Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti "itkee", kuinka tiukilla on tyttären vanhojen tanssien takia

Vierailija
09.02.2024 |

Yhteensä rahaa paloi 800 e! Minusta koko hössötys on aikoja sitten mennyt järjettömäksi kilpavarusteluksi muutaman tunnin tanssin takia! Kermakakkupuvut on yksinkertaisesti mauttomia. Less is more. 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010214819.html

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhojen tansseihin ei ole pakko mennä. Itse en mennyt ja en jäänyt kyllä mistään paitsi. Jos menee niin halvallakin pääsee. Ei kukaan kyttää onko sulla tekokynnet ja ripsienpidennykset... 

En ole kyllä ikinä laittanut noin paljon rahaa mihinkään ulkonäköön liittyvään. Naimisiinkin menin maistraatissa kirpparivaatteissa miehen kanssa kahdestaan ilman sormuksia ja se oli ihanaa. En ymmärrä miksi kokemuksiin pitäs nimenomaan törsätä $$$

Vierailija
102/112 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa kallista. Tyttäreni tanssi vanhat v.2017. Rahaa meni ehkä 800 tai enemmän mutta oli sen arvoista. Siihen aikaan maksettiin läppäri,kirjat,laskimet yms.koko lukion ajan itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas itkisin onnesta, jos mun teinini olisi pystynyt menemään lukioon. Mutta ei, kun ei ole tarpeeksi älykäs.

Älykkyys periytyy 

Paskat, ei äidiltä ainakaan. Mieheni on perinyt isältään.

Itse asiassa älykkyys periytyy tutkimusten mukaan nimenomaan äidiltä. 

https://www.is.fi/perhe/art-2000001262133.html

Vierailija
104/112 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yh äiti sitten osannut sanoa et saa tai osta omilla rahoilla? No tyhmyydestä saa kärsiä.

Itse kävin jo töissä tuon ikäisenä, niin jos olisin tansseihin edes mennyt ja halunnut 600e mekon, niin olisin varmaan joutunut ostamaan itse.

Vierailija
105/112 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo tekoripset ovat tässä turhin investointi. Yleensä ne tekee ihmisistä vain rumemman näköisiä.

Vierailija
106/112 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hyvä vanha perinne on muutettu että rahan voimalla

järjestetään näitä.

Ennen haettiin vintiltä mummun vanha mekko ja kengät,

pojilla kunnon sarkahousut jne.

Nykyajan tuhannen euron tamineet järjetön touhua yhtenä päivänä.

Milloin tämä perinne on ollut? Omissa tansseissa vuosituhannen vaihteessa kaikilla oli jo iltapuvut. Pakko kyllä sanoa, että tykkään enemmän tästä iltapuku- ja tanssiaistyylistä, mutta samaa mieltä siitä, ettei sen tarvitsisi vaatia mitään ökyilyä.

Varmaan kopioidaan jenkkien prom tanssiaisia. Ja valitettavasti myös sen varjopuolia, eli rikkaimmat pääsevät kukkoilemaan rinsessamekoillaan ja kaikella muulla, mihin saavat rahaa uppoamaan, muut yrittävät matkia halvemmalla. Ja valitettavasti tämä kulttuuri uppoaa nykyään ihmisiin.

Sen sijaan että mietittäisiin, kuinka huono on koulutusjärjestelmä jossa rahalla ja suhteilla saa kaiken. Käyttäydytään kuin kehitysmaissa: ollaan köyhiä, mutta tärkeintä meille on se että meidän likka saa yhden päivän larpata rikasta  tekotimanteilla päällystetyssä puvussa vaikka se maksaa meidän kuukausien palkat ja kuopus ei pääse nyt hammaslääkäriin.

Kannattaa keskittyä siihen opiskeluun, niin seuraavan kerran kun hankkii iltapuvun, ei tarvitse hintaa miettiä ja se tulee linnanjuhliin.

Vierailija
107/112 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne. Yh ja rahat tiukassa. Onneksi tytär sai hankittia käytetyn leningin ja oli hienot tanssiaiset ja jatkot päälle. Niitä on mukava muistella.

Vierailija
108/112 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä s**tanan järjen köyhyyttä on ostaa 600 euron mekko yhtä iltaa varten jos rahat on loppu?

Totta, ei silloin ole puutetta rahasta vaan järjestä, jos noin paljon käyttää turhaan. En välitä kuvitella, kuinka kalliiksi tulevat sen mamman tyttären ökyhäät sitten aikanaan, siis ne ensimmäiset.

Oma tyttäreni hankki aikanaan kaksi mekkoa. Toista käytti silloin itse, mutta niillä mekoilla on tanssittu useammat vanhojentanssit.

Vierailija
109/112 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha hieno perinne on muutettu jenkkityylin tanssiaisiksi

Ja tuollaisista paljon koulutusta saaneista ja saavista törsääjistä  tulee sitten kansakunnan yhteisvastuuta ympäristöstä ja heikompiosaisista vastuuta kantavia yhteiskunnan tukipylväitä 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
110/112 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jo aika vaihtaa nämä kalliiksi tulevat iltapukutanssit johonkin muuhun tyylilajiin? Mikä koulu rohkeaa jo ensi vuonna tanssia vaikka fiftarityylissä?

Vierailija
111/112 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuon ikäiset voi itse maksaa asujaan, meikkejään, kampauksiaan ja turhia tekoripsiään sekä turhaakin turhempia tekokynsiään? 

Mainoksia vaan jakamaan, jos ei kesätöihin ole päässyt.

Vierailija
112/112 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lastenlasta tanssi. Toinen valitsi minun äidin vanhat vaatteet ja toinen tilasi kimaltelevan tanssiaispuvun netistä. Toinen pukeutui vanhaksi, toinen kauneuskuningattareksi. En kysellyt hintoja, ihailin vain kuvia. Minun nuoruudessa ei tarvinnut pynttäytyä tai ajatella muotia, olimme lapsia vielä oppikoulu- ja jopa lukioiässäkin. Maailma on muuttunut, nykyajan tytöille kova. Mummo vm-60