Li Andersson larppsi asunnottomuutta patagonian varusteissa
Mukava teltta ja hyvät varusteet
enemmän meni retkeilyn puolelle
Kommentit (128)
Miksi heidät kutsutaan, jos kerran sinne meneminen on kuitenkin pahasta? Eiköhän siellä jokainen ole varustautunut selviytyäkseen. Ja sitä kritisoi kutsun saanut, joka ei sinne sitten mennyt? Kaupungin hallituksessa istuva.
Tekin kritisoitte häntä vain puoluetaustan takia. Rinteistä kukaan välitä senkään vertaa asunnottomista. Ainahan te täällä niitä kadulla asuvia haukutte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostaisin, jos olisivat yöpyneet asunnottoman kanssa lehtiroskiksessa, rappukäytävässä ym.
Prinssi William teki niin vuosia sitten. Mutta Li:lle ihan liian rahvasta. Tekopyhä hyväosainen kommari.
Rahvas ei ole adjektiivi.
Vierailija kirjoitti:
Purra lähinnä haaveilee että voisi mennä aseen kanssa riehumaan tonne ja siivoomaan köyhät pois.
Kokoomus on samoilla linjoilla. Haluavat "ihmisroskat" pois näkösältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän Otto Meren kritiikin, jos hän itse osallistui tapahtumaan.
Mutta ei tainnut osallistua.
Otto Meri on työskennellyt vuosia asunnottomien kanssa. Telttailu lämpimässä makuupussissa ei auta ketään asunnotonta.
Ja huonoissa varusteissa ulkona yöpyminen mielestäsi auttaisi enemmän kuin mielenosoitus lämpimissä varusteissa? Aika yksinkertainen olet. No ei vainkaan, taidat valehdella poliittisista syistä, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Patagonian liivit on aika hintavia: 150-200 e maksaa helposti yksi toppaliivi.
Jospa Li olisi vienyt asunnottomille keittoa, lämpimiä vaatteita ja makuupusseja ja vaikka vain jutellut heidän kanssaan yöhön saakka. Rahoittanut toimintaa, joka auttaa asunnottomia.
Tai en minä tiedä, mitä hän tarkalleen ottaen teki, mutta ainakaan nukkuminen teltassa huippuvarusteissa ei auta asunnottomien tilannetta.
Niin. Sinä arvostelet. Mitä teit itse? Mielenilmaus oli kaikille avoin ja asia oli tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei perskokkareita kiinnosta köyhät. Saati asunnottomat. Hallitus on jopa poistanut asunnottomuuden postumistavoitteen.
Ja vihervasemmiston aikana rahaa köyhille tulvi ovista ja ikkunoista ja asunnottomille jaettiin torilla lämmitettyjä telttoja?
Tämä nykyinen hallitus on ensimmäinen, jolla ei ole tavoitteena poistaa asunnottomuutta.
Tämän hallituksen tavoitteet ovat tässä ja monessa muussakin asiassa täysin päinvastaisia. Nykyisille ministereille hyvinvointivaltio on so last season. Mitä enemmän kurjuutta, sitä enemmän vähään tyytyväisiä orjatyöläisiä, joita voi tarvittaessa marssittaa tykinruoaksikin.
Vierailija kirjoitti:
Purra lähinnä haaveilee että voisi mennä aseen kanssa riehumaan tonne ja siivoomaan köyhät pois.
Ihmettelen, miksi Supo ei estänyt hänen ministerivalintaansa. Se on kuitenkin rankka posti, mistä me tiedetään, minkälaisia ajatuksia sen päässä liikkuu nyt. Saattaa saada vielä hermoromahduksen ja toteuttaa jotain vanhoja haaveitaan.
Kuinka hölmöjä te olette? Heidät oli kutsuttu tuohon mielenilmaisuun mukaan, järjestäjä oli päättänyt tyylin. Myös Meri oli kutsuttu, mutta ei kiinnostanut. Asian osaava järjestö oli määritellyt minkä näkivät parhaaksi tavaksi nostaa tietoutta asunnottomuudesta. Näköjään toimii. Luoja mitä tampioita, jos ei tätä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei perskokkareita kiinnosta köyhät. Saati asunnottomat. Hallitus on jopa poistanut asunnottomuuden postumistavoitteen.
Eliittikommari on makuupusseilemassa nyt huvikseen. Oli neljä vuotta päättämässä asioista. Miksi ei makuupusseillut silloinkin ja samalla muuttanut asioita?
Kyllä edellinen hallitus osallistui tähän työhön ja hallitus tavoitteli ja saikin asunnottomuutta laskemaan. He näyttivät kyllä silloinkin tukensa mm asunnottomien yö järjestetään joka vuosi ja siihen osallistui edellisen hallituksen ministerit.
Missä oli tämä nykyinen hallitus? Ei kiinnosta köyhät ja kurjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otto Meri on työskennellyt vuosia asunnottomien kanssa. Telttailu lämpimässä makuupussissa ei auta ketään asunnotonta.
Puolustusasianajajana vai? Hän on kaupungin hallituksessa, kokkari ja saanut kutsun myös. Luulen, en voi olla varma. Käsittääkseni kaikki puolueet on kutsuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eliittikommari on makuupusseilemassa nyt huvikseen. Oli neljä vuotta päättämässä asioista. Miksi ei makuupusseillut silloinkin ja samalla muuttanut asioita?
Et kai ajattele, että tämäkin asia olisi kerralla kuntoon tyyppinen?
Siinä kritisoijat ovat oikeassa, ettei näköjään ketään kiinnosta tapahtuma tai asunnottomat , vaan Li Andersson ja hänen puolueensa.
Mutta ehkä tapahtuma nyt tällä kuitenkin saa näkyvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
ANDERSSON muistuttaa, että yöpyminen oli osa Kadulle vai kotiin -mielenilmaisua, jonka olivat järjestäneet Vailla vakinaista asuntoa ry, Sininauhaliitto sekä muut asunnottomuuden parissa toimivat järjestöt. Viime torstaina ja perjantain välisenä yönä Helsingin kansalaistorilla järjestetyllä tapahtumalla vastustettiin hallituksen asumis- ja toimeentulotukeen kohdistuvia leikkauksia.
Mielenilmaisun järjestäjät yöpyivät ulkona Kansalaistorilla teltassa ja haastoivat myös kansanedustajat mukaan.
Kutsu lähti kaikille kansanedustajille ja Helsingin päättäjille. Otimme vasemmistoliiton ryhmän kanssa kutsun vastaan, Andersson kirjoittaa X:ssä.
Hänen mukaansa vasemmistoliiton ryhmä vieraili yön aikana myös hätämajoitus- ja yöpymispaikoissa ja tutustui VVA ry:n etsivään työhön eli Yökiitäjään sekä keskusteli useiden kokemusasiantuntijoiden kanssa.
-
Muita puolueita ei paljon kiinnostan
on asunnottomia, ja "asunnottomia"
Onneksi demareiden ja vasemmiston valtakaudella asunnottomuus meni nollaan, aivan kuten mielenterveyspalvelujen jonotkin.
Nyt muutamassa kuukaudessa tilanne on huonontunut niin, että vasemmiston pitää hyveposeerata telttaillen.
Andersson sanoi haastattelussa selkeästi ettei hänen yöpyminen teltassa tietenkään vastaa niitä oloja, joissa asunnottomat saattavat joutua olemaan. Mutta tärkeää oli silti osallistua tapahtumaan. Olisiko pitänyt paleltua hengiltä, että voi asunnotonta auttaa? Oikeistoöyhöt jaksavat twitterissä meuhkata, vaikka itse eivät tulleet lähellekään koko tapahtumaan.
Tempaus ei ollut Anderssonin itsensä järjestämä, joten syyttäkää näitä järjestöjä, jos puitteet eivät olleet tarpeeksi aidot.
" on asunnottomia, ja "asunnottomia""
Mitä ihmettä nyt taas?
kävis muut ministerit edes kaupassa kattomassa mitä ruoka maksaa.
Mitä sitten? Edes joku larppaa. Näitä persukusipäitä ei paljoa siellä näy missä ihmiset kärsii köyhyydestä ja paskasta.
Patagonian liivit on aika hintavia: 150-200 e maksaa helposti yksi toppaliivi.
Jospa Li olisi vienyt asunnottomille keittoa, lämpimiä vaatteita ja makuupusseja ja vaikka vain jutellut heidän kanssaan yöhön saakka. Rahoittanut toimintaa, joka auttaa asunnottomia.
Tai en minä tiedä, mitä hän tarkalleen ottaen teki, mutta ainakaan nukkuminen teltassa huippuvarusteissa ei auta asunnottomien tilannetta.