Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis millainen lukiolaispoika tai lukiolaistyttö ei halua tanssia vanhojen tansseja?

Vierailija
08.02.2024 |

Tänäkin vuonna osa pojista päättää jäädä pois tansseista niinkin itsekkään syyn vuoksi "kun ei kiinnosta tanssia". Tuon vuoksi sitten ties kuinka monella tytölläkin jää tänäkin vuonna tanssit tanssimatta, kun ei ole paria.

No, on niitä omasta tahdostaan tanssihaluttomia myös tytöissä. Jotkut tytöt jättävät tanssimatta, "koska kustannukset ovat menneet aivan övereiksi ja se on täysin turhaa rahantuhlausta". 🤦

Siis näillä haluttomilla kyse ei ole siitä, etteikö paria löytyisi tai olisi löytynyt. Vaan yksinkertaisesti itsekkäistä tai muuten typeristä syistä olla tanssimatta.

Kommentit (204)

Vierailija
1/204 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah! Ottaako vähän päähän? :D

Vierailija
2/204 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti. Ei kaikki halua tanssia tai pukeutua pelleksi auton lavalle. En olisi osallistunut mistään hinnasta, onneksi ei ollut pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/204 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi oma nuori sanoi, että hän voisi periaatteessa boikotoida vanhojen tansseja, koska kokee, että ne voi nähdä tuulahduksena menneestä, jossa ainoa parisuhde malli oli tiukasti heteronormatiivinen. Tai siksi, että hänestä on tylsää kun päivästä on tullut kummaliinen kilpavarustelupäivä, johon odotetaan käytettvän huomattava määrä rahaa. - Saman rahan, jos jokainen laittaisi samaan pottiin niin vosii tehdä luokkana vaikka ikimuistoisen ulkomaanmatkan, jota varten on kyllä puuhattu jo kylliksi.  

Vierailija
4/204 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halunnut tansssia ja toinen lukion käyneistä pojistani ei halunnut. Toinen kävi  vanhojentanssit, mutta ei osallistunut penkkareihin. Ihan omia valintoja eivätkä ole velvollisia selittämään. Pahinta mennä massan mukana ja kun "on pakko". 

Vierailija
5/204 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusattu

Vierailija
6/204 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sen verran ujo ja epävarma noihin aikoihin että parin valinta pelkästään oli liika. Eikä kyllä muutenkaan kiinnostanut koko tanssit. Jälkeenpäin ehkä jopa kaduttaa vähän.

Vierailija
7/204 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tanssii myös tytöt keskenään. Pari voi olla myös toisesta koulusta. Osa pojista tanssii vanhat kolmena eri vuonna.

Vierailija
8/204 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytön luokasta n puolet ei tanssi huomenna, joten syitä on varmaan monia.

Vierailija
9/204 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tulis mieleenkään tanssia yleisön edessä. 

Vierailija
10/204 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan jaksanu kiinnostaa. Vieläkään ei ole harmittanut (lukiosta yli 20v). 2. vuoden ekana päivänä päätin jo etten osallistu, kun heti alko kauhee vouhotus vaatteista, meikeistä ja kampauksesta. Osallistuin kyllä päivään muuten (olin katsomassa, kun kaverit tanssia ja illalla jatkoilla).

Vierailija
11/204 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostaneet tuollaiset "perinteet". En ole velvollinen tekemään itsestäni pelleä.

Vierailija
12/204 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujous, häpeä, introverttiys, koulukiusaaminen

Yksi potentiaalinen syy varmasti myös köyhyys: vanhojentanssit tulevat kalliiksi, myös pojille.

Vierailija
13/204 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pukeuduimme 70-luvulla vanhoiksi ihmisiksi, ei ollut tanssiaisia eikä muutakaan ihmeellistä.

Vierailija
14/204 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto estää osallistumisen vanhojentansseihin: Todellinen fyysinen kontakti kuuluu vasta avioliittoon

Vierailija
15/204 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on itsekkäämpää, jättää itse tanssimatta ja antaa toisten tehdä, mitä tahtoo, vai tanssia itse ja vaatia toisiakin tanssimaan?

Vierailija
16/204 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tanssiminen on maailman typerintä ja naurettavinta hommaa. Jätin tanssimatta v.1998 enkä ole tanssinut sen jälkeenkään enkä tanssi

Vierailija
17/204 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tanssit ynnämuut lukion pakolliset humpuukit oli aikoinaan yksi syy miksi menin lukion sijasta amikseen.

Vierailija
18/204 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttiä ei kiinnosta tuollainen sikailu.

Vierailija
19/204 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-pohjanmaalla eivät tanssi lestadiolaiset, mutta ovat katsomassa, kun muut tanssivat. Katsominen ei oo vissiin syntiä.

Vierailija
20/204 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin katsomassa ystävieni vanhojen tanssit, oli oikein kivat. Samoin penkkarit. Itse en osallistunut kumpiinkaan, mulle lukio oli vain koulu, en ole muutenkaan juhlaperinteiden perään. Eli ei vaan kiinnostanut, ne tuntui vähän hassuilta, mulla oli ihan muita asioita elämässä, asuin omillani ja olin parisuhteessa, elin aikuisen elämää aikuisen vastuineen.

Tosin, en yliopistossakaan osallistunut ainejärjestön juhliin ym. vaan hengasin mielummin omien kavereisen kanssa tai olin perheen kanssa kotona, mulla oli yliopistoon mennessä jo lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän