Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otatteko joskus samaan aikaan alkoholia, vaikka lapset kotona?

Vierailija
10.02.2024 |

Esimerkiksi lasten mennessä nukkumaan avaatte viinipullon tai otatte muutaman saunajuoman? Että minua ärsyttää, kun olen sanonut miehelle, että taidan ottaa pari lonkeroa saunan jälkeen, niin kas kummaa hänkin ottaa!? Minä en sitten ota yhtään, kun olen sitä mieltä, että vähintään toisen vanhemman pitää olla täysin nollalinjalla AINA. Sama vaikka viinin kanssa, sanon haluavani pari lasia viiniä, niin äijäkin alkaa kaivaa lasia kaapista! Olenko nipo? Lapset 2v. ja 4v. 

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ollaan otettu. Ihan ihme ajatus, ettei voisi ottaa, kun on lapsia. Alkoholin kohtuukäyttö on ihan normaaliasia ja kotoa sekin malli opitaan, että alkoholia voi ottaa esim lasillisen ruoan kanssa tai se saunaolut. Ei siinä ole mitään ongelmaa eikä alkoholin käyttäminen tarkoita ryyppäämistä.

Mun mielestä se yhdenkin ottaminen on alkoholismia, jos ei voi käydä saunassa tai syödä ilman sitä.

Eihän kukaan ole sanonutkaan, ettei voisi käydä saunassa tai syödä ilman alkoholia! 🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻.

Vierailija
42/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Linnan juhlia katsoessa juon lasin kuohuvaa. Jouluaattona juon yleensä yhden lasin kuohuvaa kun lapset nukkuu.

Joitain kertoja juon siiderin kun menen illalla lasten nukkuessa saunaan.

Joskus, jos ollaan perheenä juhlissa ja on alkoholia tarjolla, juon ruuan kanssa lasillisen. 

En koe ongelmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti otan ja otetaan. 

Mitä jos tulee lähtö vaikka päivystykseen lapsen kanssa!? Ap

Miten sä pystyt tekemään yhtään mitään, jos ja kun pitää koko ajan pelätä joutuvansa lähtemään yhtäkkiä päivystykseen? Opetatko lapsetkin samaan sairaalloiseen huoleen ja pelkoon? Ethän sä voi edes nukkua, kun pitää vahtia, että lapset ei lakkaa yöllä yllättäen hengittämästä. 

Se on se Murphyn tai Karman tai jonkun muun laki, että kun sen ainoan kerran molemmat vanhemmat ottaa pari olutta, niin joku lapsista sairastuu yhtäkkiä niin, että pitää lähteä päivystykseen. Meilläpäin ei ole takseja, niin toinen ajaa. Sitten on liukas tie ja auto ajautuu ojaan, tai hyppää peura eteen ja osuu autoon. Joka tapauksessa poliisi tulee paikalle ja tekee omat johtopäätöksensä.

En sitten tiedä miltä se näyttää, että illalla 0,4 promillen humalassa sairaat lapset takapenkillä selitellään poliisille että peura se hyppäs eteen ja sen takia mentiin penkkaan.

Vierailija
44/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Linnan juhlia katsoessa juon lasin kuohuvaa. Jouluaattona juon yleensä yhden lasin kuohuvaa kun lapset nukkuu.

Joitain kertoja juon siiderin kun menen illalla lasten nukkuessa saunaan.

Joskus, jos ollaan perheenä juhlissa ja on alkoholia tarjolla, juon ruuan kanssa lasillisen. 

En koe ongelmaksi.

Etpä niin koe ongelmaksi. Sinä olet se ongelma.

Vierailija
45/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä pystyt tekemään yhtään mitään, jos ja kun pitää koko ajan pelätä joutuvansa lähtemään yhtäkkiä päivystykseen? Opetatko lapsetkin samaan sairaalloiseen huoleen ja pelkoon? Ethän sä voi edes nukkua, kun pitää vahtia, että lapset ei lakkaa yöllä yllättäen hengittämästä. 

Se on se Murphyn tai Karman tai jonkun muun laki, että kun sen ainoan kerran molemmat vanhemmat ottaa pari olutta, niin joku lapsista sairastuu yhtäkkiä niin, että pitää lähteä päivystykseen. Meilläpäin ei ole takseja, niin toinen ajaa. Sitten on liukas tie ja auto ajautuu ojaan, tai hyppää peura eteen ja osuu autoon. Joka tapauksessa poliisi

Koskaan ei ole minun (ei aikuis- eikä lapsuuden perheessä) tai kenenkään tuttuni perheessä käynyt mitään tuonne päinkään. 

Vierailija
46/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on se Murphyn tai Karman tai jonkun muun laki, että kun sen ainoan kerran molemmat vanhemmat ottaa pari olutta, niin joku lapsista sairastuu yhtäkkiä niin, että pitää lähteä päivystykseen. Meilläpäin ei ole takseja, niin toinen ajaa. Sitten on liukas tie ja auto ajautuu ojaan, tai hyppää peura eteen ja osuu autoon. Joka tapauksessa poliisi

0,4 promillea veressä saa ajaa.

Vierailija
47/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten ette juo alkoholia tai ainakin toinen on aina vesiselvä.

Kaikki ei juo itseään humalaan tai voi haluta viinilasin maun takia.

Vierailija
48/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joillakin on vaikeeta toi elämä. Pelko perseessä ja 24/7 valmiudessa päivästä toiseen.

Vierailija
49/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: Älä ota humalaan asti. Jos tulet selvään humalaan kahdesta annoksesta, otat vain yhden. En ymmärrä miksi pitäisi juoda humalaan asti. Taksilla pääsee päivystykseen tarvittaessa. Mutta eihän se ole tässä pääasia vaan se, että lapset ansaitsee selvät vanhemmat. Olitte menossa mihinkään tai Ette.

Vierailija
50/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa siinä on, jos ei ole kännissä?

Eri asia sitten on, jos ei älyä olevansa kännissä, niin kuin juoppojen laita usein on.

Kun olin lapsi, isällä oli useinkin snapsilasissa kossua iltaisin. Äiti otti harvemmin, mutta muistan, että karpalolikööri oli hänen suosikkinsa.

Ei ollut ikinä turvaton olo, enkä muista, että vanhempani olisivat ikinä olleet humalassa.

Mies 52v.

Vierailija
51/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä ketään naapuria vai asutteko ihan ypöyksin jossain erämaassa? Meillä maaseudulla on tapana auttaa naapuria hädässä.  Eli jos toinen tarvitsee  kyydin päivystykseen, toinen kuskaa. Tämä toimii vastavuoroisesti. Sinne päivystykseen kun on muutaman kymmenen kilometriä. 

Vierailija
52/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuossa aloittajan kuviossa häiritsee että miehenkin on automaattisesti otettava kans. Miksei voi joskus vaan todeta, että mä en nyt ota tällä kertaa mut ota sä vaan.

Vierailija
53/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos meillä on päivällisvieraita. Näin on ollut siitä lähtien kun lapset ovat olleet vauvoja  - mihin sitä lapset laittaisi? Lasi viiniä ruuan kanssa ei ole mikään kauhistus

Rapujuhlat on olleet ainoat ilman lapsia. Ja ainoa kerta kun saatamme humaltua.

Meillä ei juurikaan käytetä alkoholia ilman ruokaa, poikkeuksena kesällä joku yksittäinen drinkki. Siis 1.

Eipä ole tullut mitään paniikkitilanteita kuluneiden 30v aikana. Taksi olisi tilattu tarvittaessa. 

Vierailija
54/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi täällä, että jos ottaa lounaalla lasillisen, se on alkoholismia.

Kukahan tässä on alkoholisti?

Vierailija
55/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tuossa aloittajan kuviossa häiritsee että miehenkin on automaattisesti otettava kans. Miksei voi joskus vaan todeta, että mä en nyt ota tällä kertaa mut ota sä vaan.

Siis tämä juuri. Mies kyllä ottaa paljon useammin alkoholia kuin minä ja useamman annoksen. Mutta jos minä joskus pari kertaa vuodessa sanon haluavani ottaa pari lasia viiniä tai muutaman saunalonkeron ihan siksikin, että haluan pienen humalan/rentoutumisen, niin mies haluaa myös ja TIEDÄN, että hänelle ei riitä se yksi, vaan hänen täytyy juoda kanssa pikkuhiprakkaan. Eri juttu, jos lapset ovat jossain hoidossa. Ap

Vierailija
56/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ei mieskään kovin montaa kertaa vuodessa juo, mutta minua useammin. Ap

Vierailija
57/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kakarana joutunut näkemään eikä ole edes yhtä sellaista kertaa olemassa minkä voisin hyväksyä

Vierailija
58/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaikilla ole edes autoa saati ajokorttia. Ei kai se autolla ajo ole tärkein syy olla juomatta ollessaan lapsistaan vastuussa.

Vierailija
59/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kakarana joutunut näkemään eikä ole edes yhtä sellaista kertaa olemassa minkä voisin hyväksyä

Siis näkemään, että äiti juo 2 lasia viiniä ja olet siitä traumatisoitunut?

Vierailija
60/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan joo vaimon kanssa samaan aikaan, vaikka lapset on kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme