Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otatteko joskus samaan aikaan alkoholia, vaikka lapset kotona?

Vierailija
10.02.2024 |

Esimerkiksi lasten mennessä nukkumaan avaatte viinipullon tai otatte muutaman saunajuoman? Että minua ärsyttää, kun olen sanonut miehelle, että taidan ottaa pari lonkeroa saunan jälkeen, niin kas kummaa hänkin ottaa!? Minä en sitten ota yhtään, kun olen sitä mieltä, että vähintään toisen vanhemman pitää olla täysin nollalinjalla AINA. Sama vaikka viinin kanssa, sanon haluavani pari lasia viiniä, niin äijäkin alkaa kaivaa lasia kaapista! Olenko nipo? Lapset 2v. ja 4v. 

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oltiin esim. jossain mökissä keskellä korpea niin aina toinen ajokunnossa. Samoin siinä vaiheessa, kun lapset olivat isompia ja kavereilla/kylillä iltaisin. Aina toinen ajokunnossa, jos vaikka olisi pitänyt lähteä hakemaan jostakin. Mutta noin normaalisti kaikkien ollessa kotona niin silloin saatettiin ottaa yhtäaikaa ne saunaoluet. Eli ei humalaan ja tietäen, että taksi saatavissa, jos jotain yllättävää tapahtuu. 

Vierailija
22/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan satoja kertoja. Nytkin litkin viiniä kun lapset päiväunilla.

Niin teillä ei ole kukaan ajokunnossa tai vesiselvä? Ap 

Miksi lähtisin ajamaan kun olen juonut?

Jos täytyy lapsen kanssa lähteä vaikka päivystykseen tai tulee muuta yllättävää? Kyllä lapsi huomaa pienenkin humalan aikuisesta. Ap

Taxilla mennään jos tarvetta mennä. Ei lapsi tajua mikä on humala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti otan ja otetaan. 

Mitä jos tulee lähtö vaikka päivystykseen lapsen kanssa!? Ap

🙄

Ei ne siellä päivystyksessä puhalluta vanhempia. Eri asia toki, jos meinasit kunnon kännit vetää...

Ei, mutta kyllä pari lasillista aiheuttaa pikkuhiprakan, joka ehkä huomataan siellä päivystyksessä... Ap

Vierailija
24/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ollaan otettu. Ihan ihme ajatus, ettei voisi ottaa, kun on lapsia. Alkoholin kohtuukäyttö on ihan normaaliasia ja kotoa sekin malli opitaan, että alkoholia voi ottaa esim lasillisen ruoan kanssa tai se saunaolut. Ei siinä ole mitään ongelmaa eikä alkoholin käyttäminen tarkoita ryyppäämistä.

Vierailija
25/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos täytyy lapsen kanssa lähteä vaikka päivystykseen tai tulee muuta yllättävää? Kyllä lapsi huomaa pienenkin humalan aikuisesta. Ap

Eiköhän hän siinä tapauksessa ota taksin? Ei pidä pingottaa.

Vierailija
26/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Usein lapsetkin ottaa.

Vierailija
27/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🙄

Ei ne siellä päivystyksessä puhalluta vanhempia. Eri asia toki, jos meinasit kunnon kännit vetää...

Ei, mutta kyllä pari lasillista aiheuttaa pikkuhiprakan, joka ehkä huomataan siellä päivystyksessä... Ap

Huono provo.

0/5

Vierailija
28/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Juotan samalla lapsetkin känniin, ettei heille iske kateus hauskanpidostani. 

Vierailija
29/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin otetaan, italiassakin ja ranskassakin otetaan pitkin päivää viiniä. Ihan normaalia.

Vierailija
30/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kotona ollessa voin sen yhden oluen tai viinilasillisen ottaa ruuan kanssa. 

Meillä oli kotona mun lapsuudessa täysi nollatoleranssi alkon suhteen. En ole koskaan nähnyt oman äidin ottavan mitään. Pari alkkissukulaista pitivät huolen siitä, että ainoa malli alkoholin käytölle oli liikaa kerralla.

Kun tuli ikää ostaa alkoholia, sitä sitten kavereiden kanssa meni reippaastikin, kun en tiennyt että alkoholia voi ottaa muutenkin kun päihtyäkseen. Viinipullo oli tyhjennettävä kerralla eikä tietoa muusta kun markettien isoista olut- ja siideri pakkauksista.

Omat lapset sitten tietävät, että alkoa voi ottaa fiksusti ja hauskaakin saa olla jos on juhla. Humalassa tuskin tulevat minua näkemään koskaan. 

Toki itse tekevät omat valintansa sitten tulevaisuudessa. 😊

Vierailija
31/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä pystyt tekemään yhtään mitään, jos ja kun pitää koko ajan pelätä joutuvansa lähtemään yhtäkkiä päivystykseen? Opetatko lapsetkin samaan sairaalloiseen huoleen ja pelkoon? Ethän sä voi edes nukkua, kun pitää vahtia, että lapset ei lakkaa yöllä yllättäen hengittämästä. 

Vierailija
32/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin otetaan, italiassakin ja ranskassakin otetaan pitkin päivää viiniä. Ihan normaalia.

Siellä otetaan myös raskaana ollessa ja silti ei ole FAS-lapsia missään.

Vierailija
33/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kuin lapset oli pieniä niin todellakin saatettiin ottaa miehen kanssa pari lasia viiniä kun oltiin saatu lapset nukkumaan. Nyt sen sijaan kun nuo ovat teinejä, ja jos ovat illalla jossain ulkona, niin jompikumpi pysyy aina ajokunnossa, koska aina välillä tarvitsevat kyytiä kotiin. Olisi tosi kurjaa sanoa nuorelle joka palelee ulkona eikä ole kyytiä kotoon, että sori ei voida tulla hakemaan kun ollaan juotu.

Vierailija
34/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä tein noin. Ihan hirveä olo vieläkin asiasta näin vanhana (66v).

Olitko sä sitten juoppo? Ja tuliko sun lapsistakin juoppoja?

En ollut juoppo, mutta lasten nähden join joskus.

Lapset onneksi pärjäävät. He kouluttauivat ja ovat hyvissä viroissa.

Siltikin olisin voinut tehdä toisin.

Vierailija
35/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä otan aika reilusti ja laitan lapset nukkumaan aikaisin ennen baariin menoa.

Vierailija
36/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä tein noin. Ihan hirveä olo vieläkin asiasta näin vanhana (66v).

Olitko sä sitten juoppo? Ja tuliko sun lapsistakin juoppoja?

En ollut juoppo, mutta lasten nähden join joskus.

Lapset onneksi pärjäävät. He kouluttauivat ja ovat hyvissä viroissa.

Siltikin olisin voinut tehdä toisin.

Mä luulen ja uskon, että monta muuta asiaa ennemmin olisit voinut tehdä toisin kuin tuon.

Vierailija
37/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ollaan otettu. Ihan ihme ajatus, ettei voisi ottaa, kun on lapsia. Alkoholin kohtuukäyttö on ihan normaaliasia ja kotoa sekin malli opitaan, että alkoholia voi ottaa esim lasillisen ruoan kanssa tai se saunaolut. Ei siinä ole mitään ongelmaa eikä alkoholin käyttäminen tarkoita ryyppäämistä.

Mun mielestä se yhdenkin ottaminen on alkoholismia, jos ei voi käydä saunassa tai syödä ilman sitä.

Vierailija
38/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole ajokorttia, mutta ei miehen ole sen takia tarvinnut absolutistiksi ruveta. Lapsia 4. Itse en alkoholia käytä, kun korkeintaan yhden annoksen, mutta en tosiaan aja. Taxilla sitten mennään jos mies ei ole ajokunnossa. Sellaista tilannetta ei ole vielä tullut. Jos juon viiniä sen lasin, niin se on ruuan kanssa ja silloin kyllä mieskin on juonut lasillisen. En tule yhdestä annoksesta humalaan ja haluan opettaa lapsille, että alkoholia voi käyttää myös kohtuudella (isovanhemmat alkoholisteja).

Vierailija
39/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuaa!

Vierailija
40/93 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuaa!

Ei ole mitään merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan