Lapsen kaverisynttärit, miten hoidat homman?
Lapsosen 8-vee synttärit lähestyy ja googlaillessa kaikkea asiaan liittyvää näin tän testin (mietin siis tarjoiluja, kun en halua syödä yksin kakkua josta lapsivieraat on syöneet max yhden palan ja pohdin, että pitääkö se kakku silti olla).
Nauratti, ja aika kiva oli huomata etten olekaan ihan yksin sormi suussa. Mitäs te muut saatte tässä (itse olen synttärigrinch) testissä, ja kertokaa nyt, onko se kakku "pakollinen"?
Kommentit (23)
Täytekakkuja tuli testattua itse tehtynä, kaupasta ostettuna ja konditoriasta ostettuna. Syöntimenestys oli huonohko. Nämä kokemukset 2004 syntyneen lapsuuden kaverisynttäreiltä.
Lasteni synttäreillä on ollut joskus kakkua, joskus ei. On ollut pakastekakkua (Daim), konditorian juustokakkua eri mauilla, itse tekemääni täytekakkua yms. Joskus mustikka- tai omenapiirakka on ollut kakun korvikkeena, joskus jäätelöbuffetin tapainen kastikkeineen, strösseleineen. Kaikki on kelvannut.
Itse tykkään, että on sekä suolaista että makeaa ja ainakin jotain itse tehtyä. Karkkeja, keksejä ja sipsejä tai vastaavia pitää olla montaa sorttia. Ne tekevät parhaiten kauppansa alakoululaisten juhlissa. Suolaisten leivonnaisten arvostus alkaa kasvaa 10 v jälkeen.
No siinä vaiheessa kun lapsi oli 8, kokemustahan oli jo vaikka kuinka paljon.