Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomaton havainto suomalaisten pankkitileiltä Näin paljon joka kolmas on onnistunut säästämään rahaa

Vierailija
10.02.2024 |

Ja täällä porukka valittaa leikauksista, vaikka suurella osalla on tuollainen jättisumma tilillä rahaa😐

https://www.iltalehti.fi/talous/a/98642e75-5f8c-43eb-a383-3f872250cbac

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 50 vee, säästöjä 200000 e, mut en omista mitään, asuntoa tai muutakaan. En osta kuin välttämättömät. Ruokahaluakaan ei oikein ole että siihen törsäisi. En vain kaipaa mitään. 

Vierailija
22/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää voi hämmästyttää palstatrollia ja aivopieru-persua, mutta on olemassa myös keskituloisia ja jopa rikkaita henkilöitä joiden mielestä loputon köyhiltä leikkaaminen on huono juttu. Aika järkkyä eiks vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 110000 säästössä ja olen suunittelut että lopetan työt 58 vuotiaana. Pärjään hyvin 1300 kk kun on maksettu uudehko talo. Se mä vain sanon että on tämä vain niin upea maa , jos vain vähän suunittele niin aika hyvän elämän täällä viettää. 

sama tehty v. 2010 joltisenkin sama oli säästössä kun anssille omasta halusta putkeen 6 vuodeksi halusin, pääoma ei vähentynyt anssin aikana vaan lisääntyi, eikä ole vähentynyt eläkkeenkään aikana, velkaa ei ole ollt talon maksun jälkeen, uuden auton olen vaihtanut tilaamalla omin herkuin silloin kun on siltä tuntunut.

Suosittelen kaikille mikäli talous kunnossa.

Anssilla minäkin ja putkessa. Säästöön olen saanut paljon, kun olen velaton.

Vierailija
24/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti sitä saa säästettyä rahaa kun katsoo vähän kaupassa hintoja eli ostaa sen edullisimman vaihtoehdon aina eikä ostele turhuuksia. Minä olen huomannut että monet ostaa liian kalliita asioita ja sit ne samat ihmiset valittaa huonoa palkkaa.

Vierailija
25/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 kuukauden nettopalkka, eihän se ole paljoakaan. Eihän sillä saa edes uutta autoa tai maksettua taloyhtiön remonttia. Ja pitäisikö niitä rahoja jaella, jos yhteistulot on niin paljon, ettei kulu vaikka ei pihtailisikaan.

Niinpä. Suomessa on totuttu elämään kädestä suuhun ja monella ylimääräinen raha polttaa reiän taskuun jollei sitä kuluta heti. Tästä on seurauksena valtion apuun huutaminen heti jos irtisanotaan tai tulee joku suurempi kuluerä. Suomalaisethan ovat hyvin köyhiä verrattuna muuhun Eurooppaan. 

en kyllä ikimaailmassa kädesrä suuhun pystyisi elämään, kyllä se on ihan ekasta tilistä alkaen jätetty aina jotain jemmaan ja kun tarpeeksi kauan jättää tietentahtoen, niin senjälkeen alkaa jäämään ihan itsestään

Vierailija
26/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 110000 säästössä ja olen suunittelut että lopetan työt 58 vuotiaana. Pärjään hyvin 1300 kk kun on maksettu uudehko talo. Se mä vain sanon että on tämä vain niin upea maa , jos vain vähän suunittele niin aika hyvän elämän täällä viettää. 

sama tehty v. 2010 joltisenkin sama oli säästössä kun anssille omasta halusta putkeen 6 vuodeksi halusin, pääoma ei vähentynyt anssin aikana vaan lisääntyi, eikä ole vähentynyt eläkkeenkään aikana, velkaa ei ole ollt talon maksun jälkeen, uuden auton olen vaihtanut tilaamalla omin herkuin silloin kun on siltä tuntunut.

Suosittelen kaikille mikäli talous kunnossa.

Anssilla minäkin ja putkessa. Säästöön olen saanut paljon, kun olen velaton.

Tuo velattomuus onkin se ratkaiseva tekijä, silloin säästyy, kun ei tarvi monia velkoja kuukausittain hoitaa.

-sinua edellinen, sama-

Vierailija
27/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 kuukauden nettopalkka, eihän se ole paljoakaan. Eihän sillä saa edes uutta autoa tai maksettua taloyhtiön remonttia. Ja pitäisikö niitä rahoja jaella, jos yhteistulot on niin paljon, ettei kulu vaikka ei pihtailisikaan.

Kaiken lisäksi jos itse ja/tai puoliso joutuu työttömäksi, niin se työttömyys voi kestää miten kauan tahansa ja syö noita säästöjä koko ajan. Kela ottaa huomioon säästöt jos asumistukea yrittää. Jos itse tai puoliso ei ole vieläpä saanut työttömyyskassan (jos sellaisen jäsenenä on) vähimmäistyöaikaa täyteen, niin pääsee peruspäivärahalle, josta jää alle 600 käteen kuussa ja silti ei tule asumistukea ennen kuin kaikki säästöt/osakkeet käytetty. Tuollaisella puskurilla ei montaa kuukautta elä. Siihen vielä sellainen mukava 12 000 taloyhtiön pakollinen joku putkiremppa, jonka voi toki laittaa yhtiönvastiketta nostavaksi "voimavaraksi". Autot, talot ja osakkeet saa toki realisoitua, mutta kun nykytilanteessa kenen tahansa työttömyys voi kestää vuosikausia. 

Vierailija
28/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten, ap? Sinulleko ne säästöt pitäisi lahjoittaa?

Vierailija
29/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko säästäjä on yksinhuoltaja? Veikkaan nollaa. Kaikki ns ylimääräinen mennyt 20 v lapsiin ja menee edelleen opiskelijoiden tukemiseen. Saa tulla lässyttämään " oma valinta" - juttuja, jos se tekee paremman olon. Olisi silti kiva kuulla onko nää 50v pois työelämästä jäävillä lapsia? Oikeestiko edes kahden vanhemman perheessä muhii sadat tonnit tileillä?

Vierailija
30/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko säästäjä on yksinhuoltaja? Veikkaan nollaa. Kaikki ns ylimääräinen mennyt 20 v lapsiin ja menee edelleen opiskelijoiden tukemiseen. Saa tulla lässyttämään " oma valinta" - juttuja, jos se tekee paremman olon. Olisi silti kiva kuulla onko nää 50v pois työelämästä jäävillä lapsia? Oikeestiko edes kahden vanhemman perheessä muhii sadat tonnit tileillä?

No jaa, itse olen yh, tosin lapset nyt jo parikymppisiä (tukea vaativat edelleen). Ikää 50 vuotta, ja kyllä minulle on kertynyt säästöjä jotain 100 tonnin pintaan. Ajattelin myös myydä asunnon ja muuttaa puolta halvempaan kunhan nuorempikin muuttaa omilleen toivottavasti lähivuosina. Olen myös aina ollut pienituloinen, mutta pari perintöä on tullut vuosien varrella, jotka olen saanut säästettyä.

Ja siitä olen samaa mieltä, että nyt on sellainen turvattomuuden ilmapiiri vallalla tässä maassa, että keskituloisetkin ylireagoivat säästämällä. Tunnen ihmisiä, jotka ovat päättäneet nyt säästää itselleen oman eläkkeen, kun eivät enää luota lainkaan siihen, että koskaan pääsevät virallisesti eläkkeelle. Eläkeikä nousee koko ajan, joten jos aikoo lopettaa työnteon esim. 63-vuotiaana, säästöjä pitäisi olla moneksi vuodeksi.

Vierailija
31/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti sitä saa säästettyä rahaa kun katsoo vähän kaupassa hintoja eli ostaa sen edullisimman vaihtoehdon aina eikä ostele turhuuksia. Minä olen huomannut että monet ostaa liian kalliita asioita ja sit ne samat ihmiset valittaa huonoa palkkaa.

kaupassa kannattaa nimenomaan ostaa sitä kalliimpaa, esim. liha, ei jää mitään rustoja,luita ja jänteitä, läskinuljaskoja jäljelle, kun ostaa paremaa kohtaa ja pyytää vielä poistamaan esim. possunfileestä sen rasvan., Tulee syötyä viimeistä murua myöten.Maksaa kilohinnalta enemmän mutta kaikki on syötävää. Samasta kilosta paistia syö useamman kerran kuin kilosta luita, rustoja läskiä sisältävästä.

Vierailija
32/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten, ap? Sinulleko ne säästöt pitäisi lahjoittaa?

tuo muutaman kk nettosäästö ei luulisi ketään kadehtituttavan.Ei se kummoinen summa ole

Vierailija
33/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kk palkan nettossumma tarkoittaa minulla vähän reilu 10000 euroa. En nyt kovin jättisummaksi kutsuisi

Vierailija
34/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaupassa kannattaa nimenomaan ostaa sitä kalliimpaa, esim. liha, ei jää mitään rustoja,luita ja jänteitä, läskinuljaskoja jäljelle, kun ostaa paremaa kohtaa ja pyytää vielä poistamaan esim. possunfileestä sen rasvan., Tulee syötyä viimeistä murua myöten.Maksaa kilohinnalta enemmän mutta kaikki on syötävää. Samasta kilosta paistia syö useamman kerran kuin kilosta luita, rustoja läskiä sisältävästä.

Läskihän on se paras kohta lihassa.

Vierailija
35/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kyselyitä kun on ollut, niin käytännössä aina tuloksena on ollut että yli puolella ei ole minkäänlaisia säästöjä lainkaan, ei edes kuukauden nettopalkkaa. Nyt sitten ne, joilla porskuttaa hyvin, porskuttaa aivan erinomaisen hyvin eli kuilut vain kasvavat.

Vierailija
36/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä kyselyitä kun on ollut, niin käytännössä aina tuloksena on ollut että yli puolella ei ole minkäänlaisia säästöjä lainkaan, ei edes kuukauden nettopalkkaa. Nyt sitten ne, joilla porskuttaa hyvin, porskuttaa aivan erinomaisen hyvin eli kuilut vain kasvavat.

Suomi ei ole luokkayhteiskunta.

Vierailija
37/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

93 tonnia sain säästettyä  7 vuoden aikana. Nyt taas ansiosidonnaisella. Ei taida enää sellaisia töitä löytyä, että juurikaan saisi mitään säästöön eli kädestä suuhun mennään jatkossa.

Hyvä sinä.Moni kun ei tätä tee vaan tuhlaa viimeistä päivää ja sitten kun tulee ongelmia (työttömyys tms) niin ollaan heti kusessa.

Vierailija
38/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai säästyy, kun ei uskalla ostaa mitään. Itse käyn töissä ja ole muuttanut kulutustottumukseni täysin ja säästänyt rahaa.

Kaksi lastani on lähdössä opiskeleen  ja asumistuet tippuu ja kaikki huononee. Säästöt valuu kyllä kohta, kun heitä autan eikä riitäkään. Yritän auttaa ettei heidän tarvisi heti ottaa opintolainaa ja opintojen edetessä pystyisivät töissä käymään. 

Tämä maa on surkeassa jamassa. 

Vierailija
39/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden lapsen yh:na jää 1000e/kk säästöön.Asuntolaina on.Joo ei varmaan jäisi jos useampi lapsi.

Vierailija
40/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu sanoi osuuspankkia köyhien pankiksi, hiukan nauratti kun ikänsä oli Kop-pilainen työtön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi