Siis millainen lukiolaispoika tai lukiolaistyttö ei halua tanssia vanhojen tansseja?
Tänäkin vuonna osa pojista päättää jäädä pois tansseista niinkin itsekkään syyn vuoksi "kun ei kiinnosta tanssia". Tuon vuoksi sitten ties kuinka monella tytölläkin jää tänäkin vuonna tanssit tanssimatta, kun ei ole paria.
No, on niitä omasta tahdostaan tanssihaluttomia myös tytöissä. Jotkut tytöt jättävät tanssimatta, "koska kustannukset ovat menneet aivan övereiksi ja se on täysin turhaa rahantuhlausta". 🤦
Siis näillä haluttomilla kyse ei ole siitä, etteikö paria löytyisi tai olisi löytynyt. Vaan yksinkertaisesti itsekkäistä tai muuten typeristä syistä olla tanssimatta.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Limingan lukion 3 poikaa ei tanssi. Vanhoillislestoja. Liian intiimiä poikien mielestä jos tanssii ja kun paria vaihdetaan. Niin se se vadyta syntiä onkin.
Oman kokemukseni mukaan nimenomaan uskovaiset tanssii ja ne ei-uskovaiset ei tanssi.
Olet kyllä täysin väärässä lestadiolaisten osalta. He eivät ikinä ole tanssineet vanhojenpäivänä. Tarkoitat varmasti muita uskovaisia kuin heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöt ovat nähneet liikaa niitä jenkkien teinileffoja joissa tuo on nuoren elämän suurin sosiaalinen tapahtuma johon on vain pakko päästä.
Loistavaa että miehet tajuavat pysyä poissa.
Mitä sä tänne tyttöjä tulet haukkumaan? Meidän lukiossa ne olivat juurikin tyttöjä, jotka eivät halunneet osallistua. Minä mukaanlukien.
Niin no, ei taida itkun aihe yleensä olla että tyttöjä on niin vähän että pojat joutuu tanssimaan keskenään ja paikkaamaan naisväen puuttumista strippareilla.
Niillä on varmaan kuule muuta tekemistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Limingan lukion 3 poikaa ei tanssi. Vanhoillislestoja. Liian intiimiä poikien mielestä jos tanssii ja kun paria vaihdetaan. Niin se se vadyta syntiä onkin.
Oman kokemukseni mukaan nimenomaan uskovaiset tanssii ja ne ei-uskovaiset ei tanssi.
Olet kyllä täysin väärässä lestadiolaisten osalta. He eivät ikinä ole tanssineet vanhojenpäivänä. Tarkoitat varmasti muita uskovaisia kuin heitä.
Kyllä lestatytöt tanssii VANHOJEN tansseja siis vanhanaikaiseen musiikkiin vanhanaikaisia paritansseja. Vanhanaikainen musiikki ei heiltä ole kielletty, muoti ja muodin mukainen musiikki kylläkin. Heillähän on valmiiksi jo pitkät hiukset (lestatytöt ei saa koskaan lyhentää hiuksiaan)ja pitkät mekot (tytöt ei saa käyttää pitkiä housuja koskaan ainoastaan pitkiä mekkoja), toki meikkaaminen on kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tulis mieleenkään tanssia yleisön edessä.
On se nyt jonkinlaista yleissivistykseen kuuluvaa seuraelämän harjoittelua tuokin. Vähemmän överi voisi olla ettei jää rahasta kiinni.
Suomalainen taviksien seuraelämä onkin niin glamourista että oikein yleissivistyksen vuoksì pitää larpata jenkkejä glittereineen? Ensimmäinen sana suomalaisissa juhlissa tulee alkumaljan jälkeen ja sekin on että saako lisää.
Olisin voinut osallistua jos meillä olisi ollut kiva yhteishenki ja minulle edes kavereita. Olin koko lukion ajan yksin ja kiusattu myös. Enemmistö ei edes puhunut minulle mitään koko lukioaikana. Kiusaamista oli jo muutenkin esim liikuntatunneilla, kun kukaan ei tahtonut minua joukkueeseen. Näin oli helpompi päätös jättää tanssit väliin. Toisaalta se ei ollut mukava päätös. Surin sitä jonkin aikaa.
Minulle olisi muut "järjestäneet" parin. En siis ollut itse puhunut tyypille mitään ja en todellakaan ollut tanssimassa. Silti jotkut olivat ikävästi puhuneet hänelle ilmeisesti kuinka voisi tanssia minun kanssani. Sain sitten itse selvitellä ja selittää tyypille etten tanssi ja samalla opettajatkin katsoivat pahalla, kun en tanssinut ja jätin tämän tyypin ilman paria. Minua painostettiin niin oppilaiden kuin opettajien toimesta tanssimaan. Se oli ikävää. Luulin että olin ainoa joka ei tanssi, kun olin muutenkin ulkona kaikesta ja en tiennyt miten muut tekevät. Sitten menin yhdelle kurssille joka oli tanssiharkojen aikaan samaan niin huomasin kuinka siellä oli monia ikäluokkani tyyppejä, jotka eivät tanssineet. Se oli helpotus ja mietin miksi minua painostettiin. Sen jälkeen oli helpompaa hyväksyä asia. Tämä tyyppi jota minulle pariksi yritettiin sai onneksi itse tanssia toisen kanssa. Oli kiva juttu, koska tyyppi mukava ja tuntui pahalta, että hänellä oltiin puhuttu minun tanssivan hänen kanssaan ja luulin ettei hän päässyt lainkaan tanssimaan. Oli helpotus myöhemmin kuulla, että pääsikin tanssimaan.
Penkkareiden kanssa kävi myös niin ettei minua innostanut osallistua heidän kanssaan sellaiseen. Joku hyvin kirjoitti kuinka tuollaiset päivät eivät ole mukavia jos totuus on se, että kiusataan ja olet yksin sitten muuten. Lukiossa oli nuoremmissa tyypeissä kivaa porukkaa. Ehkä olisin voinut penkkareihin osallistua heidän kanssaan. Jopa tansseihin. Olin kuitenkin sitten jo liian "vanha" menemään. Olivat minua pari vuotta nuorempia, kun kävin neljä vuotta lukiota. Samoin olin silloin jo helpottunut, että lukio päättyy pian. En enää keskittynyt koko tuohuun. Tuskin olisin tanssimaan mennyt edes, vaikka joku olisi pyytänyt. Ei olisi tavallaan halunnut olla esillä ja olisin pelännyt mokaavani. Tanssit jäivät silti harmittamaan. Se oli silti oikea päätös jättää ne väliin. Moni ei sellaista ymmärrä. Eräskin vanhempi tuttumme oli ollut katsomassa tansseja erään toisen tyypin takia. Oli sitten katsonut, ettei minua ole lainkaan siellä. Ihmetteli tätä äidilleni pitkään sen jälkeen. Äitini yritti sitten selitellä miksen ollut siellä. Ei voinut sanoa, että olen yksinäinen ja kiusattu ja siksi en tanssi, kun tutulleni tanssit olivat kuin jokin suurempikin tilaisuus ja oma tyttärensä tanssi aikoinaan. Pitkästi nyt.
Vierailija kirjoitti:
Musiikki vanhanaikaista, tanssityylit vanhanaikaisia, hiustyylit vanhanaikaisia, hiukset, vaatteet, meikit olisivat maksaneet hirveästi. Aivan typerää rahan tuhlausta aivan jonnin joutavaan.
Se vanhanaikaisuus on se pointti. Ei siellä cheekin tahtiin kusirajamekossa ole tarkoituskaan bailata.
Alleviivaan täysin että joka tapauksessa ihan turha "juhla". Elitistit tykkää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonto estää osallistumisen vanhojentansseihin: Todellinen fyysinen kontakti kuuluu vasta avioliittoon
Tästä oli Ylellä tosiaan mielenkiintoinen juttu eilen. Kolme nuorta miestä kertoi haastattelussa miten tämän vuoksi jää tanssit väliin.
Oliko ne mu slimeja?
Ei taida näiden edustamat miehet käydä lukiota suomessa. Hyvä kun peruskoulusta pääsevät
Vierailija kirjoitti:
On se kivaa että lukiolaisilla on oma amerikkalaistyylinen Prom. Vaikka muuten ovat niin amerikkalaisvastaisia ja ilmastotietoisia. Eikö ole muuten outoa että tänäänkin ajelivat turhaan ympytää kuorma-autojen kyydissä vaikka vastustavat tavallisen duunarin työmatka autoilua?
Moi persu!
Vierailija kirjoitti:
Oma teini-ikäinen poika haluaa lukioon ja hänelle ne tanssiaiset ei ole mikään kauhu tai inhotus. Johtuu ihan siitä syystä, että hänen koulussaan on tanssiaiset jo 7-luokkalaisista lähtien ihan 9-luokkalaisiin asti. Itsenäisyyspäivän alla on lauantaina koulua ja silloin on koko koulun tanssiaiset, johon syksy harjoitellaan. Pojan koulu on entinen lukio ja aikanaan halusivat jatkaa sitä perinnettä, jotta lukiossa ei ole niin kauheata se tanssiminen. Lisäksi ala-asteella sai vähän esimakua, kun neljännellä luokalla oli tanssiaiset.
Pojan koulun idea tanssiaisista ylä-asteella voisi olla kaikissa kouluissa, koska on se hieno tapahtuma.
Kelle on, kelle ei. Oliko koulu e-pohjanmaalla? Itse kävin yläasteen koulussa missä kans tanssit kuului liikunta tunteihin seiskalta asti. Oli hirveä kokemus introvertille ne muutamat kerrat mitä menin, loppuihin en mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulu on vanhanaikainen, aineet ovat vanhanaikaiset, ihmiset valikoidaan kuplan mukaan, historia on vanhanaikaista, sivistys on vanhanaikaista. Nykylukiolaisuutta. Ei eroa amislaisuudesta
MImmoidta sen pitäisi olla? Historia nyt on aina vanhaa ja vanhanaikaista... mikä hiton amislaisuus?
Meillä oli lukiossa muutama poika, jotka jättivät tanssit tanssimatta siksi, että heidän toisella paikkakunnalla asuvat tyttöystävänsä kielsivät heitä osallistumasta. Lopulta jäi noin viisi tyttöä jotka eivät voineet osallistua tansseihin siksi, ettei ollut paria. Näin oli siis senkin jälkeen, kun kolmosista oli rekrytoitu kaikki halukkaat. Lukiossani ekaluokkalaisia ei saanut kysyä pariksi.
Olin itsekin yksi näistä paritta jääneistä. Omalla kohdallani tilanteeseen johti se, että tuolloinen poikaystäväni, joka oli jo kirjoittanut, oli luvannut tulla parikseni, mutta tekikin oharit kuukauden varoitusajalla. Se kyllä harmitti, kun pukukin oli jo olemassa.
Mutta minkäs sille mahtaa, jos jonkun itsetunto ja turvallisuudentunne ovat niin hauraita, että poikaystävän toisen tytön kanssa tanssimat kikapoot ja wienervalssit ovat kohtalonkysymys...
En pidä tanssimisesta, eikä minulle olisi ollut pariakaan. Ei vieläkään harmita, että en tanssinut vanhoja.
Penkkareihin osallistuin.
Aika moni poika on koulussa hylkiö, jonka kanssa kukaan luokan työistä ei tanssisi, joten jos et kehtaisi päivitellä että miten tyttöparat eivät nyt pääse tanssimaan.
Tanssikoon keskenään, perkele. Sehän on nykyajan henki muutenkin.
Meillä oli liikuntatunnilla pari pakollista tuntia tanssimista, osallistui tai ei. Liikuntatunnillakaan kukaan poika ei halunnut hakea minua parikseen. Muistan kun seisoin hiljaisuuden vallitessa yksin villasukkiani tuijotellen, muut olivat toisella puolella salia pariensa kanssa. Joku mukamas kavereistani huuteli pojille kärsimättömänä, että hakekaa nyt joku sitä, ei ole niin vaikeaa. Se oikeastaan pahensi tilannetta. Lopulta opettaja pakotti erään lihavan hikisen pojan hetkeksi parikseni.
En todellakaan halunnut osallistua varsinaisiin tanssiaisiin, vaikka jotkut vittuilun sävyä äänessä asiasta kysyivätkin. Lisäksi vanhempani olivat köyhiä alkoholisteja, eikä varaa mihinkään pukuun edes olisi ollut. Pidin itseäni silloin niin helvetin rumana, että sehän olisi ollut ivaa sitä pukua kohtaan, jos olisin sellaisen jostain saanut ja pukenut ylleni. En osallistunut myöskään iltatapahtumaan, koska kyyditys olisi ollut ongelma eikä kiinnostanut lähteä katselemaan muiden ryyppäämistä. Joskus joku kaveri toki olisi halunnut minut mukaan "että voin huolehtia heistä ja heidän tavaroista." Eipä minusta kukaan mies ole tuon jälkeenkään ollut kiinnostunut, olen jo yli 40. Jotkut traumat ja asiat ovat pysyviä.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni poika on koulussa hylkiö, jonka kanssa kukaan luokan työistä ei tanssisi, joten jos et kehtaisi päivitellä että miten tyttöparat eivät nyt pääse tanssimaan.
Tanssikoon keskenään, perkele. Sehän on nykyajan henki muutenkin.
Juurikin näin. Tytöt valitsevat mielestään parhaat pojat. Ja kun ei saa sitä mitä haluaa, aletaan mankumaan pariksi muita. Listaa pojista käydään läpi arvojärjestyksessä. Kavereiden kanssa ruoditaan kenen kanssa voisi tanssia ja kenen kanssa ei. Onneksi listan viimeiset pojat omaavat järkeä, ymmärrystä sekä itsekunnioitusta niin paljon, etteivät tällaisten tyttöjen matkaan lähde. Edes tanssimaan. Hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halunnut parikseni. Jopa luokan nörteimmät pojat kieltäytyivät. Joten se siitä sitten.
N37
Itse en ollut kiinnostunut osallistumaan melko nörttinä neitsytpoikana. Kaverini (yksi useammasta) joka osallistui oli myös naisten suhteen menestyvä ja haluttu. Miksi olisin osallistunut tansseihin ja tanssinut jonkun tytön kanssa joka tanssisi kanssani vain koska oma poikakaveri ei suostu, tai jos ei olisi, niin poikakaveriksi en kuitenkaan kelpaisi?
Omilla aivoillaan ajatteleva, järkevä ja ei massan mukana ajelehtiva nuori.