Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Stubb taitaa olla täysin vieraantunut maaseudusta - ei tiedä edes mikä on halkomotti

Vierailija
08.02.2024 |

Keskiviikon väittelyssä Stubb arvioi viiden heittomotin (hyvää koivuhalkoa) hinnaksi 22 euroa!

Haavisto oli sentään kartalla ja arvasi hinnan lähes oikein.

Kommentit (173)

Vierailija
21/173 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Stubb täydellinen, mutta eilisessä Maikkarin tentissä toimittaja oli ainakin silmiinpistävästi Haaviston leirissä. 

Koittakaa nyt ymmärtää, miten epäluotettava, osaamaton kaksinaamainen pyrkyri ylioppilas Haavisto on - puolet ulkoministeriön virkamiehistä teki melkein hulluiksi. Kuulemma kaamein ulkoministeri ikinä, ei tippaakaan inhimillisyyttä. Timo Soini oli UM:n ammattilaisten kokemuksen mukaan pyhimys hänen rinnallaan.

Jotain kertoo myös ihmisestä, jos ei saa edes yhtä yliopistotutkintoa suoritettua. Stubbillahan niitä on kolme.

Vierailija
22/173 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten itse kaupunkilainen ja kaupungissa syntynyt. Tämä halkomotti nyt kuuluu mielestäni tietää - muistaakseni jo koulussa aikanaan ollut käsite käytössä. Vanhempaa suomalaista kirjallisuuttakin lukiessa oppii sitä sun tätä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/173 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🔟 TULE TEKEMÄÄN HISTORIAA 🔟

https://www.tiktok.com/@haavistok

Vierailija
24/173 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kaupunkilaisena tiedän, mitä tarkoittaa. Mutta Stubb on ruotsinkielinen, joten voi johtua siitäkin. 

Vierailija
25/173 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuluu takkapuuna 5-7 mottia vuodessa mutta en ole eläissäni ostanut yhtään klapia. Meillä puut kaadetaan metsässä ja tuodaan pihaan. Siinä voi sitten kevätharrastuksena pilkkoa ja pinota sen 12 mottia eli pari metsäkärryllistä koivua ja kuusta. Stubb voisi kokeilla tehdä saman perässä niin oppisi ehkä arvostamaan suomalaista puuta ja työtä ja kaikkea mikä liittyy lämmitykseen ja asumiseen suomessa. 

Vierailija
26/173 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän tuleva presidenttimme ei vaikuta matemaattisesti mitenkään lahjakkaalta. Toivoittavasti pärjää muiden, oletettavasti älykkäämpien, valtionpäämiesten kanssa. Puuttiin veisi kuin litran maitotölkkiä, toivottavasti eivät kohtaa. Kuten Trump / Puuttiin. Heikkolahjaiselle Trumpille kävi nolosti.

Ei matematiikka varmaan ole ratkaisevaa presidentin tehtävän hoidossa, avustajia varmasti löytyy. Itse toivon presidentiltä rauhallisuutta ja malttia, niillä pääsee pitkälle. Lyhytaikaisen suosion kalastelu ei kanna, eikä asioihin liialla tunteella suhtautuminen. Varmasti molemmat ehdokkaat ihan hyviä. 

Vierailija
27/173 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kaupunkilaisena tiedän, mitä tarkoittaa. Mutta Stubb on ruotsinkielinen, joten voi johtua siitäkin. 

Jos olisi fiksu, olisi tehnyt tarkentavan kysymyksen. Tai vastannut "En tiedä mitä kysymys tarkoittaa". Mutta meni heittäämään aivan päättömän arvion.

Noinko menetellään tositilanteessakin?

Vierailija
28/173 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut maaseudulla 18-vuotiaaksi asti, enkä tiedä, mikä on halkomotti.

Vierailija
29/173 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Puhuu paremmin ruotsia ja englantia (tietysti natiivisti myös suomea). 

Vierailija
30/173 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi fiksu, olisi tehnyt tarkentavan kysymyksen. Tai vastannut "En tiedä mitä kysymys tarkoittaa". Mutta meni heittäämään aivan päättömän arvion.

No tuotahan se harrastaa: heitti eduskunnassakin joskus päästä keksityn numeron ja sitten vaan että sori siitä. Vaarallistahan tuo voi olla ja noloa tietysti myös, todellinen huseeraava hölisijä.

Vierailija
31/173 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedä mikä on motin koko. Luuli varmasti että jotain pikkupusseja 5 kpl. Nyt tiedän jossain päin sanotaan kahvikuppia motiksi.

54,20 =22

Vierailija
32/173 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän tuleva presidenttimme ei vaikuta matemaattisesti mitenkään lahjakkaalta. Toivoittavasti pärjää muiden, oletettavasti älykkäämpien, valtionpäämiesten kanssa. Puuttiin veisi kuin litran maitotölkkiä, toivottavasti eivät kohtaa. Kuten Trump / Puuttiin. Heikkolahjaiselle Trumpille kävi nolosti.

Ei matematiikka varmaan ole ratkaisevaa presidentin tehtävän hoidossa, avustajia varmasti löytyy. Itse toivon presidentiltä rauhallisuutta ja malttia, niillä pääsee pitkälle. Lyhytaikaisen suosion kalastelu ei kanna, eikä asioihin liialla tunteella suhtautuminen. Varmasti molemmat ehdokkaat ihan hyviä. 

Jos perustason matematiikkaa ei ymmärrä, niin ei voi olla kovin älykäs ihminen. Jokaisen normaaliälyisen pitäisi osata laskea 5 potenssiin 3 päässä.

Vierailija
33/173 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubb ei edes uskalla vastata puhelimeen jos Putte soittaa. Sellainen presidentti....

Vierailija
34/173 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku kaupunkilainen voisi tietää tuollasta, ellei ole kesämökkiä tai jotain kokemusta asiasta? Itellä ei ole hajuakaan mitä joku puu maksaa, mikä edes on heittomotti, ikinä kuullutkaan? Ja paljon se sitten maksaa, onko tuo 22 e liian vähän?

Ja en muuten ole Stubbin kannattaja.

Tiedän minkäkin mikä on metro vaikka maalla asun.

Vierailija
35/173 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 15-vuotiaaksi Espoossa, sitten muuttanut maalle. Meillä on puukeskuslämmitys, mutta minäkään en ole ikinä ostanut halkoja, koska mies tekee ne itse. Motti on kuutio ihan yleissivistykselläkin, ja heitto- ja pinomotin tiedän.

Mutta sanoohan sen nyt järkikin, että hinta ei voi olla 5 €/kuutio, oli se mitä tahansa! Itse olisin arvannut jotain 50-100 €/kuutio, ihan vain sillä perusteella paljonko niiden tekemisessä on vaivaa.

Vierailija
36/173 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuotahan se harrastaa: heitti eduskunnassakin joskus päästä keksityn numeron ja sitten vaan että sori siitä. Vaarallistahan tuo voi olla ja noloa tietysti myös, todellinen huseeraava hölisijä.

On ehkä äkkipikaisempi, mutta toisaalta pressaa kyllä koulitaan ja hänellä on varmasti avustajia, jotka ohjaavat, miten kannattaa vastata ja käyttäytyä. Ja toisaalta hyökkäävämpi ja itsekkäämpi tyyli voi auttaa EU:ssa, jos hän ajaa Suomen asioita. Mutta puhelimeen kannattaa kyllä vastata ihan kaikille valtionjohtajille, vaikka toiset olisivat kuinka sivistymättömiä. 

Vierailija
37/173 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku kaupunkilainen voisi tietää tuollasta, ellei ole kesämökkiä tai jotain kokemusta asiasta? Itellä ei ole hajuakaan mitä joku puu maksaa, mikä edes on heittomotti, ikinä kuullutkaan? Ja paljon se sitten maksaa, onko tuo 22 e liian vähän?

Ja en muuten ole Stubbin kannattaja.

Se taisi just olla aloittajan pointti: Stubbilla ei ole mitään kokemusta maaseudun asioista.

Heittomotti maksaa 75 euroa. Se on kuutio puuta heiteltynä kasaan (ei siis pinottuna siististi, joka olisi pinomotti, eli pinokuutio)

Lämmitän kyllä puulla mutten ole koskaan joutunut ostamaan. Pihalla kasvaa ja aina uutta pukkaa, kiirettä pitää jotta ehtii kaikki polttaa. En siis tiedä mistään moteista yhtään mitään.

Vierailija
38/173 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut 15-vuotiaaksi Espoossa, sitten muuttanut maalle. Meillä on puukeskuslämmitys, mutta minäkään en ole ikinä ostanut halkoja, koska mies tekee ne itse. Motti on kuutio ihan yleissivistykselläkin, ja heitto- ja pinomotin tiedän.

Mutta sanoohan sen nyt järkikin, että hinta ei voi olla 5 €/kuutio, oli se mitä tahansa! Itse olisin arvannut jotain 50-100 €/kuutio, ihan vain sillä perusteella paljonko niiden tekemisessä on vaivaa.

siis 25-vuotiaaksi Espoossa

Vierailija
39/173 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tiedä mikä on motin koko. Luuli varmasti että jotain pikkupusseja 5 kpl. Nyt tiedän jossain päin sanotaan kahvikuppia motiksi.

54,20 =22

Eli 54,20=22

Vierailija
40/173 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

54,20 =22

Eli 54,20=22

Eli 5 kertaa 4,20 = 22.