Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotisiivous tulossa, ja minulla on ongelma

Vierailija
10.02.2024 |

Olen luonut itselleni ongelman. Olen ollut pitkään sairaana, ja koska en pysty itse tekemään oikein mitään, tilasin ensi viikolle kotisiivouksen. Nyt minua ahdistaa se, että täällä ei ole niin siistiä, että voisin päästää tänne vieraita ihmisiä. Aamuvarhaisesta lähtien olen ajatellut, että ehkä vähän sängyn alta pölyhuiskulla pyyhin (vaikken edes pystyisi tekemään niin). Keittiötasot siivosin, kun siinä ei tarvitse kumarrella. Hengähdystauot olivat pitkiä. Ja vessan pesin, vaikka kuvaannollinen seinä tulikin vastaan.

Miten pääsen eroon näistä ajatuksista, että pitäisi siivota, ennen kuin siivooja tulee? Mikään järki ei tunnu toimivan. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

P.S. Onko sopivaa tarjota siivoojalle kupponen kahvia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ahdistaa aina sotku, kun siivooja tulossa. Pitää vaan oppia sietämään sitä. Itse tarjoan siivoojalle kahvit samalla, jos keitän itselleni.

Vierailija
2/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en siivoa ennen siivoojaa. Eka kerran olin kotona, kun siivooja kävi, mutta sen jälkeen annoin hänelle vara-avaimet ja hän käy nyt töissä ollessani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää irtotavarat pöydiltä ja muilta pinnoilta, se helpottaa siivoojaa, koska hän ei tiedä mihin mikäkin tavara kuuluu. Siivooja on nähnyt sotkuisia asuntoja, siksihän hänet kutsuit. Etukäteen siivoaminen on sama kuin korjaisit autosi ennen huoltoon  vientiä.

Vierailija
4/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ton takia en voi kutsu kotisiivoojaa, vaikka olen haaveillut siitä jo vuoisia.

Vierailija
5/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kerää ja järjestä tavarat paikoilleen. Se riittää.

Vierailija
6/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon maksaa?Saatko  sairautesi takia siivojan ostopalvelu seteliä käyttäen?

Vierailija
7/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon maksaa?Saatko  sairautesi takia siivojan ostopalvelu seteliä käyttäen?

Valitettavasti en tiedä (vielä). Sain tämän lahjaksi sukulaiseltani. Minulle jäi vain ajan varaaminen.

Ap

Vierailija
8/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa. Äitini teki kotisiivouksia ja sanoi että oli kivempi siivota niitä sotkuisempia asuntoja kun niissä oma käden jälki näkyi paremmin kuin niissä jotka olivat jo valmiiksi siistejä.

Vierailija
9/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin stressaa aivan hirveästi sama asia, vaikka olen läpikäynyt sen monesti. Siivoussuhteet ovat päättyneet yrittäjistä johtuviin syihin, ja sitten koti on taas päässyt menemään tosi huonoon kuntoon, kunnes olen pakon edessä taas tilannut uuden. Ei kyllä tosiaan tarvitsisi jännittää. Kahvia en ole tarjonnut, kun olen ajatellut, että ehkä kotini siivoamattomuuden takia luonani ei olisi kiva kahvitella. Olen kyllä saattanut tilata vaikka kotiinkuljetuspitsat, joista siivooja on saanut viedä toisen mukanaan.

Vierailija
10/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin stressaa aivan hirveästi sama asia, vaikka olen läpikäynyt sen monesti. Siivoussuhteet ovat päättyneet yrittäjistä johtuviin syihin, ja sitten koti on taas päässyt menemään tosi huonoon kuntoon, kunnes olen pakon edessä taas tilannut uuden. Ei kyllä tosiaan tarvitsisi jännittää. Kahvia en ole tarjonnut, kun olen ajatellut, että ehkä kotini siivoamattomuuden takia luonani ei olisi kiva kahvitella. Olen kyllä saattanut tilata vaikka kotiinkuljetuspitsat, joista siivooja on saanut viedä toisen mukanaan.

Sama juttu minulla. Päätin olla tarjoamatta kahvia, koska keitin pitäisi kuurata kunnolla, eikä minulla riitä siihen voimia.

Äsken alkoi melkein itkettää, kun hävettää niin paljon. Eikä täällä edes ole niin epäsiistiä, saati likaista. Minun luonani käy ihmisiä tosi harvoin, ja aina olen siivonnut kunnolla, ennen kuin olen kutsunut ketään. Kai tämä on samanlainen juttu kuin se, että lääkärin vastaanotolla tulee tippa silmään, vaikka olisi vain kipeää kurkkua näyttämässä. Työtähän se heille on, niin siivoojille kuin lääkäreillekin.

Ap

Vierailija
11/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siivoojaa varten tarvitse siivota , eikä siivooja ole moksiskaan , jos asunnossa näkyy elämisen jälkiä . Siksihän se sinne on tilattu . 

T : Siivooja

Vierailija
12/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kotisiivouksia ja mieluusti mä kyllä siivoan jos on siivottavaa  :)  Tuntuisi turhalta mennä huusholliin jossa ei ole tekemistä, turhauttavaa siivoskella siistiä kotia. Niinkuin kommenteissa jo todettu niin se on kyllä ihanaa jos on turhia tavaroita hieman kasattu pöydiltä ja tasoilta pois, nopeuttaa ja helpottaa työtä. Ja saa tarjota kahvit!! Mulle yhdessä paikassa aina keitetään ja siinä on ihana mukavan asiakkaan kanssa rupatella siivousten jälkeen. Ei tietenkään tarvi, se ei ole velvollisuus mutta jos haluat.

Joten nyt heivaat sen murehtimisen hiiteen ja odotat innolla siivoojaa  <3

Vierailija
13/13 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu minulla. Päätin olla tarjoamatta kahvia, koska keitin pitäisi kuurata kunnolla, eikä minulla riitä siihen voimia.

Äsken alkoi melkein itkettää, kun hävettää niin paljon. Eikä täällä edes ole niin epäsiistiä, saati likaista. Minun luonani käy ihmisiä tosi harvoin, ja aina olen siivonnut kunnolla, ennen kuin olen kutsunut ketään. Kai tämä on

Kuule, sano sille siivoojalle että putsaa sen keittimen. Mä putsaan melkein aina ensitöikseni ihmisten kaffeekeittimen kun menen uuteen paikkaan.

-Se kotisiivoja joka tuola jo vastasi sinulle