Siis millainen lukiolaispoika tai lukiolaistyttö ei halua tanssia vanhojen tansseja?
Tänäkin vuonna osa pojista päättää jäädä pois tansseista niinkin itsekkään syyn vuoksi "kun ei kiinnosta tanssia". Tuon vuoksi sitten ties kuinka monella tytölläkin jää tänäkin vuonna tanssit tanssimatta, kun ei ole paria.
No, on niitä omasta tahdostaan tanssihaluttomia myös tytöissä. Jotkut tytöt jättävät tanssimatta, "koska kustannukset ovat menneet aivan övereiksi ja se on täysin turhaa rahantuhlausta". 🤦
Siis näillä haluttomilla kyse ei ole siitä, etteikö paria löytyisi tai olisi löytynyt. Vaan yksinkertaisesti itsekkäistä tai muuten typeristä syistä olla tanssimatta.
Kommentit (204)
"Kuka tahansa tanssii wanhoja, mutta vain harvat ja valitut RUK:n kurssijuhlissa" oli vastaukseni, kun mimmien liikunnanopettaja kyseli pisteliäästi mikä oli nuoren herran syy kieltäytyä tansseista. Sittemmin tuli pyörähdeltyä Haminan tanssilattialla.
Mutta olipa silti ikimuistoiset wanhat, kun ns seurustelevan ykkösparin gentlemani saapui aivan karmeassa änkyräkännissä areenalle (liikuntahalli). Daami kiljui ja kirkui niin, että varmasti kuului karsomoon asti. Koska olin määrätty ns organisaatiopartioon, kaksi meistä.piti herraa pukkarin puolella/huuhteli suihkussa yrjöjä, ja kaksi meistä piti poikien pukkarin ovea kaksin käsin kiinni kun oven toisella puolella oli raivohullu daami joka yritti päästä käsiksi jo ilmeisen exään boifrendiin, sanavalinnoista ei voinut erehtyä että vuoden seurustelu oli förbi. Samaan aikaan olin vahingoniloinen ja kävi sääliksi tuota typykkää. Iltajuhlissa sitten tuli jonkin verran ensimmäisen vuoden lukiolaisia kuokkimaan ja olipa joukossa tietämättäni minuun ihastunut neitokin. Muutama kuukausi seurusteltiin mutta hän ns hajosi meikäläisen "ainaiseen itsepäisyyteen" eikä siitä sen isompaa tullut.
Tänään junnu viimeksi raivosi kun "ei mene viesti perille, mä en aio tanssia!" - kyselijöitä kun tuppaa olemaan, ja ei ihme kun näyttää ysärin poikabändiläiseltä (eli "ihqusöpö" kuten isosiskonsa kaverit määrittelevät). No ei tarvitse tanssahdella, jos ei halua, millään muotoa tulevaisuus ole kiinni siitä.
Tosiuskioinen lestadiolainen ei siihen syntihurmokseen osallistu ! Eikä ole kärventyvä Helvetin tulessa väärintekijöiden, huorintekijöiden, lakkoilijoiden ja rähinöittijöiden kera ! Totisesti !
Omaa poikaa ei kiinnostanut ja omat kurssit olivat täynnä, joten ei ottanut sitä liikuntakurssia, joka on pakollinen, jos haluaa tanssia. On myös aika ujo, eikä pidä esiintymisestä. Joten jää kotiin.
Itse olin liian ujo vielä silloin, yli 40 vuotta sitten. Me tytötkin voimme olla liian ujoja esiintymään.