Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Li Andersson larppsi asunnottomuutta patagonian varusteissa

Vierailija
10.02.2024 |

Mukava teltta ja hyvät varusteet

enemmän meni retkeilyn puolelle 

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010218014.html

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Li on hyvätuloinen. Voisi hankkia asunnon jollekin asunnottomalle omasta naapuristostaan. Ehkä hänellä avautuisivat silmät asunnottomuuden todelliseen syyhyn, kun joku huume-tai juopporemmi pörräis rähjäämässä tarpeeksi lähellä.

Vierailija
102/128 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" on asunnottomia, ja "asunnottomia""

Mitä ihmettä nyt taas? 

Alkoholisti joka on porukkansa kanssa laittanut viisi vuokrakämppää palasiksi eikä maksa vuokraansa vs mies joka ei saa asuntoa eronsa jälkeen koska naiset ovat yhteiskunnalle tärkeämpiä.

Toinen on asunnoton ja toinen "asunnoton"

Toki sinulle se alkoholisti saa selvitä omillaan. Nazxit ajattelee noin.

Pointti lienee se, että tuossa esimerkissä toinen on itse sotkenut asiansa kerta toisensa jälkeen, toisen on vienyt asunnottomaksi yllättävä elämäntilanteen muutos.

Ihminen, jolle annetaan mahdollisuus/ mahdollisuuksia, mutta joka ei koskaan opi niistä, joutuu jossain vaiheessa vaikeuksiin ihan omaa hölmöyttään. Ja huom, puhun vain tästä lainaamastani esimerkistä, en alkoholistien surkeasta elämästä yleisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patagonian liivit on aika hintavia: 150-200 e maksaa helposti yksi toppaliivi.

Jospa Li olisi vienyt asunnottomille keittoa, lämpimiä vaatteita ja makuupusseja ja vaikka vain jutellut heidän kanssaan yöhön saakka. Rahoittanut toimintaa, joka auttaa asunnottomia.

Tai en minä tiedä, mitä hän tarkalleen ottaen teki, mutta ainakaan nukkuminen teltassa huippuvarusteissa ei auta asunnottomien tilannetta.

Niin. Sinä arvostelet. Mitä teit itse? Mielenilmaus oli kaikille avoin ja asia oli tärkeä.

No, asun kaukana Helsingistä ja olen kaiken lisäksi flunssassa, ei olisi minusta ollut tässä kunnossa yöpymään torilla. Siitä pointsit Lille, että osallistui, kun muut haastetut eivät osallistuneet.

Mielestäni en arvostellut, vaan heitin ehdotuksia, miten voisi konkreettisemmin auttaa. En henk.koht. oikein usko mielenilmauksiin, ne harvoin tehoavat oikein mihinkään. Enemmän uskon toimintaan ja tekoihin, esim. köyhiin maihin mentäisiin paikan päälle rakentamaan kaivo sen sijaan, että lähetetään sinne rahaa kaivon rakentamista varten ja sitten toivotaan oikein kovasti, että se menisi oikeaan osoitteeseen.

Joo, olen hyväosainen ja huutelen täältä läppärini äärestä, mutta en toisaalta ole läheskään niin rikas kuin kansanedustajat, jotka voisivat ihan kirjaimellisesti auttaa niitä kohteita, jotka ovat lähellä heidän sydäntään.

Vierailija
104/128 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patagonia on tiedostavien ja vastuullisten amerikkalaisten WOKE ihmisten kaupallinen vaatemerkki. 

En tiedä miten sopii kommunistin aatemaailmaan kapitalistien tuotteiden mainostaminen.

Kuka kommunisti on, kenen aatemaailmasta puhutaan? ? 

Vierailija
105/128 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä tapahtuma ja vain Li aAndersonista puhutaan. Miksi ei puhuta asunnotyomuudesta vaan kaikki keskittyy Li:hin? 

Vierailija
106/128 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä nyt taas? 

Alkoholisti joka on porukkansa kanssa laittanut viisi vuokrakämppää palasiksi eikä maksa vuokraansa vs mies joka ei saa asuntoa eronsa jälkeen koska naiset ovat yhteiskunnalle tärkeämpiä.

Joo, sulla on vilkas mielikuvitus.

Avaas vähän, mikä oli mielikuvitusta?

Vierailija
107/128 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä nyt taas? 

Kuinka monta kämppää se alkkis/nisti saa laittaa palasiksi? Pitääkö silittää päätä vaikka se polttaisi sen harhaisena?

Vierailija
108/128 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patagonia on tiedostavien ja vastuullisten amerikkalaisten WOKE ihmisten kaupallinen vaatemerkki. 

En tiedä miten sopii kommunistin aatemaailmaan kapitalistien tuotteiden mainostaminen.

Kuka kommunisti on, kenen aatemaailmasta puhutaan? ? 

Li on vasemmistoliiton johtajia.

Vasemmistoliitto on muutaman kommunistisen puolueen raunioille perustettu järjestö

Vierailija
109/128 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut asunnoton. En olisi arvostanut yhtään sitä, että joku varakas, suojatyöpaikoissaan uransa viettävä poliitikko olisi tullut untuvavermeineen siihen viereen vähän yöpymään. V*ttuilina olisin sen nähnyt.

Et siis arvosta Sininauhaliiton ja vva mielenilmaisu asunnottomien puolesta.

Tai kansanedustajien kiinnostusta sinua kohtaan?

Olisi parempi vain antaa kurjien kurjistaa.

Nyt hallitus ei enää edes tavoittelee asunnottomuudesta vähentämistä. 

Arvostan tekoja, en tyhjiä eleitä. Tuollainen yöpyminen on yhtä tyhjän kanssa: poliitikko lähtee makuupussistaan autokyydillä kivaan kotiinsa, käy jääkaapilla, saunoo ja menee sitten puhtaiden lakanoiden väliin tutimaan siinä uskossa, että on saanut jotakin aikaan.

<

Mitä itse tiedän ja sostoimen puheita niin auttaminen on turhaa.  Jos ihminen itse haluaa ja pystyy ottamaan homman haltuun, saa ihan virallista apua. Vieroituksetkaan ei ole pakollisia.

Vierailija
110/128 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää mainosta patagonialle 

menikö noi makuupussit tapahtuman jälkeen työntekijöille vai asunnottomille vai saunomaan Li pitää omansa 

arvokkaat varusteet 

Vierailija
111/128 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne jonkun työntekijän lapsen partiolaiselle mennyt? 

Vierailija
112/128 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeä tapahtuma ja vain Li aAndersonista puhutaan. Miksi ei puhuta asunnotyomuudesta vaan kaikki keskittyy Li:hin? 

Koska aina kun nää vasemmistofeministien tähtöset menee jonnekin niin huomio on vain heissä itsessään eikä siinä asiassa enää. Ei li:tä esim. kiinnosta asunnottomat pätkääkään eikä tuo tule käyttämään sekuntiakaan ajastaan pohtimalla miten tuonkin ongelman voisi aikuisten oikeesti ratkaista toimivilla tavoilla. Tuo käy vaan paikalla ottamassa halvat populistipinnat, heittää jonkun täysin hyödyttömän populistisen "ehdotuksen" joka ei auta itse asiaa pätkääkään ja sitten seuraavaan vastaavaan aktiviteettiin. Ei nuo järjestöt tästä hyödy mitenkään eikä asunnottomat.

Ja kun tuota kritisoidaan poseerauksesta mitä tuokin poseeraus on niin tuo haukkuu mediansa tuella kritisoijan. 

Vierailija
113/128 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä nyt taas? 

Kuinka monta kämppää se alkkis/nisti saa laittaa palasiksi? Pitääkö silittää päätä vaikka se polttaisi sen harhaisena?

Ja kun muistetaan että tuokin täti on ainoa puoluejohtaja ikinä joka on puolustellut omiensa "parempaa väkivaltaa" eli toisten omaisuuden hajottamista ja mm. poliisien ja poliittisten vastustajien hakkaamista niin luuletko että tuota kiinnostaa jonkun nistin tai holistin aiheuttamat tuhot muiden omaisuudelle? Tuon puoluekaverihan on kaupungin apulaispormestarina sotkemassa oman kaupunkinsa seiniä (ja sekoilemassa muutenkin) ja nuo antifanttivasemmistolaiset kuten li itse vaan voimaantuu moisesta anarkismin purskauksesta. 

Vierailija
114/128 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä nyt taas? 

Ja kun muistetaan että tuokin täti on ainoa puoluejohtaja ikinä joka on puolustellut omiensa "parempaa väkivaltaa" eli toisten omai

Laitahan linkki missä on puhunut paremmasta väkivallasta. Tiedän kyllä ettet pysty, joten voit yhtä hyvin myöntää että valehtelet.

Vierailija
115/128 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä varsinkaan, kun ajelee itse diesel Bemarilla.

Vierailija
116/128 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä nyt taas? 

Ja kun muistetaan että tuokin täti on ainoa puoluejohtaja ikinä joka on puoluste

Laitahan linkki missä on puhunut paremmasta väkivallasta. Tiedän kyllä ettet pysty, joten voit yhtä hyvin myöntää että valehtelet.

Sori nyt vaan mutta jotkut asiat ei millään määrällä spinnausta muutu päinvastaisiksi vaikka puoluejohtajaa kuinka jälkeenpäin nolottaisi möläyksensä. Tiedät muutenkin itsekin mistä puhutaan joten tarkista itse jos olet kiinnostunut. 

Vierailija
117/128 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anderssonni on nolo. 

Vierailija
118/128 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä nyt taas? 

Pointti lienee se, että tuossa esimerkissä toinen on itse sotkenut asiansa kerta toisensa jälkeen, toisen on vienyt asunnottomaksi yllättävä elämäntilanteen muutos.

Ihminen, jolle annetaan mahdollisuus/ mahdollisuuksia, mutta joka ei koskaan opi niistä, joutuu jossain vaiheessa vaikeuksiin ihan omaa hölm

Pointti on se, että päihdeongelma on sairaus ja ihan jokaista ihmistä autetaan. Apu ei ole kiinni siitä onko itse "sotkenut asiansa".

Vierailija
119/128 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patagonian liivit on aika hintavia: 150-200 e maksaa helposti yksi toppaliivi.

Jospa Li olisi vienyt asunnottomille keittoa, lämpimiä vaatteita ja makuupusseja ja vaikka vain jutellut heidän kanssaan yöhön saakka. Rahoittanut toimintaa, joka auttaa asunnottomia.

Tai en minä tiedä, mitä hän tarkalleen ottaen teki, mutta ainakaan nukkuminen teltassa huippuvarusteissa ei auta asunnottomien tilannetta.

Niin. Sinä arvostelet. Mitä teit itse? Mielenilmaus oli kaikille avoin ja asia oli tärkeä.

No, asun kaukana Helsingistä ja olen kaiken lisäksi flunssassa, ei olisi minusta ollut tässä kunnossa yöpymään torilla. Siitä pointsit Lille, että osallistui, kun muut haastetut eivät osallistuneet.

Mielestäni en arvostellut, vaan heitin ehdotuksia, miten voisi konkreettisemmin

Tässähän nimenomaan tehtiin jotain. Paljonkin. Osallistuttiin järjestöjen tekemään asunnottomien auttamiseen. Keskusteltiin. Käytiin paikanpäällä, annettiin aikaa. Annettiin selkeä tuki.

Mikään asia maailmassa ei mene eteenpäin ilman että siitä puhutaan ja vaikutetaan keskusteluun. Hyvä keino tässä on mielenilmaus.

Tässä saatiin vielä kokemusasiantuntijoiden näkökulmia eduskuntatyöhön. Selkeää tietoa siitä mihin päätökset vaikuttavat.

Erittäin hyvää työtä Vasemmistoliitto!

Vierailija
120/128 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla puhutaan kyllä.

Palsta on vain niin persuuntunut, ettei täällä muu kiinnosta kuin Li ja Sanna.