Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis millainen lukiolaispoika tai lukiolaistyttö ei halua tanssia vanhojen tansseja?

Vierailija
08.02.2024 |

Tänäkin vuonna osa pojista päättää jäädä pois tansseista niinkin itsekkään syyn vuoksi "kun ei kiinnosta tanssia". Tuon vuoksi sitten ties kuinka monella tytölläkin jää tänäkin vuonna tanssit tanssimatta, kun ei ole paria.

No, on niitä omasta tahdostaan tanssihaluttomia myös tytöissä. Jotkut tytöt jättävät tanssimatta, "koska kustannukset ovat menneet aivan övereiksi ja se on täysin turhaa rahantuhlausta". 🤦

Siis näillä haluttomilla kyse ei ole siitä, etteikö paria löytyisi tai olisi löytynyt. Vaan yksinkertaisesti itsekkäistä tai muuten typeristä syistä olla tanssimatta.

Kommentit (204)

Vierailija
61/204 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tanssinut aikanaan, kun kaverikaan ei mennyt, hänellä syynä raha ja itse taas en vaan halunnut, ei ole myöhemminkään kaduttanut. Omaa poikaakaan ei kiinnostanut mennä tanssimaan, se on ok

Vierailija
62/204 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ammattikoulussa ei ollut tuollaisia. Ei meillä olisi ollut varaa.

Onkohan siellä kilpailuakin kuka on kalliimmin puettu kampauksineen prinsessa.

Mekon lisäksi on kampaaja, kynnet, ripset, meikit, kengät ja alushame. Helposti reilu tuhat euroa siihen voi mennä.

Lukiokoulutus on nykyisin oppikirjojen osalta maksuton, mutta juhlassa eriarvoisuus nousee esiin.

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000009377103.html

Helppoa jos muut maksavat mutta jos pitäisi itse tienata tuhat euroa niin en tuhlaisi sitä yhteen päivään vaan korkeintaan pari sataa ja jos ei se riitä niin en menisi ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/204 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halunnut tansssia ja toinen lukion käyneistä pojistani ei halunnut. Toinen kävi  vanhojentanssit, mutta ei osallistunut penkkareihin. Ihan omia valintoja eivätkä ole velvollisia selittämään. Pahinta mennä massan mukana ja kun "on pakko". 

Noloa jättää ikäpolvikokemus tekemättä ilman kunnon syytä. 

Vierailija
64/204 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halunnut tansssia ja toinen lukion käyneistä pojistani ei halunnut. Toinen kävi  vanhojentanssit, mutta ei osallistunut penkkareihin. Ihan omia valintoja eivätkä ole velvollisia selittämään. Pahinta mennä massan mukana ja kun "on pakko". 

Miksi se sinua hävettää?

Vierailija
65/204 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi oma nuori sanoi, että hän voisi periaatteessa boikotoida vanhojen tansseja, koska kokee, että ne voi nähdä tuulahduksena menneestä, jossa ainoa parisuhde malli oli tiukasti heteronormatiivinen. Tai siksi, että hänestä on tylsää kun päivästä on tullut kummaliinen kilpavarustelupäivä, johon odotetaan käytettvän huomattava määrä rahaa. - Saman rahan, jos jokainen laittaisi samaan pottiin niin vosii tehdä luokkana vaikka ikimuistoisen ulkomaanmatkan, jota varten on kyllä puuhattu jo kylliksi.  

Heteronormatiivinen aika oli sitä, jolloin Suomi nousi hyvinvointiyhteiskunnaksi. Nykyinen touhu on sekavaa ja perheiden yhdessäpysyminen vaarantuu ja lasten hyvinvointi. 

Sitä paitsi tyttöni tansseihin osallistui tyttöpari, joista toinen oli lesbo ja toinen bi. Tuo lesbo pukeutui mieheksi. On ilmeisesti muuttumassa transmieheksi. (Ovat tyttöni kaveripiirissä.)

Vierailija
66/204 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnostanut tanssi eikä tälläytyminen, ja olin myös ulkopuolinen. Jos kyse olisi ollut vain yhdestä iltapäivästä niin mikä ettei, mutta niihinhän piti käyttää paljon aikaa jo syksyllä. Minulla oli ihan muita juttuja, ja oli jo kirjoituksiakin silloin kun muut tanssivat ym.

Vierailija
67/204 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aataminaikaista ja jonninjoutavaa touhua jotkut vanhojen tanssit.

Vierailija
68/204 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olin koulukiusattu, minua ei kyllä kiinnostanut yhtään osallistua kiusaajien kanssa tansseihin.

Vierailija
69/204 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Defenssi se on tuokin.

Vierailija
70/204 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Defenssi se on tuokin.

Ei ole mikään defenssi, vaan totuus.

Vierailija
71/204 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä tanssii myös tytöt keskenään. Pari voi olla myös toisesta koulusta. Osa pojista tanssii vanhat kolmena eri vuonna.

Ei tanssineet tytöt keskenään vielä 90-luvulla, kun lukioni kävin. Kyse sentään pk-seudun lukiosta. Monta tyttöä jäi poikapuutteen vuoksi pois. Lopulta huomasimme olevamme ainoa tyttöpari tapahtumassa. Ne puheet... Äitini lähti kesken kaiken pois yleisöstä - oliko häpeä vielä liian suuri vai mikä, en tiedä. Nykyäänhän tuo on aivan normaali pari. Poikapareista en kyllä tiedä edelleenkään?

Vierailija
72/204 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olin koulukiusattu, minua ei kyllä kiinnostanut yhtään osallistua kiusaajien kanssa tansseihin.

Ihan helvetin noloa, että jotkut kiusaavat vielä lukiossakin. Ja sitten vielä kuvittelevat olevansa niin sivistyneitä ja lukeneita.

Vierailija
73/204 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tanssinut aikanaan koska tanssiminen nyt vaan ei ollut mun juttu. En tykkää muutenkaan esiintyä.

Vierailija
74/204 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä tanssii myös tytöt keskenään. Pari voi olla myös toisesta koulusta. Osa pojista tanssii vanhat kolmena eri vuonna.

Ei tanssineet tytöt keskenään vielä 90-luvulla, kun lukioni kävin. Kyse sentään pk-seudun lukiosta. Monta tyttöä jäi poikapuutteen vuoksi pois. Lopulta huomasimme olevamme ainoa tyttöpari tapahtumassa. Ne puheet... Äitini lähti kesken kaiken pois yleisöstä - oliko häpeä vielä liian suuri vai mikä, en tiedä. Nykyäänhän tuo on aivan normaali pari. Poikapareista en kyllä tiedä edelleenkään?

Kyllä ysärillä oli paljonkin tyttöpareja tietyissä lukioissa, joissa tyttöjä oli paljon. Muuten eivät olisi päässeet tanssimaan ollenkaan. 

Vierailija
75/204 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voinut aikoinaan vähempää kiinnostaa, painuin laskettelureissulle Keski-Eurooppaan ja säästin pitkän pennin kun en mennyt hiihtolomalla.

Vierailija
76/204 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin lukion 1980-luvun alussa ja oli monta tyttöparia, kun kaikille ei riittänyt poikaa pariksi. 

Vierailija
77/204 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ujous, häpeä, introverttiys, koulukiusaaminen

Yksi potentiaalinen syy varmasti myös köyhyys: vanhojentanssit tulevat kalliiksi, myös pojille.

Tai sitten vaan ei kiinnosta ja uskaltaa sanoa sen ja tehdä kuten haluaa. Ei kaikki halua leikkiä porvarileikkejä.

Vierailija
78/204 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärellä oli mielenterveysongelmia eikä voinut tanssia. Ei ollut muutenkaan innoissaan kermakakkuhörhelöistä, koska inhoaa mekkoja. 

Vierailija
79/204 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin sen verran ujo ja epävarma noihin aikoihin että parin valinta pelkästään oli liika. Eikä kyllä muutenkaan kiinnostanut koko tanssit. Jälkeenpäin ehkä jopa kaduttaa vähän.

Tämä.

Ei se tanssiparin hankkiminen kaikille helppoa ole.

Itse olin hirvittävän ujo teini-iässä, menin täysin lukkoon vastakkaisen sukupuolen seurassa, jos tilanne ei liittynyt johonkin käytännön asiaan.

T:nimim. Assburger

Vierailija
80/204 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole kunnon syy, jos ei huvita. Kaikki eivät ole juhlijatyyppejä, miksi silloin pitäisi teeskennellä, että on hauskaa? Mielenkiintoista, että nykyajassa korostetaan yksilöllisyyttä ja kuitenkin pitää kulkea laumassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi