Lapsen kaverisynttärit, miten hoidat homman?
Lapsosen 8-vee synttärit lähestyy ja googlaillessa kaikkea asiaan liittyvää näin tän testin (mietin siis tarjoiluja, kun en halua syödä yksin kakkua josta lapsivieraat on syöneet max yhden palan ja pohdin, että pitääkö se kakku silti olla).
Nauratti, ja aika kiva oli huomata etten olekaan ihan yksin sormi suussa. Mitäs te muut saatte tässä (itse olen synttärigrinch) testissä, ja kertokaa nyt, onko se kakku "pakollinen"?
Kommentit (23)
Ei ole kakku pakollinen, vaikka täällä näyttää kohtuu hyvin vieraille maistuvankin.
Sain tuosta testistä seuraavan, minusta aika osuvan tuloksen:
Perinteistä viis! Sinä et välitä siitä, miten muut järjestävät synttärit, vaan tallaat mieluusti polkua eri suuntaan. Sinun järjestämäsi kaverisynttärit voivat tapahtua vaikkapa lähimetsässä nuotioherkuilla. Saatat myös harkita järjestäväsi lapsen kaverisynttärit kokonaan ilman lahjoja.
Et ehkä käytä eniten rahaa tai aikaa synttärijärjestelyihin, mutta sinun järjestämäsi juhlat ovat tosiaankin ainutlaatuiset.
Olen ehdottanut monesti lapsille, että kakun sijaan koottaisi esim. donitseja kakun muotoon, mutta aina lapset haluavat sen kakun. Itse kyllä tykkään syödä ylijäänyttä kakkua seuraavana päivänä eli ei se sinänsä haittaa, että puolet vieraista ei ota kakkua lainkaan.
Synttäreillä muuten menen siitä, missä aita on matalin. Pakasteesta esim. minipizzoja tai jotain piirakoita, jäätelöä tai minidonitseja, sipsiä, karkkia, juotavaa. Lahjapussit erikoiskarkeilla tms. lapsille onginnasta saataviksi ja lisäksi muutamat hyväksi todetut ohjelmanumerot. Mukavasti menee aina juhlat, mutta en mä tosiaan itse ole leikeissä mukana vaan tarjoilen ruoat, ohjeistan ja järjestän leikit.
Meillä suurin stressin aihe on se, että esikoisen synttärit on toukokuussa ja huhti-toukokuussa on kaikkien muidenkin synttärit plus että silloin on esimerkiksi pihatyöt päällä ja koulun ja päiväkodin aikataulut risaisimmillaan.
Lapsille ne tarjoilut eivät ole isossa roolissa. Kunhan saa jotain herkkuja, niin parasta on se yhdessä olo ja leikki.
Vierailija kirjoitti:
Meillä suurin stressin aihe on se, että esikoisen synttärit on toukokuussa ja huhti-toukokuussa on kaikkien muidenkin synttärit plus että silloin on esimerkiksi pihatyöt päällä ja koulun ja päiväkodin aikataulut risaisimmillaan.
Meillä on joulupäivänä, mutta aina on vieraat tulleet paikalle viikkoa ennen joulua. Yhdellä lapsen kaverilla on heinäkuussa. Se on aika kurjaa aikaa, kun kaikki on mökeillä tai muualla lomailemassa.
Meillä oli viimeksi munkkibaari, herätti suosiota. Sitten on karkkia, sipsiä, mansikoita ja muita hedelmiä, keksejä jne. Yleensä ne mansikat ja hedelmät ovat olleet suosituimmat. Ollaan tehty niille suklaadippiä.
Kolme lasta, esikoisen ekoille kaverisynttäreille tein kakun. En toistanut virhettä enää ikinä. Ei lapset syö kakkua, jos tarjolla on vaikka hedelmäpaloja, karkkia ja jätskiä.
Minä olen aina itse leiponut kakun lasten synttäreille ja hyvin se on vieraille maistunut lapsista aikuisiin. Joku aika sitten katselin vanhoja valokuvia ja kylläpä olin jaksanut leipoa vaikka mitä synttäreille.
Mulle testi antaa oikein osuvan tuloksen :D
Perinteistä viis! Sinä et välitä siitä, miten muut järjestävät synttärit, vaan tallaat mieluusti polkua eri suuntaan. Sinun järjestämäsi kaverisynttärit voivat tapahtua vaikkapa lähimetsässä nuotioherkuilla. Saatat myös harkita järjestäväsi lapsen kaverisynttärit kokonaan ilman lahjoja.
Et ehkä käytä eniten rahaa tai aikaa synttärijärjestelyihin, mutta sinun järjestämäsi juhlat ovat tosiaankin ainutlaatuiset.
Mulla on ollut joskus lapsen synttäreillä jäätelöbuffet. Olisko ollut kolmea sorttia jäätelöä ja kaiken maailman kastikkeita ja päällisiä (strösseleitä, karkkeja, suklaarouhetta jne jne). Lisäksi jotain muuta naposteltavaa ja jotain keksejä tms. Ei kakkua. Jonain vuonna ollut pieniä cupcakeja. Jos on ollut kakku, sitä samaa kakkua on tarjottu sitten kylään tulleille sukulaisille ja nämä kaverisynttärit ja sukulaissynttärit on järkätty esim. peräkkäisille päiville.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi on syntynyt heinäkuun lopussa, jolloin moni kavereista on perheineen lomareissulla. Joskus on kaverisynttärit suosiolla vietetty koulujen jo alettua.
Sinä olet synttärigrinch.
En kyllä tunnista itseäni kuvauksesta mutta enpä ole vielä järjestänyt kaverisynttäreitä. Yleensä kyllä pidän juhlien järjestämisestä ja suunnittelusta. Minusta synttäreissä ja muissa on tärkeintä, että vieraat viihtyvät.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen syntynyt heinäkuussa ja aina on kaverit tulleet syntymäpäiville. En edes osannut stressata asiaa oman heinäkuussa syntyneen lapsen kohdalla. Ainoa, että juhlista pitää ilmoittaa ajoissa, kun ei näe kätevästi koulussa/päiväkodissa ja ihmisillä on kesäsuunnitelmia.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina itse leiponut kakun lasten synttäreille ja hyvin se on vieraille maistunut lapsista aikuisiin. Joku aika sitten katselin vanhoja valokuvia ja kylläpä olin jaksanut leipoa vaikka mitä synttäreille.
Mikä vuosikymmen kyseessä?
Ostamme aina lasten synttäreille pari pakastemutakakkua...jostain syystä lapset tykkää niistä tosi paljon, yhtään ei ole jäänyt yli, päin vastoin. Siihen päälle vielä jotakin koristetta, kuten strösseliä, karkkeja, tms. ja kakkukynttilät tietysti.
Aina on ollut kakku ja aina siitä on myös syöty. Jos on jäänyt olen vienyt lopun töihin.
Synttärisankari päättää ja aina on halunnut kakun. Kokonaiskustannuksissa yksi kärpäsen paska eikä paljoa hetkauta kun sitä menee roskiin kuten paljon muutakin tarjoilua. Ne on lastenjuhlat!
Omat lapset tykkäsi kakuista, joten leivoin. Sitten yksillä synttäreillä oma lapsi oli ainoa, joka sitä söi, oisko ollu 6v synttärit. Lopetin siihen ja ostin jatkossa jäätelöä tms.
Ei todellakaan ole pakollinen. Lapset eivät ole ikinä erityisemmin välittäneet siitä kakusta. Jo omassa lapsuudessa kaverisynttäreillä oli jäätelöbaareja tai jäätelökakkuja. Kysy omalta lapselta mitä haluaisi tarjota ja mene sillä.