Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako suomalainen työtön käytännössä kaikkine tukineen n. 1000 e kk käteen?

Vierailija
09.02.2024 |

laskin itse jos muuttaisin rivariin kajaanissa laskurilla

vuokra 482

+

työkkäri 800 e brutto

asuntotuki 350

siihen sossun toimeen tulos 332 e

----

käteen jäisi n 1000 e käteen, jos asia menee noin? päälle ilmaiset ruoat ruokajonosta niin eiköhän tuo oo hyvä diili niin ettei töihin mennä!

Kommentit (314)

Vierailija
281/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn joka päivä töissä, kutenkin osa-aikaisesti ja netto on noin 950e/kk josta jää noin 50e/kk käteen, että näin työntekijän näkökulmasta kuulostaa aika hyvältä tuo työttömyys, vaikka käteen ei ihan tonnia jäisikään, niin ilmeisesti heille jää selvästi enemmän kuin pienillä palkoilla työskenteleville?

Saisit siihen päälle asumistukea joten kannattaisi hakea. Ainakin toistaiseksi. Kumpi sinun mielestäsi on huono, palkka vai tuki? Joidenkin puolueiden mielestä palkalla pitäisi tulla toimeen.

Osa-aikaisesta työstä toi on ihan hyvä palkka. Toki riippuu tuntimäärästä. Jos tekisin töitä vaikka puolet viikosta, niin ihan kelpo palkka olisi.

Vierailija
282/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käteen jäävä rahamäärä on perustoimeentulotuen osuus, eli 555 euroa.

mulla ei oo jääny mistään töistäkään ikinä noin paljon käteen, siis pakollisten vaatimattomien laskujen jälkeen, ei oikeastaan läheskään noin paljon

Mitä ihmeen työtä teet noin paskalla palkalla? Minulla jää tk eläkkeestäkin 900e käteen kaikkien laskujen jälkeen. Sekin on niin vähän ettei kelvannut vaan menin töihin tekemään muutaman vuoron niin että jää nyt aikanakin laskujen jälkeen 1200 käteen. 

Kiva kun elvistelet eläkkeelläsi. Mulla jää pari sataa kuussa mun eläkkeestä laskujen jälkeen, eikä juuri mistään voi enää tinkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystuesta menee 20% vero. Eli todellisuudessa ei saa 800e.  Ei mene noin paljoa. Kannattaa ilmoittaa verottajalle paljonko työttömyystukea saa ja verottaja laskee sitten sen prosentin.

Se prosentti on joka tapauksessa noin 20. Mä joskus kävin tekemässä uuden, ja ennakonpidätysprosentiksi tuli 19,8 tai jotain. Eli eipä se verotus siitä suuremmin muutu, vaikka kuinka tilaisi uuden verokortin.

Vierailija
284/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä 2300€/kk palkan nettotuloistaan jää käpälään kuin se 1000€/kk käteen pakollisten kuukausittaisen maksujen jälkeen. Vuokra, puh, netti, vakuutukset, vesimaksu, sähkölasku, autopaikkamaksu, yms juoksevat laskut. Ja luullakseni olen aika keskituloinen palkansaaja? 

Vierailija
285/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystuesta menee 20% vero. Eli todellisuudessa ei saa 800e.  Ei mene noin paljoa. Kannattaa ilmoittaa verottajalle paljonko työttömyystukea saa ja verottaja laskee sitten sen prosentin.

Se prosentti on joka tapauksessa noin 20. Mä joskus kävin tekemässä uuden, ja ennakonpidätysprosentiksi tuli 19,8 tai jotain. Eli eipä se verotus siitä suuremmin muutu, vaikka kuinka tilaisi uuden verokortin.

Mulla se on ollut vuodesta toiseen 15-16%. Riippuu kai kotikunnasta, paljonko sitä saa alennettua. Ja vaikuttaako se, kuuluuko kirkkoon? Mulla ei mene kirkollisveroa.

Vierailija
286/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä 2300€/kk palkan nettotuloistaan jää käpälään kuin se 1000€/kk käteen pakollisten kuukausittaisen maksujen jälkeen. Vuokra, puh, netti, vakuutukset, vesimaksu, sähkölasku, autopaikkamaksu, yms juoksevat laskut. Ja luullakseni olen aika keskituloinen palkansaaja? 

Minulla ei jää 7000 euron kk-palkasta pakollisten maksujen jälkeen kuin satanen. Asuntolaina, huvilalaina, venekulut, kolmen auton maksut jne. Kaikki ne on vain maksettava.

Vierailija
287/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo minusta järin paljon ole, eikä ainakaan minua houkuttelisi jättäytymään työttömäksi. Kyllähän työssä ollessa parempi elintaso on. Jos joku saa tonnin kuussa ja maksaa sitä vuokran, niin ei se kyllä mikään hyvä diili ole.

Vierailija
288/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla se on ollut vuodesta toiseen 15-16%. Riippuu kai kotikunnasta, paljonko sitä saa alennettua. Ja vaikuttaako se, kuuluuko kirkkoon? Mulla ei mene kirkollisveroa.

Mullakaan ei mene kirkollisveroa. Asun Jyväskylässä.

Vierailija
289/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei jää 7000 euron kk-palkasta pakollisten maksujen jälkeen kuin satanen. Asuntolaina, huvilalaina, venekulut, kolmen auton maksut jne. Kaikki ne on vain maksettava.

Ei olisi pakko maksaa, jos ei olisi hankkinut kaikkia noita. Esim. huvila, vene ja ainakin yksi ylimääräinen auto ovat valintoja.

Toki viestisi taisikin olla trollausta, sillä tuskin kukaan huvilalainasta valittaisi tällaisessa ketjussa.

Vierailija
290/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokran jälkeen mulle jää vähän yli 200 e. 

Karua. Silloin ei oikein ole mitään näköaloja, ei mitään, mitä voi odottaa.

Vierailija
291/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida ihan olla noilla tuloilla keskituloinen. Mutta vaikka olisitkin, niin nythän sinä huomioit itseltäsi summan, joka menee kaikkien laskujen ja kulujen jälkeen, mutta huomioit tukia saavalta sen summan, jonka hän saa ennen kuin on maksanut kaikki kulut. Eli jos saa tukia tonnin, joutuu siitä tonnista maksamaan nuo, mitä mainitsit: vuokra, puh, netti, mahdolliset vakuutukset, autopaikka (jos on, useinhan tuensaaja ei voi pitää autoa) yms juoksevat laskut. Eli kun sinulle jää kaiken tämän jälkeen tonni muuhun kulutukseen, jää tuensaajalla ehkä vain muutama satanen. Eli onhan tuossa nyt merkittävä ero!

Vierailija
292/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa aloituksessa mainittiin että hakee ruuat ruokajonosta. Isoissa kaupungeissa tuota on tarjolla, mutta harvoin pienemmissä, tuskin Kajaanissakaan.

Vierailija
293/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oon työtön nainen mut myyn itseeni ni saan lisätuloja ni pärjään.

Koko ketjun mitalta sinä olet ollut 51-vuotias hitsaamon omistaja. Onko identiteettikriisi päällänsä?

Vierailija
294/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa aloituksessa mainittiin että hakee ruuat ruokajonosta. Isoissa kaupungeissa tuota on tarjolla, mutta harvoin pienemmissä, tuskin Kajaanissakaan.

Ei niistä Helsinginkään ruokajonoista ole apua, kun on yksinäinen ja liikuntarajoitteinen kuten minä.

Vierailija
295/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on Kela Gold rahaa tulee kuin rännistä...

Kannattaisiko sinunkin sitten hankkia sellainen "kela gold" jos kerran rahaa tulee kuin rännistä? Tyhmähän sinä olet jos et tartu tilaisuuteen???

No totta kai mulla on jo ja mainostan sitä täällä muillekin: elintaso kohosi kerrasta uuteen potenssiin...

Vierailija
296/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki ei todellakaan  ole 350e. Ihan voi katsoa paikkakuntakohtaiset normit mitä hyväksytään ja siitä omavastuu on 50% ihan näinä päivinä muuttumassa ja sitten sen jälkeen 70%. Jos ja kun asumistuki ei riitä vuokraan, niin se maksetaan kyseisessä tapauksessa perustoimeentulotuen perusoasta eli ei siihen puuttuvan vuokraan saa ylimääräistä rahaa jos se ylittää normit vaan se maksetaan ns omasta pussista.

En yhtään ihmettele että ihmiset haluaa pienentää tukia kun ne ei edes tiedä mistä ja kuinka paljon niitä voi saada. 

Ei sinullakaan kyllä ole faktat hallussa. Ensinnäkään todella pienituloisella ihmisellä ei ole yleisessä asumistuessa perusomaavastuuta ollenkaan. Kela kylläkin laskee tuen enimmäisasumiskulujen mukaan, jotka taas määräytvät asuinkunnan mukaan (kunnat jaettu 4 eri ryhmään + viidentenä Ahvenanmaa). Yksinasuva ty

No siis tota samaahan yritin sanoa mitä kirjoitit :) . Tosin mä olen ollut tuloton ja ihan yhtä lailla oli perusomavastuu asumistuessa kuin ollessani pienipalkkainen asumistuen piirissä. 

Vierailija
297/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi pakko maksaa, jos ei olisi hankkinut kaikkia noita. Esim. huvila, vene ja ainakin yksi ylimääräinen auto ovat valintoja.

Toki viestisi taisikin olla trollausta, sillä tuskin kukaan huvilalainasta valittaisi tällaisessa ketjussa.

niin tässä ketjussa valitetaan tukien pienuutta.mutta ne ei onneksi ole nousemaan päin.

Vierailija
298/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

painukaa vittuu suomesta loisimasta.oon niin onnellinen kun hinnat nousee ja tukia leikataan.

Tässä on oppikirjaesimerkki aidosta vihapuheesta. 

Vierailija
299/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

painukaa vittuu suomesta loisimasta.oon niin onnellinen kun hinnat nousee ja tukia leikataan.

Tässä on oppikirjaesimerkki aidosta vihapuheesta. 

kyllä  tätä mieltä me työtätekevät ollaan totu siihen.

Vierailija
300/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mulla sauna lämpenemässä ja olutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi