Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stubb taitaa olla täysin vieraantunut maaseudusta - ei tiedä edes mikä on halkomotti

Vierailija
08.02.2024 |

Keskiviikon väittelyssä Stubb arvioi viiden heittomotin (hyvää koivuhalkoa) hinnaksi 22 euroa!

Haavisto oli sentään kartalla ja arvasi hinnan lähes oikein.

Kommentit (173)

Vierailija
101/173 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua huolettaa Stubbin tosi huono matemaattisen ajattelun taito, motin koko kun kuuluu yleistietoihin. Pisa todistaa, että suomalaiset nuoret eivät osaa enää laskea, mitä jos presidenttikään ei osaa. Myös koulukiusaaminen pinnalla, siitäkään Stubb ei selviä puhtain paperein. Presidentin pitää olla luotettava, rauhallinen ja osaava, saa olla vakavakin kuten Niinistö. Haavisto on valmis vaativaan tehtävään.

Äänestä sinä vaan homoa, eli huonompaa ehdokasta. Vanhaa pappaa, kumaraselkäistä homppelia.

Haavisto kehuu itseään ja alentaa Stubbia. Luuleeko se sikamainen homppeli olevansa ylioppilas pohjalla viisaampi kuin tohtorin arvoinen Stubb.

Minä suorastaa inhoan ylikaiken Haavistoa ja Haaviston akkaa.

Vierailija
102/173 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Motti on 1 m3 pinottuja halkoja. Kaikkihan sen tietävät, älkää näytelkö tyhmää!"

Minä en tiennyt vaikka olen pienen maaseutupaikkakunnan kasvatti ja koko elämäni mökillä kesät viettänyt. Meillä halot on aina otettu omalta tontila niin kotiin kuin mökille eikä niitä kukaan ole koskaan motteina laskenut. Toki olen mittayksikön kuullut mutta ei se minulle mitään sano.

Nämä "kaikkihan sen tietävät" asiat ovat usein sellaisia että ne merkitsevät jonkun elämässä paljon mutta ovat toiselle ihan triviaaleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/173 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" motin koko kun kuuluu yleistietoihin. "

Varmaan kuuluu mutta jokaisella meistä on aina aukkoja myös tässä yleistiedossa syystä tai toisesta, myös sinulla. Sinä et tiedä joitain asioita joita minä pidän yleistietona eikä se tarkoita että sinä olisit tyhmä tai tietämätön.

Vierailija
104/173 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kasvanut taajamassa, mutta maaseudulla. Enkä tiedä, mikä on halkomotti, tai mitä se maksaa. En usko, että se on ihan olennaisin asia presidentille. 

Huomattavasti pelottavampaa, on Stubbin sekoilu. Mitähän se tapaamisissa maiden johdon kanssa mahtaisi päästää suustaan.

Siksi Haavisto.

Voi olla että Stubb on ostellut halkoja moteittain, kuten niitä yleensä myydään, hän niitä maksaessaan ehkä ei ole katsonut niitten hintaa.

Mikä on motti ruotsiksi.

Vierailija
105/173 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" motin koko kun kuuluu yleistietoihin. "

Kuuluu myöskin vaikkapa EU:n tärkeimmät toimielimet ja niiden väliset valtasuhteet koska ne vaikuttavat Suomeenkin tosi paljon. Silti hyvin harva tavis Suomessa niitä osaa selittää.

Vierailija
106/173 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tiedä mikä on halkomotti tai mitä se maksaa - ei olla kaikki landelta kotosin nääs.

Koska tuossa puhuttiin klapeista niin kyseessä on heittomotti eli irtomotti. Minä olen tehnyt paljon klapeja ja kyllä ne ostajat on pääsääntöisesti kaupungissa. Kaikki eivät tietenkään puulla lämmitä, mutta jotkut ostaa saunapuiksi tai takkaan tuomaan tunnelmaa. Hinta heittomotille on 80€ joka tuntuu joidenkin mielestä kalliilta, mutta jos miettii millainen työ siinä on tehdä niin hinta onkin todella halpa.

Ensin kaadat puun metsässä, karsit ja pätkit sen. Kuljetat kotiin, pätkit/pilkot klapeiksi ja jätät vähintään vuodeksi kuivumaan katokseen. Sitten teet kuorman, ajat sen kaupunkiin ja purat kuorman. Pitää olla vaikka minkälaista konetta olemassa. Trakori, metsäkärri, moottorisaha, sirkkeli, halkaisuruuvi. Laitteissa on kymppitonneja kiinni.

Vierailija
107/173 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu myöskin vaikkapa EU:n tärkeimmät toimielimet ja niiden väliset valtasuhteet koska ne vaikuttavat Suomeenkin tosi paljon. Silti hyvin harva tavis Suomessa niitä osaa selittää.

Motti on metri kertaa metri kertaa metri, siis se on kuutio, joka sivu metrin pituinen.

paljon melua tyhjästä.

Vierailija
108/173 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkään porukasta ei kukaan tiedä, miten määritellään kiintokuutio. Tai no voi olla, että joku puita tehtaalle ajanut rekkamies on mukana ketjussa.

Vierailija
109/173 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamme hyvän osaavan presidentin Stubbista. Homo Haavistolla ei ole mitään mahdollisuuksia enää saavuttaa Stubbin äänimäärää. 

Kyllä nuo ihmiset, joitten kanssa keskustelen useissa paikoissa ovat Stubbin kannalla.

Äänestän sunnuntaina ja valinta on ollut alusta asti helppo, ilman vaihtoehtoja ja se on

Alexander Stubb.

Vierailija
110/173 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava presidenttimme on Alexander Stubb. Ostakaa jo shamppanjat valmiiksi.

Vierailija
111/173 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubin äidinkieli on ruotsi ja hän ei ole ehkä sanaa motti kuullut aiemmin suomen kielisenä,

siitä ajatuskatko. Uskoisin.

Ei mene tämäkään selitys läpi:

Suomi Ruotsi käännös

Substantiivit

1.mått {ett}

2.motti

Vierailija
112/173 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraava presidenttimme on Alexander Stubb. Ostakaa jo shamppanjat valmiiksi.

Me miljonäärit juomme vain shampanjaa. 

Vierailija
113/173 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei niinkään testattu tietääkö presidenttiehdokas tarkkaa hintaa, vaan testattiin miten menettelee hänelle täysin tuntemattomiin kysymyksiin.

Fiksu ihminen olisi selvittänyt mitä oikein kysytään tai vastannut rehellisesti ettei tiedä asiasta.  Noh, toisille ihmiselle tämäkin näköjään sopii.

Neuvotteluissa kannattaa selvittää mistä puhutaan, ennenkuin vastaa. Tekeekö hän niin? Mitä sanoo kannattajat?

Vierailija
114/173 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stubin äidinkieli on ruotsi ja hän ei ole ehkä sanaa motti kuullut aiemmin suomen kielisenä,

Miksi sitten vastasi puutaheinää? Noinko valtioneuvotteluissakin tehdään, kun asiasta ei tiedetä mitään, niin heitetään villiä skeidaa sekaan?

Eikö Stubbilla ole ollut taipumusta keksiä lukuja päästään..?

Vierailija
115/173 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten vastasi puutaheinää? Noinko valtioneuvotteluissakin tehdään, kun asiasta ei tiedetä mitään, niin heitetään villiä skeidaa sekaan?

Eikö Stubbilla ole ollut taipumusta keksiä lukuja päästään..?

Stubb myönsi keksineensä prosenttiluvun omasta päästään

Valtiovarainministeri kommentoi hallintarekisterikohua Tampereella maanantaina.

Viime torstaina eduskunnan täysistunnossa Suomen valtiovarainministeri Alexander Stubb (kok) väitti virheellisesti, että noin 90 prosenttia viranomaisista kannattaa kiisteltyä hallintarekisteriä. Todellisuudessa hallintarekisteriä kannattaa noin 10 prosenttia siitä lausunnon antaneista viranomaisista.

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2015113020752161

Vierailija
116/173 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko sukumme, nuoret mukaanlukien äänesti Haavistoa. Olemme hyvin kouluttautuneita ja hyvin kuunnelleet tentit. Nuoretkin pitivät Haaviston rauhallista puhetyyliä, perusteltuja vastauksia sekä ihmisläheisyyttä hyvinä asioina. Hän antaa toivoa. Stubb suoltaa liikaa kevyttä puhetta, fraaseja ja omaa kehua. Ei jatkoon, toivovat nuoretkin.

Vierailija
117/173 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavisto arvioi, että 30 v. vanha, hyväkuntoinen talo Kuhmossa maksaisi 15 000. Melko vieraantunutta, sanoisin.

Vierailija
118/173 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Motti on metri kertaa metri kertaa metri, siis se on kuutio, joka sivu metrin pituinen.

paljon melua tyhjästä.

Sinä tiedät tuon mutta et EU:n toimielimiä vaikka molemmat osa yleissivistystä. Subb taas tietää Eu:n toimielimet kuin omat taskunsa. Eli olette tasoissa.

Vierailija
119/173 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on suomenruotsalainen ja suomi oli ruotsin alamainen yli 400v ja millaisissa oloissa. Palestiina on paratiisi siihen verrattuna. Tällainen on tulossa suomalaisten johtoon. Tätäkö halusit?

Suomessa presidentti ei ole yksinvaltias eli huolesi on turha. 

Vierailija
120/173 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua huolettaa Stubbin tosi huono matemaattisen ajattelun taito, motin koko kun kuuluu yleistietoihin. Pisa todistaa, että suomalaiset nuoret eivät osaa enää laskea, mitä jos presidenttikään ei osaa. Myös koulukiusaaminen pinnalla, siitäkään Stubb ei selviä puhtain paperein. Presidentin pitää olla luotettava, rauhallinen ja osaava, saa olla vakavakin kuten Niinistö. Haavisto on valmis vaativaan tehtävään.

Äänestä sinä vaan homoa, eli huonompaa ehdokasta. Vanhaa pappaa, kumaraselkäistä homppelia.

Haavisto kehuu itseään ja alentaa Stubbia. Luuleeko se sikamainen homppeli olevansa ylioppilas pohjalla viisaampi kuin tohtorin arvoinen Stubb.

Minä suorastaa inhoan ylikaiken Haavistoa ja Haaviston akkaa.

Suosittelen sinulle hoitoon hakeutumista. Homous on täysin normaali ja sallittu asia sivistysmaissa. Ehkä sinun kannattaa pakata matkalaukut ja muuttaa muslimimaihin. Siellä on sinulle sopiva ideologia vallalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan