on nyt estetty. 300 € suojaosa on pois eli plus miinus nolla tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi myös hyvinvointialueella irtisanotaan porukkaa ja leikataan kuntaosuuksista 500 miljoonaa
Ja työttömästä menee sakkomaksut jos ei työtön työllisty ansiotyöhön. Työkokeilu ei enää kelpaa eikä kuntouttava työtoiminta.
Teillä nousee kuntaverot.
Kiitos Marinin sysipaskan Soten.
Kyllä se oli Sipilä joka yritti sotea, mutta Marinin hallitus sai tehtyä sen loppuun.
Nyt Orpo yrittää romuttaa koko soten idean.
https://www.kaleva.fi/nain-sipilan-hallituksen-sote-kujanjuoksu-eteni-k…
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista kommunismia muuten, että kaikkien työnantaja pitäisi olla valtio. Että olisi vain yksi ja ainut työnantaja ja se olisi valtio.
Hyvinvointialue laittaa määräaikaisia työntekijöitä pois.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Olemme avopari.. On iso talo jossa minä olen toisessa päässä miehen vuokralainen ja saan asumistukea.. Kielitty on, mutta mitään ei mahda kun minulle kyhättiin oma keittiö oppi ja vc....Tähän on yhteiskunta ajettu.. Emme tietenkään suostu köyhänä elämään... Rantanen voi tulla reilusti kyyläämään.. paperit ym. kunnossa.. 😝🤣🤣
Ette ole ainoita... Mekin puolitettiin huusholli ja vuokrattiin opiskelija pojalle..näin hän saa asumistukea. 🙈😄😄
Mikä yllätys, että persut himoaa Unkarin ja R y s s y l än tyyppistä poliisivaltiota Suomestakin.
Jopa kymmeniätuhansia sinkkuja, yh-vanhempia, jotka eivät ole sinkkuja, vaan toinen tukiasunnolla kikkaileva asuu samassa.
Mikäs sen mukavampaa kuin nythtää tuplatuet ja toisesta kämpästä vielä vuokrarahat.
Vierailija kirjoitti:
"Toimeentulotukeen tulee työvelvoite. "
Ja miten tämä toimisi sairaiden ja vammaisten sekä vanhusten kohdalla, joita suurin osa heistä on?
Heidän tuki tehdään niin pieneksi, että asuvat kadulla ja näkevät nälkää.
Tämä iskee lujaa vasemmistolaisiin, feijoihin ja muslimeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme avopari.. On iso talo jossa minä olen toisessa päässä miehen vuokralainen ja saan asumistukea.. Kielitty on, mutta mitään ei mahda kun minulle kyhättiin oma keittiö oppi ja vc....Tähän on yhteiskunta ajettu.. Emme tietenkään suostu köyhänä elämään... Rantanen voi tulla reilusti kyyläämään.. paperit ym. kunnossa.. 😝🤣🤣
Ette ole ainoita... Mekin puolitettiin huusholli ja vuokrattiin opiskelija pojalle..näin hän saa asumistukea. 🙈😄😄
Irtisanomissuojaa heikennetään.
Miten se toinen puoli asuntoa kohta?
😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ratkaisu se, mitä joku kirjoitti Hesarissa, että tuet olisivat kansalaisuusperusteisia, eivätkä asumisperusteisia?
Tällöin tuet annettaisiin vain oikeasti Suomen kansalaisille, jotka asuvat Suomessa, etenkin asumistuki. Eli sen ihmisen täytyisi asua siinä asunnossa.
Auttaisiko tämä niihin väitettyihin Airbnb huijauksiin?
Vierailija kirjoitti:
Jopa kymmeniätuhansia sinkkuja, yh-vanhempia, jotka eivät ole sinkkuja, vaan toinen tukiasunnolla kikkaileva asuu samassa.
Mikäs sen mukavampaa kuin nythtää tuplatuet ja toisesta kämpästä vielä vuokrarahat.
Näistä on aimemmin jäänyt harvoin kiinni. Mutta nyt kaikki tulee muuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomissuojaa heikennetään.
Miten se toinen puoli asuntoa kohta?
😂😂😂😂😂
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Voiko olla itsellä vuokralaisena?
😂😂😂😂😂😂
Omistusasunto sukulaisen nimiin joka pistääkin sut pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan teidän lapsi.
Voi kun alkaa paniikkia iskeä. Pelkäätkö että tukikusetuksistasi? Käryät jokatapauksessa, oli hallitus miköä tahansa.