Sisäministeri Rantanen ehdottaa Kela-etsiviä jotka salakuuntelisivat ja salakuvaisivat etujen käyttäjiä ja pidättäisivät väärinkäyttäjät
Kommentit (982)
Kyllä nuo asumistuki leikkaukset on kelan sivuilla. Sinne vaan katsomaan.
Ja varallisuusraja asumistukeen tulee vuoden päästä. Eli tillillä saa olla 10000, jotta lapsesi saa asumistukea, kun menee opiskelemaan, muuten saa vain 300 opintotukea.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos sun palkka on 1300 niin kela on laskenut sun palkaksi vain 1000 ja olet saanut asumistukea. Huhtikuussa lasketaan 1300 eli et saa asumistukea.
300 euron ansiotulovähennys poistuu kaikilta, myös opiskelijoilta.
Tämä estää opiskelijoiden työnteon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankuttajatrolli se jaksaa suoltaa sontaa
joo.mikähä on sairaus vai onko elelly tuilla pikku yksiössä liijan kauvan.
Mikähän sairaus sun koiralle tulee, kun joudut luopumaan siitä huhtikuussa.
mitähä paskaa jauhat tuilla elävä hullu.sinun elintaso huononee 1.4.2024 mun ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitähä paskaa jauhat tuilla elävä hullu.sinun elintaso huononee 1.4.2024 mun ei.
En saa asumistukea, kun puoliso käy töissä. Ja itse olen myös määräaikaisissa töissä.
onko tuet loppu jankuttaja kusipää?.koita saaha jostai pari euroo ruokaa.mä lähen ravintolaa syömää.
Onkohan tällainen kyyläysehdotus kopioitu jostain entisen itäblokin maasta? Siellähän tavallista kansaakin valvottiin ja salakuunneltiin. Oikean puolueeseen sukulaisineen ja tuttavineen kuuluvat saivat puuhailla mitä tahansa. Alkaa nuo hallituksen toimet muistuttaa juuri tätä tyyliä. Tilintarkastajatkin etsivät yleensä epäselvyyksiä ns. isoista kaloista. Harmaa talous ja veron kierto ovat juuri näitä kohteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin sinulla jo on: vesikauhu.
Vierailija kirjoitti:
Mun naapurissa elää perhe, jossa äiti lapsineen leikkii yksinhuoltajaa. Kuitenkin asunut miesystävänsä kanssa lähes 15 v. Miehellä osoite vanhemmillaan. Kaipa ne vanhemmat maksaa veroja vuokratiloissa, sillä johinkinhan aikuisen miehen on asumisessa maksettava. Monikymmenpäinen naapurusto tietää huijauksen, mutta ei voi käyttää, kun miehen osoite muualla. Tämä on väärinkäytös.
Kenenkään ei ole tässä maassa pakko maksaa asumisestaan.
Sinä toki haluat nyt tämän suuuuren vääryyden vuoksi Suomesen Gestapon valvomaan kansaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos sun palkka on 1300 niin kela on laskenut sun palkaksi vain 1000 ja olet saanut asumistukea. Huhtikuussa lasketaan 1300 eli et saa asumistukea.
300 euron ansiotulovähennys poistuu kaikilta, myös opiskelijoilta.
Tämä estää opiskelijoiden työnteon.
No, käytät niitä asuntorahasto säästöjäsi. Säästettyjä lapsilisiä.
Sekö on raz ismia ja naz ismia, kun kiinnitetään huomiota mihin yhteiset verovarat käytetään. Voi pyhä yksinkertaisuus.
Toki ymmärrän, että pelko persuksissa saa aikaan tuollaisia ajatuksia. Aikaiset herätykset, aktiivinen työpäivä ja sen päälle kotityöt, joillekin tämä peruselämä on vaan liikaa vaadittua. Olkaa ystävällisiä - älkää lisääntykö.
Ja Perussuomalaiset pitävät lupauksensa heikoimpien huolehtimisesta, Toimeentulotukeen ei puututa.
Sellainen ehdotus vielä, että Suomessa on tuhansia suomalaisia, kunnon kansalaisia, jotka eivät nosta sossuntukia, vaikka ne hänelle kuuluisivat. Näiden ilmiantamisesta voisi maksaa kelan työntekijöille vähän extraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa asumistukea, kun puoliso käy töissä. Ja itse olen myös määräaikaisissa töissä.
no lopeta sit toi paskanjauhaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko olet yh:na hakenut halvempaa asuntoa?
Asutaan kumppanin kanssa kuuden kilometrin päässä toisistamme ja oleillaan usein hänen luonaan viikolla kun käyn siellä töissä ja viikonloppuisin mun luona. Ollaan seurusteltu vasta noin puoli vuotta. Molemmille maksetaan asumistukea kummankin vuokrakämppään, itellä on isompi kämppä kyllä. Joutuuko tällä Rantasen logiikalla kohta itse kyttäyksen kohteeksi?
Tarkoittaako tämä käytännössä, että pariskunnat pakotetaan muuttamaan yhteen vai onko asuminen erillisissä asunnoissa sallittua enää vain rikkaille tai m a m u i l l e? Mikä tulkitaan tässä kohtaa oleskeluksi ja mikä on asumista? Jouduin olemaan hänen luonaan myös asuntoni remontin yhteydessä, onko sekin huijausta kun sain korvausta asunnosta remontin ajalta ja en maksanut kumppanille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tällainen kyyläysehdotus kopioitu jostain entisen itäblokin maasta? Siellähän tavallista kansaakin valvottiin ja salakuunneltiin. Oikean puolueeseen sukulaisineen ja tuttavineen kuuluvat saivat puuhailla mitä tahansa. Alkaa nuo hallituksen toimet muistuttaa juuri tätä tyyliä. Tilintarkastajatkin etsivät yleensä epäselvyyksiä ns. isoista kaloista. Harmaa talous ja veron kierto ovat juuri näitä kohteita.
Persut on näitä totalitarismin kannattajia.
Suomeen dystopia.
Menee äänestäjille läpi, kun lietsotaan vihaamaan muita suomalaisia. Välillä tuodaan esille pensa ja Marin ja pidetään rajapelleilyä käynnissä.
Kansa näyttää tyhmyytensä ja kohta meillä on täysi fazizmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no lopeta sit toi paskanjauhaminen.
Ei ole paskanjauhamista.
Paljonko te saatte asumistukea, kun irtisanomissuoja heikkenee ja kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä. Ja valtio leikkaa palkkarahoja sadoilla miljoonilla.
Laita laskuriin palkkasi brutto eli verot mukana + lomarahat ja puolison työttömyyskorvaus bruttona eli verot mukana.
Vuoden päästä ei saa enää asumistukea omistusasuntoon.
Ja kela näkee teidän tulot tulorekisteristä, et voi siis huijata.
Vierailija kirjoitti:
Rantanen voi aloittaa tutkimukset Valtioneuvoston sisältä:
Kesärantaan muuttanut Petteri Orpo nosti edustajan verotonta asumislisää vielä syyskuussa Myöntää virheen Iltalehdelle
Pääministeri Petteri Orpo (kok) palautti verottoman asumislisän elo-syyskuulta Iltalehden kysyttyä asiasta keskiviikkona.
Ei olisi palauttanut ilman ikävää median väliintuloa. Joko on tulossa rajoituksia tällaiseen poliitikkojen raha-asioiden selvittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko olet yh:na hakenut halvempaa asuntoa?
Ei, kun ajattelin myydä pari lehmää. Ja voisi päästä helpommalla, jos hevosia olisi vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mun naapurissa elää perhe, jossa äiti lapsineen leikkii yksinhuoltajaa. Kuitenkin asunut miesystävänsä kanssa lähes 15 v. Miehellä osoite vanhemmillaan. Kaipa ne vanhemmat maksaa veroja vuokratiloissa, sillä johinkinhan aikuisen miehen on asumisessa maksettava. Monikymmenpäinen naapurusto tietää huijauksen, mutta ei voi käyttää, kun miehen osoite muualla. Tämä on väärinkäytös.
Miten sä muka tiedät naapurisi asiat noin tarkkaan? Haiskaltaa keksityltä jutulta. Jos itselläni olisi tuollainen järjestely, ei kukaan naapuri tietäisi asiasta. Tuskin kertoisin edes kavereille. Olen itse töissä, mutta kukaan naapurini ei tiedä, mitä työtä teen - olen päivät kotona (etätyö). Jos olisin työtön, kukaan naapureista ei tietäisi sitä. Miten he voisivat tietää? Juttelen usein naapureiden kanssa, mutta en todellakaan kerro omista asioistani kenellekään.
Kela näkee tulorekisteristä, että saat palkkaa 2400 brutto.
Et voi huijata.
Nyt vaan laskemaan saatteko asumistukea, kun sun parturivaimo kohta irtisanotaan.
Mene jankkari töihin