Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomaton havainto suomalaisten pankkitileiltä Näin paljon joka kolmas on onnistunut säästämään rahaa

Vierailija
10.02.2024 |

Ja täällä porukka valittaa leikauksista, vaikka suurella osalla on tuollainen jättisumma tilillä rahaa😐

https://www.iltalehti.fi/talous/a/98642e75-5f8c-43eb-a383-3f872250cbac

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla sama summa löytyy. 

Vierailija
2/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas päässyt kasaantumaan vähän liikaa. Pitäisi sijoittaa, mutta en ole nyt jaksanut kiinnittää asiaan huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii ei kukaan varakkailta leikkaamassa ole, sä olet ap niin tyhmä että mun sielua särkee

Vierailija
4/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on säästöjä 67000 euroa. 16 vuotta suunnilleen olen säästänyt. Mielestäni olen melko köyhä ja asun vuokrallakin vielä.

Vierailija
5/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

93 tonnia sain säästettyä  7 vuoden aikana. Nyt taas ansiosidonnaisella. Ei taida enää sellaisia töitä löytyä, että juurikaan saisi mitään säästöön eli kädestä suuhun mennään jatkossa.

Vierailija
6/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 110000 säästössä ja olen suunittelut että lopetan työt 58 vuotiaana. Pärjään hyvin 1300 kk kun on maksettu uudehko talo. Se mä vain sanon että on tämä vain niin upea maa , jos vain vähän suunittele niin aika hyvän elämän täällä viettää. 

Vierailija
7/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä: jos elää normaalia elämää, ei hanki asioita ja elämyksiä vain siksi, että se on mahdollista jne., niin väkisinkin tilille kertyy rahaa. Se on se tavallinen tapa elää.

Vierailija
8/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tyhjien purkkien ja savupilven seassa niin sievoiselta näytä. Sitten 60 vuotiaana kuin lopetan niin terveys on mennyt.

Vierailija
9/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk netto säästötilillä, 1000e silloiin kuin tarvitsee -tilillä ja sijoitusrahastoissa 1500e.

Jos säästöjä tämän päälle kertyy, niin menee ylimääräiseen lainanlyhennykseen tai rahastoihin.

Vierailija
10/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Demarit hierovat käsiään", eiköhän noi siirretä viimestään seuraavan hallituksen aikana parempiin taskuihin.

Vierailija
11/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kuukauden nettopalkka, eihän se ole paljoakaan. Eihän sillä saa edes uutta autoa tai maksettua taloyhtiön remonttia. Ja pitäisikö niitä rahoja jaella, jos yhteistulot on niin paljon, ettei kulu vaikka ei pihtailisikaan.

Vierailija
12/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 110000 säästössä ja olen suunittelut että lopetan työt 58 vuotiaana. Pärjään hyvin 1300 kk kun on maksettu uudehko talo. Se mä vain sanon että on tämä vain niin upea maa , jos vain vähän suunittele niin aika hyvän elämän täällä viettää. 

sama tehty v. 2010 joltisenkin sama oli säästössä kun anssille omasta halusta putkeen 6 vuodeksi halusin, pääoma ei vähentynyt anssin aikana vaan lisääntyi, eikä ole vähentynyt eläkkeenkään aikana, velkaa ei ole ollt talon maksun jälkeen, uuden auton olen vaihtanut tilaamalla omin herkuin silloin kun on siltä tuntunut.

Suosittelen kaikille mikäli talous kunnossa.

Vierailija
13/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan duunareita ollaan ja aika tiukalla elettiin nuorina, monenlaista velkaa oli ja huonekalutkin piti ostaa osamaksulla.

Mutta kun asuntolaina oli maksettu vähän kituuttamalla, niin sen jälkeen alkoi säästöön kertyä rahaa ja hieman sijoitettiinkin rahastoihin ja osakkeisiin, ja niistä tuli voittoa.

Aika surkeaa elämää nyt eläisi, jos ei olisi mitään säästöjä, kun kaikki on kallistunut ja eläke ei ole kovin suuri.

Ja säästöjen ostoarvohan on alentunut huomattavasti tämän inflaation takia. Kyllä ne "rikkaatkin" maksaa tästä taloudellisesta tilanteesta ja harvoin kuitenkaan itkevät palstoilla.

Vierailija
14/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun varmuusvara on vähintään 100 tonnia, muu voi mennä hetkessä, kun yllättäviä kuluja alkaa tulla.

Vierailija
15/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa kerääntyy, kun ei tällaisena kurjistamisen ja leikkausten aikana uskalla kuluttaa. Siksi Suomen talous sakkaa entisestään ja ollaan lamassa. Hallituksen toimet toimivat päinvastoin kuin he luulevat.

Vierailija
16/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kk tulot tilillä - mulla on kolme kertaa se. Olen pienituloinen.  Eiköhän hyvin monilla ole säästöjä paljon enemmän.

Vierailija
17/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kolmesta ei ole onnistunut säästämään eli enemmistö, jos yksi kolmesta on onnistunutkin.

Vierailija
18/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse säästän elämyksiä ,kuin olen vanha niin on mukava muistella menneitä. Kyllä sitä sillä pienellä eläkeellä tulee toimeen. 

Vierailija
19/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 kuukauden nettopalkka, eihän se ole paljoakaan. Eihän sillä saa edes uutta autoa tai maksettua taloyhtiön remonttia. Ja pitäisikö niitä rahoja jaella, jos yhteistulot on niin paljon, ettei kulu vaikka ei pihtailisikaan.

Niinpä. Suomessa on totuttu elämään kädestä suuhun ja monella ylimääräinen raha polttaa reiän taskuun jollei sitä kuluta heti. Tästä on seurauksena valtion apuun huutaminen heti jos irtisanotaan tai tulee joku suurempi kuluerä. Suomalaisethan ovat hyvin köyhiä verrattuna muuhun Eurooppaan. 

Vierailija
20/70 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP:n tekemä kysely on tehty op-laisille eli kertoo yhden pankin asiakkaiden säästöistä. Tämä kertoo jotain OP asiakaskunnasta myös.

Kun mediassa sanotaan, että pitää olla komen kuukauden talouspuskuri kullakin tulee kommentteihin vyöry että ei onnistu.

Kommentoinpa nyt omastakin puolesta minulla ei ole tuota puskuria. Asuntolaina maksettu, mutta kaikkien kustannusten kasvaessa ja lasten kasvaessa teineiksi rahankulutus on kasvanut. 

Etätyöntekijöillä puskuri varmasti on. Korona-aikana etätöiden takia itselleen kertyi puskuria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan