Miami vs Dubai - Kummassa lomailet mielummin talvella?
Ennen kuin kävin Miamissa olin kuullut palljon että se olisi samanlainen kuin Dubai mutta ei se kyllä ole. Toki molemmissa 25+ talvella (sekä ilma että merivesi), isoja kaupunkeja merenrannalla, kaukokohteita. Niissä on kuitenkin iha eri tunnelma koska Miami on paljon pienempi, latinalaisamerikkalaisen kulttuurin vaikutuksen alaine, paljon aidompi ja enemmän rantakohde. Itse pidän enemmän Miamista.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Kuka vähänkään omilla aivoillaan ajatteleva, edes hitusen ihmisoikeuksista välittävä kehtaa matkustaa Arabiemiraatteihin?
MIten se eroo Usasta?
Ihmisoikeuksien vuoksi en voisi matkustaa S-Arabiaan, vaikka se kaunis paikka onkin. Ja en harrastaisi juuri isoja kaupunkeja, varsinkin pääkaupungit tai ihmiskauppakohteet. Miami ei ole automaattisesti turvallinen, lienee muutakin vaihtoehtoa. Ellei joku käy pikaisesti siellä.
Dubaissa mieluummin, kulttuurien sulatusuuni josta löytyy jokaiselle jotakin. Varsinkin lapsiperheille helppo ja turvallinen kohde .
En haluaisi kumpaankaan, mutta jos olisi pakko valita, niin lähtisin Miamiin. Se on sentään sivistyneessä länsimaassa, eikä rädipäitten aavikolla.
Dubai ehdottomasti, Usa on liian sivistymätön
Molemmat ehkä vähän muovisia, mutta Miami ilman muuta parempi. Ihan eri sarjassa.
Tykkään molemmista. Dubai on ihana, siisti ja turvallinen lomakohde viikon löhölomalle talvella. Lyhyillä lennoilla pääsee varmaan lämpöön.
Miamiin pitää ainakin minun matkustaa vähintään 2 viikoksi. Siellä pitää olla auto vuokralla. Hienoja paikkoja ja pitkät välimatkat. Itse en ihan Miamista tykkää vaan mieluummin matkustan pienempiin paikkoihin siihen lähelle.
Molemmat paikat siis tosi kivoja, mutta hyvin erilaisia ja erilaiseen lomaan soveltuvia.
En kummassakaan, enkä varsinkaan rättipäiden maassa.
Dubai on paljon hienompi mesta, Miami on rikollisten pesä
En kummasakaan sillä Dubai on tylsä ja kuuma. Miami täynnä huumehörhöjä ja liikkumaan ei pääse kuin autolla kun taksitkin on epäluotettavia. Ihmiset täysiä ilkimyksiä. Yhden kerran olen ollut tiilimuurin takana joissa de nirot ym käyvät. 3pv menetteli ja huoneita riitti.Tylsää joten nauttikaa suomen luonnosta jota siellä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat ehkä vähän muovisia, mutta Miami ilman muuta parempi. Ihan eri sarjassa.
Miami ei minusta ole kovin muovinen mutta Dubai sen sijaan on
Vierailija kirjoitti:
Ihmisoikeuksien vuoksi en voisi matkustaa S-Arabiaan, vaikka se kaunis paikka onkin. Ja en harrastaisi juuri isoja kaupunkeja, varsinkin pääkaupungit tai ihmiskauppakohteet. Miami ei ole automaattisesti turvallinen, lienee muutakin vaihtoehtoa. Ellei joku käy pikaisesti siellä.
Dubai ei olekaan Saudi-Arabiassa niin tuo ei ole ongelma!
Onpahan elitistinen kysymys. Molemmat mulle ihan utopiaa, mutta jos tosiaan voisi valita, niin totta kai Miami. Ei kiinnosta musuvaltiot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miami ei minusta ole kovin muovinen mutta Dubai sen sijaan on
Minusta on.
Vierailija kirjoitti:
Dubaissa mieluummin, kulttuurien sulatusuuni josta löytyy jokaiselle jotakin. Varsinkin lapsiperheille helppo ja turvallinen kohde .
Orjilla ja öljyrahalla rakennettu. Ihmisoikeudet, niin naiset, kuin homot eivät ole ihmisiä. Kaikki ulkopuoliset ovat toisen luokan kansalaisia. Ei todellakaan Dubaihin.
No mieti ihan itse : https://youtu.be/OuVHkDPensg?si=yyA_eCRhFvL4rdJp
vai : https://youtube.com/shorts/z3v7uArMtig?si=DfEKCS3svRoSoZW-
Dubai 💚
Viikko sitten kotiuduin sieltä. Oli ihana loma.
Paljon reissanneena en lähtisi kumpaankaan. Viihdyn nykyään oikein hyvin Suomessa niin kotona kuin lomailemassa.
Vierailija kirjoitti:
No mieti ihan itse : https://youtu.be/OuVHkDPensg?si=yyA_eCRhFvL4rdJp
vai : https://youtube.com/shorts/z3v7uArMtig?si=DfEKCS3svRoSoZW-
Miten Istanbulilainen kebab ravintola liittyy Dubaihin?
Kuka vähänkään omilla aivoillaan ajatteleva, edes hitusen ihmisoikeuksista välittävä kehtaa matkustaa Arabiemiraatteihin?