Mitä laitat tortilloihin jauhelihan lisäksi?
Muutakin kuin jäävuorisalaattia, paprikaa, kurkkua, maissia, tacokastiketta.
Kommentit (59)
Ei burritoihin laiteta ollenkaan jauhelihaa, vaan tulista nyhtökanaa, pico de galloa, guacamolea, meksikolaista riisiä ja salsaa - nämä itse tehtyinä. Lisäksi juustoa, sour cremeä, jäävuorisalaattia ja refried black beans.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Guacamole itse tehtynä ei niitä kaupan valmiita purkkeja ja jos ei löydy hyviä avokadoja en tee tortilloja ollenkaan.
Sipuli. Mieluiten punasipuli.
Juustoa jossain muodossa.
Noita minäkin. Ja refried beans, keitän ja paistan tehosekoittimella muusattuja ruskeita tai kidney papuja. Into niihin syntyi jenkeissä asuessa.
Jatkan vielä. Jenkeissä luulin ihastuneeni meksikolaiseen ruokaan - kunnes tajusin syöneeni aina tex mexiä, se meksikolainen oli pettynys, kaikki paistetaan ihrassa, yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietysti vastaa kysymykseen, mutta nykyään vallan kanatortilloja ja kana maustettu fajita mausteseoksella. Raakaa sipulia, tomaattia, kurkkua, ananasta/persikkaa, sitä juustokastiketta ja tietysti salsaa
Kanatortilla ei ole mikään ruokalaji (ellei joku oikeasti taiteilisi kanasta tortilloja). Tortilla on se lätty ja jos täytät sen kanalla, siitä tulee kanaburrito.
No voi luoja sun kanssas 🤣 Varmaan ymmärsit?
Selvennykseksi hitaammalle kuitenkin:
Tortillan sisään Kariniemen hunajamarinoitu fileesuikale, joka on kypsytetty pannulla voin kera. Kana on lisäksi maustettu Old el pason fajita mausteseoksella.
Lisäksi myös tomaattia viipaloituna, sipulia kuutioituna, kurkkua kuutioituna, säilyke ananasta ja salsa kastiketta. Siis sinne tortillan sisään, joka on se lätty siinä. Vtun dille pääsitpähän pätemään taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietysti vastaa kysymykseen, mutta nykyään vallan kanatortilloja ja kana maustettu fajita mausteseoksella. Raakaa sipulia, tomaattia, kurkkua, ananasta/persikkaa, sitä juustokastiketta ja tietysti salsaa
Kanatortilla ei ole mikään ruokalaji (ellei joku oikeasti taiteilisi kanasta tortilloja). Tortilla on se lätty ja jos täytät sen kanalla, siitä tulee kanaburrito.
Tortillan sisään Kariniemen hunajamarinoitu fileesuikale, joka on kypsytetty pannulla voin kera. Kana on lisäksi maustettu Old el pason fajita mausteseoksella.
Lisäksi myös tomaattia viipaloituna, sipulia kuutioituna, kurkkua kuutioituna, säilyke ananasta ja salsa kastiketta. Siis sinne tortillan sisään, joka on se lätty sii
Ei ole kyse mistään pätemisestä. Aika monet sanovat samalla tavalla väärin ja Suomessa toki ymmärretään. Mutta väärin se on silti ja voi ihan vaan sanoa että kiitos, sanon ensi kerralla oikein. Mutta tässä olikin vain yksi dille ja se en ollut minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi myös tomaattia viipaloituna, sipulia kuutioituna, kurkkua kuutioituna, säilyke ananasta ja salsa kastiketta.
Ja taas sä pädet täällä. Jatkas nyt töitäsi. 15minuutin taukosi on ohi.
Meillä alkaa olla jauheliha tortillatäytteenä niin nähty, joten käytämme useimmiten hunajamarinoitu fileesuikaletta, jonka olen maustanut Crispy chicken mausteseoksella, ja uunissa kypsyttänyt. Sen lisäksi on sitten fetaa, kermaviilidippiä, salsaa, kurkkua, avokadosiivuja. Namnam
En laita jäävuorisalaattia enkä maissia. Ja mielummin paistan sinne proteiiniksikin kanasuikaleita. Mutta lisäkkeet on yleensä kurkku, tomaatti, paprika, punasipuli, itse tehty quacamole, salsakastike ja sulatettua cheddaria. Joskus jalopenoja myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi myös tomaattia viipaloituna, sipulia kuutioituna, kurkkua kuutioituna, säilyke ananasta ja salsa kastiketta.
Ei ole kyse mistään pätemisestä. Aika monet sanovat samalla tavalla väärin ja Suomessa toki ymmärretään. Mutta väärin se on silti ja voi ihan vaan sanoa että kiitos, sanon ensi kerralla oikein. Mutta tässä olikin vain yksi dille ja se en ollut minä.
Meillä syödään jauhelihatortilloja erilaisilla lisukkeilla eikä siihen syömiseen sun kielioppisi vaikuta mitenkään enkä tule sanomaan sulle mitään kiitosta mistään.
Ai ei ole kyse pätemisestä, mistäs sitten😆
Melkoinen vatipää😚
Ei yleensä tehdä jauhelihatortilloja, mutta jos tekisin niin maustaisin jauhelihan santa maria fajitasmausteella, lisäisin riisiä, kidneypapuja ja tomaattimurskaa sekä runsaasti valkosipulia. Täyttäisin tortillalätyt jauhelihatäytteellä ja juustoraasteella.
Yleensä tehdään kanatortilloja. Teen täytteen broilerfileestä, fajitasmausteesta, sipulista ja valkosipulista sekä muttista. Täyttäessään tortillaa saa jokainen laittaa haluamansa täytteet lisäksi. Lisukkeena on ananasta, maissia, juustoraastetta, salaattia ja kurkkua sekä salsaa ja creme fraishea.
Samaan tyyliin teen kasvistäytteen siitä pakastekasvispussista jossa on parsakaalia, minimaissinpätkiä sun muuta.
1. En laita jauhelihaa.
Täytän tortillat esim. jääsalaatilla, avokadolla, tomaattisalsalla ja härkiksellä, kanalla tai halloumilla.
Taco-maustettua jauhelihaa tai hunajamarinoitua kanaa
Silputtua jäävuorisalaattia
Punaista paprikaa
Tuorekurkkua
Säilykeananasta
Juustoraastetta
Kermaviilikastike (Ranch-dippi)
Tacomaustetun jauhelihan lisäksi tomaattisalsaa, tuorekurkkua, tomaattia, punasipulia ja kermaviiliä.
Kermaviili sopii sellaisenaan eli ei kaipaa mausteita. Vihannekset pieniksi kuutioituina. Salsa medium-tulisena.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Fajitas tai burrito. Molemmissa on tortilla. Mutta jos syöt tortilloja, syöt niitä lättyjä. Aloitus tosin ihan oikein, koska siinä kysytään mitä laitat tortilloihin (eli niihin lättyihin). Aamen.
Itse laitan tortilloihin esim. itsetehtyä quacamolea, salsaa (San Marcos) paras, kanaa tai jauhelihaa (lisää Taco Truckin maustepussi), paprikaa, itsetehtyä cole slawia, itsetehtyä mangosalsaa, joskus salaattia ja kurkkua.
Palvattua Pirua. On muuten hyvää, melkein kuin pekonia.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan muutaman tulisen jalapeno viipaleen. Tuoreen. Itse viipaloin.
Meillä muuten sama, mutta mies viipaloi.
Vierailija kirjoitti:
Tortillat ei ole oikeaa ruokaa vaan kuivakkaita lättyjä, mitä nykynuoret syö.
Kyllä, minä ja muut nuoret.
N60
Noita minäkin. Ja refried beans, keitän ja paistan tehosekoittimella muusattuja ruskeita tai kidney papuja. Into niihin syntyi jenkeissä asuessa.