Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä muilla vaikeuksia aloittaa/ajatella uutta suhdetta 50+ ikäisenä?

Vierailija
08.02.2024 |

Siis jopa niin vaikeaa kuin minulle, että haen sen pienen piristeen ennemmin unelmista. Sanotaanko näin, että pelkästään se intiimiys uuden kanssa ei tunnu ylitsepääsemättömän ahdistavalta/pelottavalta/hävettävältä. Vaan ylipäätään kaikki muukin. Viimeksi kun olen aloittanut suhteen olin 31 vuotias. En ajatellut silloin edellä puhumaani millään tavalla ongelmaksi. Erosin siis 6kk sitte, en ole ollut ollut sinnkkuna pitkään. Nyt siis paineet on kasvanut kaiken suhteen. Hävettäää kun olen elämässäni lähes alkupisteessä, koska ero vei omistusasunnonkin alta. Suostuin tyhmyyttäni miehen ehdotukseen, että hän maksoi lyhennystä puolet enemmän kuin minä. Minä vastasin puolestani ruokamenoista 90% sti. Kun ero sitten tuli, niin ei siinä miehen näkökulmasta painanut muu kuin asunnon maksaminen. Joo, olen ollut tyhmä idiootti. Olisi vaan pitänyt ajatella järjellä aikanaan. Nyt tuntuu, että tulevaisuutenikin on sinetöity, koska en pysty tuomaan taloudellisesti mitään suhteeseen. Kaikki tuntuu ympärillä puhuvan vaan omistuksistaan. Minulla on pelkkä 30 vuotta vanha auto. Kuka tällaista haluaa. 

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta yhdessä lähtiessä mukaan vain tuulen huuhtoma perse, miehelle kaikki omaisuus? 

Ainakin selvittäisin lakimiehen kanssa onko mahdollista saada uuden avoliittolain perusteella hyvitystä siltä mieheltä, kuulostaa siltä että voisi ollakin. Oletan että oli avoliitto kun et kirjoittanut avioehdosta tms - ja niitäkin saatetaan muuten kohtuullistaa jos on ilmeisestä että toinen osapuoli on saanut toisen kustannuksella kohtuutonta taloudellista hyötyä.

Avoliittolain nojalla ei tietenkään mitään puolta valtakuntaa saa, mutta jotain kymppitonneja voi saadakin - vaikka siten pesämunan oman omistusasunnon hankintaan tai edes auton vaihtamiseen.

Noin muuten miettisin kyllä kaksi kertaa että haluatko oikeasti enää 50+ uutta suhdetta vai tuntuuko vain siltä, ikäänkuin tavan vuoksi, kun on pitkään jonkun kanssa ollut eikä oikein osaa yksinkään olla. Itse kallistuin pienen tuumaustauon jälkeen sille kannalle että en halua, elämässä on niin paljon muutakin ja yksin asiat ovat yksinkertaisempia.

M54

Vierailija
42/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ollut onnellisimmillani silloin kun elämässäni on ollut romantiikkaa, läheisyyttä ja seksiä. Ja toisaalta onnettomimmillani olen silloin, kun nuo asiat ovat poissa elämästäni. Tämä asia on aina ollut noin. Se oli noin silloin kun olin 20v, 30v, 40v ja edelleenkin nyt kun olen 52v. 

Ulkonäköni on mennyttä sairastuttuani kroonisesti n. 5 vuotta sitten, enkä enää kykene ketään järkevää miestä saamaan. Mutta kyllä se kosketuksen ja läheisyyden kaipuu on edelleen minulla, ei se ole mihinkään kadonnut vaikka hyvä ulkonäköni onkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaunis ja hoikka 55 vuotias.

Jos mieheni kuolisi..

Olisin hetken sinkkuna ja

Nauttisin treffeistä.

Sitten rakastuisin uudestaan:)

Toivon miehelleni pitkää ikää

Rakastan häntä

Sama juttu. Jos avioliittoni päättyisi eroon tai jäisin leskeksi, niin surisin aikani, ja sitten alkaisin tapailla uusia ihmisiä.

Saan edelleen katseita kadulla kävellessäni vaikka kuinka paljon, joten en usko että uuden kumppanin löytämisessä olisi mitään ongelmia. Olen elämässäni rakastunut monta kertaa, ja jos jäisin yksin, niin ennemmin tai myöhemmin se uusi rakas tulisi vastaan, jotenkin vaan tiedän sen. 

N, 47

Vierailija
44/44 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kaunis ja hoikka 55 vuotias.

Jos mieheni kuolisi..

Olisin hetken sinkkuna ja

Nauttisin treffeistä.

Sitten rakastuisin uudestaan:)

Toivon miehelleni pitkää ikää

Rakastan häntä

Sama juttu. Jos avioliittoni päättyisi eroon tai jäisin leskeksi, niin surisin aikani, ja sitten alkaisin tapailla uusia ihmisiä.

Saan edelleen katseita kadulla kävellessäni vaikka kuinka paljon, joten en usko että uuden kumppanin löytämisessä olisi mitään ongelmia. Olen elämässäni rakastunut monta kertaa, ja jos jäisin yksin, niin ennemmin tai myöhemmin se uusi rakas tulisi vastaan, jotenkin vaan tiedän sen. 

N, 47

Joo no tuo on tuota pitkässä parisuhteessa ajatuksella leikkimistä. Ja kyllähän nyt seuraa saa, ei se siitä ole kiinni, en itsekään mikään suohirviö ole. Se vaan, että aikuisena sitä vaatii itse melko paljon ihmiseltä jonka kanssa viettää paljon aikaa. Nuorena riitti suunnilleen että se on kivan näköinen ja sen jälkeen sitä jotenkin kasvoi samaan suuntaan.

Aikuisena ei enää muutu itse toisen mieliksi eikä se toinenkaan miksikään muutu. Täytyy olla valmiiksi sopiva. Nyt täytyy olla samalla tasolla älyllisesti, suunnilleen samanlainen tapa käyttää rahaa, suunnilleen sama määrä kunnianhimoa, kiinnostunut edes osasta samoja asioita kuin itse, tykätä samasta määrästä seksiä osata tuottaa nautintoa toiselle, saman tyyppinen unirytmi ja elämäntavat, äh ja tämän kaiken lisäksi sitten olisi aiheellista jos se ulkonäkökään ei nostaisi sappinestettä suuhun.

Parisuhteessa olevat ei oikein tajua millaista deittailu on aikuisena. Toki jos on läheisriippuvainen ja itse mukautuu toisen maun mukaan, niin helposti löytyy seuraa.

Sitten näihin kaikkiin kriteereihin kun yhdistää sen, että on omat työt, harrastukset, ehkä lapset, ystävät ym. ym. Että sitä aikaa ei ole ihan sillä tavalla käyttää random tyyppien tapaamiseen. 

sanoisin että koittakaa pitää ne ukkonne hengissä jos parisuhteissa viihdytte.