Äiti "itkee", kuinka tiukilla on tyttären vanhojen tanssien takia
Yhteensä rahaa paloi 800 e! Minusta koko hössötys on aikoja sitten mennyt järjettömäksi kilpavarusteluksi muutaman tunnin tanssin takia! Kermakakkupuvut on yksinkertaisesti mauttomia. Less is more.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010214819.html
Kommentit (112)
facessa on sivusto mistä saa upeita pukuja lmaiseksi.
Itselläkin 2 tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä s**tanan järjen köyhyyttä on ostaa 600 euron mekko yhtä iltaa varten jos rahat on loppu?
Juuri sitä se onkin. Idioottimaista. Nuokin rahat olisi kannattanut laittaa säästöön tai sijoittaa tyttären tulevaisuuteen.
Vanhat tanssittaan nuorina. Kerran ollaan nuoria. Säästää ehtii myöhemminkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas itkisin onnesta, jos mun teinini olisi pystynyt menemään lukioon. Mutta ei, kun ei ole tarpeeksi älykäs.
Joku huuhaa humanisti on kaukana älykkäästä mutta lukion kauttahan niitäkin "koulutetaan".
Höpö höpö, humanisti on älykäs siinä kuin kuka vaan luonnontieteilijäkin, ja usein osaa katsoa asioita eri näkökulmasta.
Poikani tanssii tänään, frakki maksoi vuokrattuna 180 euroa. Halvemmalla saatiin aikanaan ostettua tyttärelle uusi, sopiva ja mieleinen mekko. Hänellä ei mennyt rahaa kampaukseen ja meikkiin, kun se tehtiin itse.
Meillä ei ole rahasta kiinni, mutta ymmärrän että monella on. Onneksi edullisestikin saa pukuja jos on ajoissa liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Mitään järkeä että 800 euroa menee johku wanhojentanssiin. Alle 100 euroa ok.
800e on ihan liikaa jos ylimääräistä rahaa ei ole. Mutta alle 100e kommentoijat voisi miettiä asiaa tarkemmin, tai edes lukea juttu. Mekon, meikin yms lisäksi oli summaan laskettu syöminen ja jatkot. Meillä on ainakin molemmat nuoret käyneet ravintolassa syömässä silloin päivällä ja molemmat meni jatkoillekin. Alle 100e budjetti tarkoittaa jo sitä, että ei jatkoja ja omat eväät. Tai sitten puku yms kaikki on ilmaisia (jonkun muun maksamia tai tutun työtä ilmaiseksi ottamalla).
Höpö höpö. Minulta meni viisi euroa.
meillä vuokrattiin puvut teatterista, taisi vain pari tyttöä olla sellaisia, että hankkivat omat puvut. toiselle äiti ompeli, toinen osti jostain kirpparilta keski-euroopasta. kampaajalle kyllä meni sitten rahaa
Vierailija kirjoitti:
Mä taas itkisin onnesta, jos mun teinini olisi pystynyt menemään lukioon. Mutta ei, kun ei ole tarpeeksi älykäs.
semmoinen siitä tulee, kun raskausaikana polttaa tupakkaa, juo siideriä ja syö mt-pillereitä
Uusiakin mekkoja saa Kahdella sadalla, isoissa kaupungeissa on outlet tapahtumia, jossa niitä myydään. Mekko taitaa olla helpoin, mistä voi säästää. Kaikki eivät itse osaa laittaa hiuksia, joten mielestäni kampaajakäynti on ok, samoin meikkaus.
Pojalla maksoi frakin vuokra melkein 200 + ostettiin tytön mekkoon sopiva rusetti. Muuta ei mennyt, heillä oli jatkot aika maltillisen hintaiset, ne poika maksoi itse. 600 mekosta on paljon, halvemmallakin pääsee. Meillä päin tosi moni ostaa käytetyn mekon.
Minun tyttöni ilmoitti, ettei halua osallistua vanhojen päivän tansseihin, koska se tulisi niin kalliiksi ( hiukset, mekko ja asusteet). Olin luvannut, että rahan niihin saa, mutta ei halunnut. Farkuissaan meni seuraamaan muiden tanssia eikä ollut yhtään pahoillaan. Piti järjenköyhänä koko humputusta.
Kermakakkupuku se pitääkin olla !!! Hieno ja arvokkaan näköinen.
Miksei vanhojen tansseihin voi yhdeksi päiväksi vuokrata pukua, kun se kerran kelpaa monille häihinkin? Saisi niin hienon puvun kuin haluaa eikä taatusti maksa 600 euroa per käyttökerta.
Tulee varmaan aika jolloin tyttärille kustannetaan isommat tissit ja jättipersus vanhojen tanssia varten.
Aiemmin ei käyty laittamassa ällöttävän näköisiä tekoripsiä tai metrin pituisia kynsiä. Ei käyty edes kampaajalla.
Ymmärrän että äiti haluaa parasta tyttärelleen mutta tuollaisen rahamäärän käyttö on vaan älyttömän typerää yhteen päivään.
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisilla on usein ajatusmaailmana, että tällaisiin erityistapauksiin täytyy rahallisesti panostaa paljon. Hyvätuloiset ajattelevat sitten, että edullisemminkin pääsee. Ehkä se johtuu siitä, jos pienituloisten lapset joutuvat aina tyytymään siihen vähän halvempaan tai asioita ostetaan vain tarpeeseen. Sitten ajatellaan, että nyt kerrankin saat vain parasta. Ihan inhimillistä.
Pienituloisen yksinhuoltajaäidin tyttärenä tajusin aikanani, ettei juuri typerämpää rahareikää ole kuin vanhojen tanssit. Lukiolaisilla luulisi tänäkin päivänä olevan sen verran ymmärrystä, että osaisivat ajatella muitakin kuin itseään.
Keräsin mun poikaystävän kanssa pulloja katujen varsilta, jne, jotta saimme mun puvun hankittua:)
Äidit voisi auttaa tyttäriään etsimään sokerisponsorin. Ei se järvi soutamalla kulu.
Koulun tulisi kustantaa vähävaraisen vanhojen tanssit. Tai tulisi olla jokin paikka josta saa ilmaiseksi päiväksi asun ja tykötarpeet juhliin. Tai että voisi vuokrata asun.
Ja eikö kohta ole vielä ylioppilasjuhlat, joihin pitäisi hankkia taas mekko ja juhliin tarjoilut?
Hah. Nettivaatekaupasta löytyi mekko 80e, alesta Cittarista kengät 20e. Tyttären hiukset laitoin itse. Se oli siinä.
Tori.fi ei onneksi ole pullollaan kerran käytettyjä vanhojentanssimekkoja siitä 20e hinnasta ylöspäin. Pakkohan se on ostaa uusi.