Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäätynyt olkapää? Mikä tähän tehoaa?

Vierailija
08.02.2024 |

Aivan karmean kipeä, liikerata on olematon, missään asennossa ei ole hyvä ja leposärkyä on koko kädessä. Itse tein diagnoosin, kun lääkäriin ei pääse. Käsi on ollu jäykkä jo pitkään, mutta ei siitä ole ollut haittaa. Nyt on, en pysty mihinkään.

Oon ajanut siihen kylmägeeliä ja ottanut parasetamolia. Buranalle yms. olen allerginen. Auttaako kuuma tai kylmä?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Soitin aamulla lääkäriaikaa. Päädyin tahtomattani takaisinsoittopalveluun, eikä yhtään vapaita aikoja ollut. Sain ohjeeksi mennä päivystykseen, jos huolivat. Tällä tolalla on asiat Porissa. Tuttavani jonotti päivystyksessä 12 tuntia joku päivä. Mutta pakko kai mun on sinne mennä, kun en kestä enää yhtään. Valvoin viiteen asti viime yönä, käsi armahti kaksi tuntia otettuani kaksi parasetamolia.

Se aktiivinen soittaminen pitää aloittaa pari minuuttia ennen ajanvarauspalvelun avautumista, jotta pääsee samana päivänä. Ihan perusjuttu.

Vierailija
62/78 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Soitin aamulla lääkäriaikaa. Päädyin tahtomattani takaisinsoittopalveluun, eikä yhtään vapaita aikoja ollut. Sain ohjeeksi mennä päivystykseen, jos huolivat. Tällä tolalla on asiat Porissa. Tuttavani jonotti päivystyksessä 12 tuntia joku päivä. Mutta pakko kai mun on sinne mennä, kun en kestä enää yhtään. Valvoin viiteen asti viime yönä, käsi armahti kaksi tuntia otettuani kaksi parasetamolia.

Se aktiivinen soittaminen pitää aloittaa pari minuuttia ennen ajanvarauspalvelun avautumista, jotta pääsee samana päivänä. Ihan perusjuttu.

Ei se yhdistä ennen kuin tasalta, ei ainakaan täällä päin. Puhelu vain katkeaa eli ihan turhaa. Ja on tämä nyt yhtä perkelettä, että tässä maassa lääkäriin päästäkseen pitää suunnitella, miten pääsee ajanvarauksesta läpi. Soittivat sieltä takaisin klo. 8.10 ja kaikki ajat oli menneet. Istun nyt päivystyksessä. Sanoivat, että menee pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kipeän olkapääni kuntoon kevyellä jumpalla. Otin harjanvarren ja nostin käsiä kepin avulla eteenpäin muutaman kerran päivässä, aluksi ei noussut kuin muutama sentti, mutta pikkuhiljaa kipeä olkapää alkoi antaa periksi ja kipu lieventyi ja keppi nousi päivä päivältä ylemmäs kattoa kohti. Vaatii pitkän jumppailun.

Vierailija
64/78 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kipeän olkapääni kuntoon kevyellä jumpalla. Otin harjanvarren ja nostin käsiä kepin avulla eteenpäin muutaman kerran päivässä, aluksi ei noussut kuin muutama sentti, mutta pikkuhiljaa kipeä olkapää alkoi antaa periksi ja kipu lieventyi ja keppi nousi päivä päivältä ylemmäs kattoa kohti. Vaatii pitkän jumppailun.

Joo, jumpan aloitin minäkin ja tuli jonkinlaiseen kuntoon, mut ei se entiselleen enää tule, mut jos pahimmat kivut jäisi pois.

Vierailija
65/78 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin. Aloittaja tässä. Isä haki mut pois päivystyksestä ja kuskasi yksityiselle, lupasi maksaa. Sain ajan kahden tunnin kuluttua. Lekuri tutki ja tuuppasi kortisonia, se oli viisainta, kun en tulehduskipulääkkeitä voi käyttää. 119 euroa se lysti kustansi, yleislääkäri oli. Nyt toivotaan parasta. Epäili tulehdusta, mutta mitään sen kummempaa vikaa ei löytynyt.

Vierailija
66/78 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika auttanut. Toisen olkapään kanssa meni vuosi, että toipui ennalleen ja tämän toisen kanssa on nyt kohta puolitoista vuotta mennyt ja juuri huomasin, että takin pukeminen käy nyt yhtä helposti, vaikka aloittaisikin kipeän olan puolelta eikä ole yöllistä leposärkyä ollut enää. 

Vierailija
67/78 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi kipukohtaus viime yönä, oli niin kipeä ettei edes sängystä meinannut päästä keittiöön pyörtymättä. Nyt on yritetty hoitaa särkylääkkeellä ja kevyellä venyttelyllä ettei jäykisty.

Vierailija
68/78 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä muu auta ,kuin aika. Helpottaa ennen joulua ,kun annat olla levossa , nomiaskareita lukuunottamatta kivun rajoissa. Kokenut olen.

Vierailija
69/78 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on parasta lääkettä olkapäähän. T, Petteri Orpo

Vierailija
70/78 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäätyi viime kesänä ja nyt on  ok. Hiihtämällä sain kuntoutettua.

Vierailija
71/78 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska oikeasti tuohon auttaa aika, tulet saamaan sata neuvoa, missä ihmiset ovat suurella vaivalla ja ehkä kivulla tai rahalla tehneet asioita x,yja z, ja ne ovat niinku auttaneet. Asiat x, y tai z voivat olla oikeastaan mitä vaan.

Johtuu siitä, että noita asioita tehdessä myös aika kuluu, ja sitten on mahdotonta uskoa, että pelkkä aikakin olisi auttanut ihan yhtä hyvin, kun ihminen haluaa uskoa oman vaivannäkönsä tai kalliin hoidon tehonneen. 

Vierailija
72/78 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venyttely kivun sallimissa rajoissa ja särkylääke ja aika. Ei siihen valitettavasti muu auta. Itselläni kesti yli 2 vuotta ennen kuin kokonaan parani, kivut loppuivat noin vuodessa, mutta liikerajoitus kesti sitten seuraavan reilun vuoden. Kivun loppumisen jälkeen kävin hierojalla joka hieroi kättä, olkapäätä ja rintalihasta, ja koen että tämä auttoi.

Kärsin vuosia olkapäästä ja lääkärit ja fysioterapeutti antoivat jotain jumppaohjeita, mutta joko niiden liikkeiden teko oli mahdotonta kivun vuoksi tai ehkä en osannut tehdä niitä oikein. Pääsin viimein lähetteellä taas fysioterapeutille, joka sanoi, että hän venyttää eli hoitaa, eikä vain anna ohjeita miten venytellä, kuten tavallisesti tehdään. Että hän on oppinut tämän yksityisellä puolella. Kävin niissä venytyksissä viisi kertaa ja jumppasin kuminauhalla ohjeen mukaan ja vaivat hävisivät. Pitäisi vaan jaksaa jatkaa niitä venyttelyliikkeitä ylläpitoon. :D 

Vierailija
73/78 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta kesti sen katoaminen itselläni. Yöksi piti ottaa särkylääkettä, ardinex oli ainoa joka tehosi.

Vierailija
74/78 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väännetään narkoosissa toimivaksi. Niin tehtiin ennen,  mutta en tiedä tehdäänkö nykyään.

Minulle on tämä tehty molempiin olkapäihin. Muutama vuosi oli väliä. Ei kai nykyään enää suositella vaan fyssarin ohjeiden mukaan jumppaa. Pari vuotta menee. Jos on oikeasti jäätynyt olkapää niin kortisoni, hieronta ym ei siihen auta.

Vierailija
75/78 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyteen pääsee heti. Toki pitää ensin olla töissä!

Vierailija
76/78 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamala vaiva. Mulla auttaa aika, mut tuskallista on.

Ei siinä lääkärissä ramppaaminen auta, aika ainoastaan. Mulla parani kahdessa vuodessa.

Vierailija
77/78 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika, aika ja vielä kerran aika.

Oma jäätynyt olkapää kesti sen pari vuotta. Pikkuhiljaa jumpaten ja yöllä tyyny kainaloon. Kipulääkkeitä myös tarvittaessa.

On muuten ihan hirveä vaiva. Voimia kaikille kanssajäätyneille.

Vierailija
78/78 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eivät suostuneet kortisoniin eikä narkoositoimenpiteeseen, fyssaria & kipulääkkeitä sekä kärsivällisyyttä. Olkapäätä ei saisi kai siinä jäykistymisvaiheessa väkisin jumpata, paheni omat oireet siitä kun tein väärässä vaiheessa sitä jumppaa. Nyt huomaa, että pystyy jo olemaan. Päälle pari vuotta kesti.