Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä muilla vaikeuksia aloittaa/ajatella uutta suhdetta 50+ ikäisenä?

Vierailija
08.02.2024 |

Siis jopa niin vaikeaa kuin minulle, että haen sen pienen piristeen ennemmin unelmista. Sanotaanko näin, että pelkästään se intiimiys uuden kanssa ei tunnu ylitsepääsemättömän ahdistavalta/pelottavalta/hävettävältä. Vaan ylipäätään kaikki muukin. Viimeksi kun olen aloittanut suhteen olin 31 vuotias. En ajatellut silloin edellä puhumaani millään tavalla ongelmaksi. Erosin siis 6kk sitte, en ole ollut ollut sinnkkuna pitkään. Nyt siis paineet on kasvanut kaiken suhteen. Hävettäää kun olen elämässäni lähes alkupisteessä, koska ero vei omistusasunnonkin alta. Suostuin tyhmyyttäni miehen ehdotukseen, että hän maksoi lyhennystä puolet enemmän kuin minä. Minä vastasin puolestani ruokamenoista 90% sti. Kun ero sitten tuli, niin ei siinä miehen näkökulmasta painanut muu kuin asunnon maksaminen. Joo, olen ollut tyhmä idiootti. Olisi vaan pitänyt ajatella järjellä aikanaan. Nyt tuntuu, että tulevaisuutenikin on sinetöity, koska en pysty tuomaan taloudellisesti mitään suhteeseen. Kaikki tuntuu ympärillä puhuvan vaan omistuksistaan. Minulla on pelkkä 30 vuotta vanha auto. Kuka tällaista haluaa. 

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan

Vierailija
2/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuuntelet vaikka kahvitunnilla toisten juttuja parisuhteistaan niin kaipaatko oikeasti sitä? Minä en. Tulee aina tunne että huh huh, sentään itsellä ei ole tuollaista enää. On tosi ihanaa olla yksin.

n43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiukan yli 50 ja saanut olla yksin n 20 vuotta jo. En rupea suhteileen enää koskaan. Tai jos niin käy, pidän oman asunnon 100 varmasti. Tänne ei tule olemaan kenelläkään avainta, eikä tänne tule kenenkään muun kuin minun posti.

Vierailija
4/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes kaivannut uutta parisuhdetta eron jälkeen. Sain jo siitä sortista tarpeeksi.

Ystäviä ja harrastuskavereita on hyvä olla, parisuhdetta saati asuinkumppania en kaipaa.

Vierailija
5/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna oikeasti ajan kulua. Tuo on eron jälkeinen vaihe, että tuntuu oudolta olla yksin ja on hätä ettei löydä ketään. Kaksi vuotta kun kuluu niin tajuat, että mikään ei voita sitä. Monet hötkyilee tuossa vaiheessa uuteen suhteeseen, niin etteivät koskaan koe sitä mahtavaa fiilistä siitä kun ei tarvitse ketään, ei emotionaalisesti, fyysisesti, taloudellisesti tai mitenkään muutenkaan. Mikään ei ole niin rauhallista ja vapauttavaa.

Vierailija
6/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla että tulit taloudellisesti hyväksikäytetyksi edellisessä suhteessasi. Tuo on tosi yleistä, että nainen maksaa kaiken kuluvan ja miehen rahat menevät kiinteisiin omistuksiin - jotka sitten jäävät miehelle. Et ole ainoa joka on joutunut samaan ansaan.

Mutta suhteen vuosi omistuksista ei tarvitse olla huolissaan. Ethän halua toista kertaa suhdetta, jossa toinen haluaa syödä rahasi? Eihän sillä omistamisella muussa tapauksessa ole väliä, ellei kumppaniehdokas havittele hyötyvänsä toisen omistuksista.

Itse olen lähes rutiköyhä pienituloinen, ja 15 sinkkuvuoden jälkeen löysin toisen samanlaisen lähes viisikymppisenä. Se oli mahtavaa aikaa, oli kuin olisi palannut teiniksi jälleen. Edellisen kerran olin aloittanut suhteen 19-vuotiaana :D

Vierailija
7/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi olla vaan yksin.

Vierailija
8/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin jonkun alle 30v isotissisen ja timmin mimmin kanssa. - Jorma 67v

Vierailija
9/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäminen pienistäkin tuloista on jollain tavalla yksinkertaisempaa kun vastaa taloudesta yksin. Voit suunnitella kuukausibudjetin etukäteen, eikä kukaan toinen sotke sitä. Suositeltavaa olisi säästää tuloistaan, pienistäkin, aina 10 %. Sillä tavalla puskuria pikkuhiljaa kertyy. Joku halpa pankin indeksirahasto toimii siinä hyvin. Mutta itseäsi varten se tietysti olisi, ei kenellekkään uudelle miehelle.

Vierailija
10/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut sen vaikeampaa kuin alle 50v. Nyt on 2v. oltu parisuhteessa.

Vierailija
11/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen ei ole minkäänlaista halua enää jakaa elämää kenenkään toisen kanssa. Yksin on tosi hyvä olla, jos seuraa kaipaan niin ystäväpiirissäni on toisia eronneita naisia, joiden kanssa voi jutella ja harrastaa.

Mitään seksiä tai muuta hipelöintiä en enää tarvitse, tuntuu ihan hirveältä ajatella, että joku vieras mies edes koskisi minuun. Onneksi olen jo niin vanha, ettei miehet kiinnostu minusta.

Suoraan sanoen nautin yksin olosta. Joskus huvittaa, kun näen esim. kaupassa toisilleen äriseviä pariskuntia.

Vierailija
12/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan nyt mitään suhteita halua.

Vierailija
13/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos onkin, niin aina voi matkustaa johonkin köyhään maahan ja iskeä siellä huomattavasti itseä nuorempi kouluttamaton ja köyhä ihminen.

Kukapa ei haluaisi lähteä rikkaan länsimaalaisen mukana rikkaaseen pohjoiseen hyvinvointivaltioon!

Vierailija
14/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut vaikeaa. Rakastuin. En halunnut mitään muuta niin paljon kuin jakaa elämäni sen toisen ihmisen kanssa. Mitkään pelot tai epävarmuudet eivät painaneet siinä kohtaa. 

Vierailija
15/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hiukan yli 50 ja saanut olla yksin n 20 vuotta jo. En rupea suhteileen enää koskaan. Tai jos niin käy, pidän oman asunnon 100 varmasti. Tänne ei tule olemaan kenelläkään avainta, eikä tänne tule kenenkään muun kuin minun posti.

🙌🤜

Vierailija
16/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan osan ap:n kirjoittamista asioista. Näin 50+ ikäisenä vuosi sitten eronneena uuden aloittamiseen on tosiaan aivan jäätävän suuri kynnys.

Mutta toisaalta se ei nyt häiritse, koska oikeastaan en edes kaipaa mitään. Tykkään olla näin itsekseni. Kukaan ei lyttää, saan tulla ja mennä miten haluan. Kotona on aina siistiä, voin ja nukun paremmin. 

Voisin kuvitella ehkä seurustelevani / tapailevani kevyesti vielä joskus, mutta en tiedä miten pääsen yli tästä että joutuisin olla vielä jonkun kanssa intiimisti (sekä fyysisesti että emotionaalisesti).

Noh, aika näyttää. 

Vierailija
17/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kivaa löytää mies, mutta ei he halua sitoutua 

Vierailija
18/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin, että vaikeuksia. Kun suhde alkaa itsestään, niin käy kuin minulle 40 erosin, onneksi. Sen jälkeen löytyi kuin odottamassa uusi suhde.  30 vuotta yhdessä, kun ei kukaan tullut tarjoamaan parempaa hiih.

Avioon mentiin kun oltii 70-vuotiaita.

Kyllä vaan käy mutta pelko pois ja vanhat asiat lakaistava pois, että uusille on tilaa.

Vierailija
19/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin jonkun alle 30v isotissisen ja timmin mimmin kanssa. - Jorma 67v

alffa

Vierailija
20/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kurja olla yksin. Se on yksinäisyyttä korkeaan potenssiin. Siis en ole ihminen joka joka asiasta päättää itse. Itsenäinen tiettyyn rajaan saakka.

Huonossa liitossa tosin en halua elää. Mutta perusyksinäinen ja tyhjyyttä tunteva ja se ahdistaa.