Mies pihtaa, en jaksa enää!
Yhdessä 5 vuotta, naimisissa 4. Mies 39 minä 34 Minulla 1 lapsi aiemmasta suhteesta 8v. Asuu vuoroviikoin meillä. Yhteinen 2 v. Yhteisesti sovittuna olisi toive vielä vauvasta. Mutta, mies on alkanut viimeisen vuoden aikana pihtaamaan. Minulle kelpaisi vaikka joka päivä, miehelle kerran viikossa tai kahdessa.
Ensimmäisen vuoden seksiä oli noin 4 kertaa viikossa ja se oli hyvää. Molemmat ollaan aika vaniljaa. Pärjäisin ehkä kahdella kerralla viikossa. Jos ehdottelen niin teen sen aina jotenkin väärin tai olen "kiukutteleva pikkutyttö" kun en saa "munaa". Miehellä on aina syy valmiina, väsyttää, liian valoisaa jne. Mies saa aina kun haluaa, minä silloin kun mies haluaa.
Mä olen ihan rikki ja nujerrettu. Näivetyn sisältä. Erityisesti oviksen aikaan voisin viedä kenet tahansa vastaantulevan miehen sänkyyn. Pettämään minusta ei kuitenkaan ole, enkä ole sitä koskaan elämäni aikana tehnytkään. Minun korkea viettini oli julkista ihan alusta asti ja se oli miehelle ok. Lelut eivät ole ratkaisu. Kaipaan kosketusta. Avoin suhde ei sovi kummallekaan.
Mikä avuksi? Kohtalotovereita?
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tosi hyvä ketju ! Kiitos Ap. Olet ihana nainen.
Sitten ketju muuttuu hyväksi, kun ap kertoo mitä aikoo ongelman kanssa tehdä. Siihen saakka turhaa kitinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos seksin vähyys onkin seuraus jostain muusta. Ei kannata keskittyä pelkkään seksiin kun sen toimivuutta mietit.
Voiko miehesi hyvin arjessa. Onko elämäntilanne kuormittava. Onko haaveita mitkä ei meinaa toteutua. Jotain mitä tahtoisi mutta on umpikujassa. Jotain tämmöistäkin kannattaa pohtia. Pienestä purosta se joki syntyy. Sekä tärkein eli rakastaako sinua vielä oikeasti.
Tässä ollaankin taas vaan keskitytty miehen tekemisiin ja tekemättä jättämisiin. Olisi ehkä ihan hyvä ap:n hiukan tutkia omaakin tekemistään.
Itsetutkiskelua on tullut harrastettua ja itsesyyttelyä myös. Varmasti joissain tilanteissa kyse on olosuhteissa, joissain minun käytöksessä ja joissain jossakin muussa. Mieheltä olen saanut myös palautetta tietyistä käy
Kovin tuntuu vaillinaiselta edelleen nuo vaihtoehdot. Hyvin sovimme alus seksuaalisesti toisillemme ja sovimme edelleen. Minun tarpeisiimme vain liian harvoin. Sitten voisin todeta olevamme epäsopivia toisillemme jos toinen haluaisi esimerkiksi S&M ja toinen ehdottomasti pelkkää vaniljaa. Uskon että jos tahtoa on, niin löytyy myös keinoja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stressiä ei ole. Mies koti-isäilee. Minä teen teknologia-alalla johtotason hommia. Ei suostu lääkäriin, yrittänyt olen. Liikkuu kyllä varmaan liian vähän ja syö osittain epäterveellisesti. Ylipainoa ei ole. Ap
Vallitsevan ihmis- ja sukupuoliroolikäsityksen mukaan boldatulla kohdalla ei tulisi olla mitään merkitystä miehen sukuvietin kannalta. Vai olisiko sittenkin? Miesihminenkin on aika kompleksinen kokonaisuus. Hauska anekdoottihan on mm. että tehokkaalla urheiluautolla ajaminen nostaa miehen testosteronitasoa, perhefarkulla ei vaikutusta tai laskee. No, tämä ei ole yritys esittää mitään ratkaisua, mutta voisiko (jo alunperin kiltti ja mukautuvainen?) mies olla mennyt hieman alistuneen hahmon set uppiin koti-isänä? Jos "liian valoisaa" estää miehen seksihaluja, niin jossain on vikaa.
Olen tätä dynamiikkaa itsekin miettinyt. Hyvä että se nousee esiin myös nyt. Joku totuuden siemen tuossa saattaa olla. Mies on herkkä kitaransoittelija ja minä se rempseä seuranainen. Huumori kohtaa ja moni muukin asia, esimerkiksi arvomaailma. Täytyy lisätä keskusteltavien asioiden listaa, kiitos! Ap
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa ap. Meillä hyvin samanlainen tilanne, ollaan saman ikäisiä kuin te ja lapsetkin lähelle samoja ikiä. Mies haluaa merkittävästi vähemmän kuin minä, eikä koskaan minun aloitteesta, lisäksi seksistä ylipäätään keskustelu on hankalaa, koska mies ei halua sitäkään. Mies on kotona 2-vuotiaan kanssa, mutta tilanne oli aivan samanlainen, kun oli töissä. Eritahtisuteen olen joten kuten kyennyt sopeutumaan, mutta tähän miehen estyneisyteen en. Seksistä ei halua puhua, vaikka kaikesta muusta maan ja taivaan välillä voi puhua, ei ole kuulemma mitään haluja tai toiveita ja kaikki on hyvin. Suuseksi on miehelle ehdoton ei, mikä alkaa vuosi vuodelta tympiä enemmän minua. Itse olen ollut aina kokeilunhaluinen ja seksi on minulle tärkeää, joten tiukkaa tekee välillä tämä tilanne, erityisesti kun siitä ei voi edes keskustella. Muuten suhde on kaikin puolin hyvä ja yritän parhaani mukaan keskittyä lukuisiin hyviin puoliin, mutta onhan se välillä v
Hei sielunsisko. Vaikeaa todella on. Yhteiskunta ei tunnista tätä ongelmaksi ja siksi siitä puhuminen myös läheisille ystäville on haastavaa. Silti se pyörii jatkuvasti mielessä. Sitten jos avaa samaisen arkkunsa asenne usein on juuri tuo klassinen "mitä vingut". Mies ei todellakaan ole kone, mutta molempien parisuhteen osapuolten hyvinvointi on tärkeää. Ajattelen myös, että parisuhde on lasten koti, joten siitä olisi hyvä pitää huolta. Ap
Meillä ukko rupes pihtamaa munan antamista kun ihastu toiseen naiseen.
Sitten selviskin että oli/on myös ahkera Tinderin käyttäjä.
Ehkäpä miehelläsi on toinen?
Vierailija kirjoitti:
Näin sinkkumiehen näkökulmasta ja varsinkin aina puutteessa olleena ap:n vinkuminen kuulostaa samalta kuin miljonääri valittaisi että raha ei riitä.
Lopeta se vinkuminen ja ole iloinen siitä mitä sulla on.
Mies
Aivan. Ja nyt jos näitä neuvoja noudatetaan mitä tässäkin ketjussa on saatu, niin lopeta sinäkin vinkuminen ja tee asialle jotain. 1. Hanki nainen 2. Älä hanki naista. Ei taida kuulostaa hyvältä. Kyse ei ole vinkumisesta vaan keskustelusta. Uusien näkökulmien etsimisestä ja ratkaisun hakemisesta. Mikään ei miksikään muutu jos ei mitään asialle tee. Silloin voidaan puhua vinkumisesta. Usein asioiden pallottelu muiden kanssa avaa uusia ajatuksia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Tiedä sitten. Ensimmäinen ikinä jonka olen aloittanut. Olen kyllä iloinen että aloitin. Olen saanut paljon ajattelemisen aihetta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ketju muuttuu hyväksi, kun ap kertoo mitä aikoo ongelman kanssa tehdä. Siihen saakka turhaa kitinää.
Tilanne jatkunut yli vuoden ja nyt kahdessa päivässä pitäisi tietää ratkaisu? Juu, ei. Seksuaaliterapiaa tulen todennäköisesti ehdottamaan. Samoin kuin nuorimman laittamista ainakin osa-aikaisesti päiväkotiin. Saisi mieskin enemmän aikaa latautua ja olla yksin. Keskustella täytyy myös tuo rooliasia ja itsensä "miehiseksi" tunteminen. Nämä olen täältä saanut mukaani ja niistä kiitollinen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä ukko rupes pihtamaa munan antamista kun ihastu toiseen naiseen.
Sitten selviskin että oli/on myös ahkera Tinderin käyttäjä.
Ehkäpä miehelläsi on toinen?
Mitään pettämiseen liittyviä merkkejä ei ole ilmassa. Mieheni kyllä edelleen rakastaa minua ja meidän perhettä. Hellyyttä ja kosketusta on päivittäin, seksi vain sakkaa. Toki saatan olla väärässä ja sitten tullaan alas korkealta ja kovaa. Ap
Meillä mies lopetti seksin kokonaan kun sanoin jotain häntä loukkaavaa, en edes mitään pahaa. Kertoi tämän vuosien päästä riidellessä.
Itse hän löi minua enkä lähtenyt mutta toki sana on pahempi!
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies lopetti seksin kokonaan kun sanoin jotain häntä loukkaavaa, en edes mitään pahaa. Kertoi tämän vuosien päästä riidellessä.
Itse hän löi minua enkä lähtenyt mutta toki sana on pahempi!
Kuulostaa pahalta. Itse olen sitä mieltä että sekä fyysinen että psyykkinen väkivalta on ehdoton nounou. Kumpikaan ei kuulu parisuhteeseen, tai mihinkään muuhunkaan suhteeseen. Ap
Kerta viikossa kuulostaa oman korvaan siltä, että ongelma on työelämä. Arkena ei pysty, vain viikonloput käytössä ja silloinkin energia riittää vain kertaan.
Mulla on samankaltainen tilanne. Meillä oli hurjan ihana ja voimaa antava seksielämä, heittäydyttiin seksissä aivan villiksi, kunnes mies kyllästyi. Minä olen bi ja erittäin utelias ja kokeilunhaluinen, se oli lopulta miehelle liikaa, vaikka hän siihen aikoinaan rakastuikin. Mies kyllästyi seksiin, ei halunnut minua eikä mitään muutakaan, seksiä oli vuoden aikana ehkä viisi kertaa. Tuo romutti itsetuntoni, en ole vieläkään oikein päässyt asiasta yli, vaikka tästä on vuosia. Pikkuhiljaa kuitenkin päästiin taas takaisin sänkypuuhiin, mutta seksiä on aina vain silloin kun mies haluaa. Mun aloitteet ei johda seksiin, en osaa enkä uskalla enää näyttää haluani, koska pelkään että ne saavat mieheni taas vetäytymään.
Nykyisin seksi on harvinaista ja aika laimeaa. Kärsin tästä ja niin kärsii koko parisuhde. Asiasta ei pystytä puhumaan. Ikää on 47, joten jospa minun seksihalut tästä pian laimenisivat. Tosin mulla olisi optio käydä vieraissa, muttei se vielä ainakaan kiinnosta.
Plääh
Vierailija kirjoitti:
Kerta viikossa kuulostaa oman korvaan siltä, että ongelma on työelämä. Arkena ei pysty, vain viikonloput käytössä ja silloinkin energia riittää vain kertaan.
Voi olla. Mies tosin ei työelämässä ole. Paljon siitä jää aikaa yli kuitenkin vaikka min töissä käynkin. Aika on kuitenkin joustava käsite. Usein kyse on päänsisäisestä lukosta vrt. Aina kiire ajattelu. Pikaiseen seksikertaan menee ehkä vartti, vaikka sitten vessassa Pikku kakkosen aikaan. Mutta jos on jo valmiiksi päässään päättänyt, että aikaa ei ole, niin sitten sitä ei varmasti ole.
Jaksamisesta tässä todella saattaa olla kyse ja siihen meidän täytyy nyt etsiä keinoja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samankaltainen tilanne. Meillä oli hurjan ihana ja voimaa antava seksielämä, heittäydyttiin seksissä aivan villiksi, kunnes mies kyllästyi. Minä olen bi ja erittäin utelias ja kokeilunhaluinen, se oli lopulta miehelle liikaa, vaikka hän siihen aikoinaan rakastuikin. Mies kyllästyi seksiin, ei halunnut minua eikä mitään muutakaan, seksiä oli vuoden aikana ehkä viisi kertaa. Tuo romutti itsetuntoni, en ole vieläkään oikein päässyt asiasta yli, vaikka tästä on vuosia. Pikkuhiljaa kuitenkin päästiin taas takaisin sänkypuuhiin, mutta seksiä on aina vain silloin kun mies haluaa. Mun aloitteet ei johda seksiin, en osaa enkä uskalla enää näyttää haluani, koska pelkään että ne saavat mieheni taas vetäytymään.
Nykyisin seksi on harvinaista ja aika laimeaa. Kärsin tästä ja niin kärsii koko parisuhde. Asiasta ei pystytä puhumaan. Ikää on 47, joten jospa minun seksihalut tästä pian laimenisivat. Tosin mulla olisi optio käyd
Nato-optio? Vai on miehellä sisarta?
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin seksi on harvinaista ja aika laimeaa. Kärsin tästä ja niin kärsii koko parisuhde. Asiasta ei pystytä puhumaan. Ikää on 47, joten jospa minun seksihalut tästä pian laimenisivat. Tosin mulla olisi optio käyd
Tässä kuvautuu mielestäni yksi tärkeä asia tosi hyvin. Tunne siitä, että ei voi itse mitenkään vaikuttaa asiaan. Teit mitä tahansa niin lopputulos on aina ei. Hallinnan puute omasta elämästä. Pahimmillaan saattaa tuntua jopa vallankäytöltä. Ja nyt en tarkoita että kenenkään pitäisi harrastaa seksiä vastentahtoisesti. Vaan, että joskus kannattaa tulla ulos sieltä omasta poterosta ja puolitiehen vastaan. Edes keskustelemalla tai ajatustasolla.
En usko että meidän tilannetta ratkaisisi vieraissa käyminen, vaan etäännyttäisi meitä vain toisistamme. Henkinenkin yhteys katkeaisi. On jotenkin kauhea ajatus, että pitäisi odotella vaan vaihdevuosien ja toivoa että ei enää itsekään kiinnosta. Haluaisin kyllä että kiinnostaa vielä 80-vuotiaankin. Ap
Te ette vaan sovi toisillenne seksuaalisella tasolla. Suhdetta takana vasta viisi vuotta ja tilanne on jo nyt tuollainen. Ehkä mies ei saa suhteessa sitä mitä haluaa.
Tulet menemään vieraisiin jossain pikkujouluissa ovulaatiosi sattuessa hyvään saumaan. Kukaan ei jaksa suhteessa, jossa ei saa seksiä riittävästi. Paitsi kaverisuhteessa. Tuhlaat elämääsi vaikka et itse sitä haluakaan myöntää. Palstalla saamasi vertaistuki auttaa hiukan, mutta panetuksesi häviää vain panemalla.
Runk runk...
Mies ei ole työelämässä? Viehän se itsetuntoa alas.
Parinvalinta mennyt väärin. Kannattaa ottaa siihen rinnalle fwb suhde tms.
Minulle voisi myös sopia sillä on samanlainen tilanne. 😊