Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäätynyt olkapää? Mikä tähän tehoaa?

Vierailija
08.02.2024 |

Aivan karmean kipeä, liikerata on olematon, missään asennossa ei ole hyvä ja leposärkyä on koko kädessä. Itse tein diagnoosin, kun lääkäriin ei pääse. Käsi on ollu jäykkä jo pitkään, mutta ei siitä ole ollut haittaa. Nyt on, en pysty mihinkään.

Oon ajanut siihen kylmägeeliä ja ottanut parasetamolia. Buranalle yms. olen allerginen. Auttaako kuuma tai kylmä?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oireilee olkapää samalla lailla aina välillä. Yhtäkkiä aina helpottaa ja on pitkään melkein ok. Sitten se taas vittuuntuu jostain ja taas syödään panadolia🤷 

Mun neuvo on että odota!

Vierailija
2/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pääset lääkäriin, kun kättä kerran särkee jatkuvasti! Mikset pääsisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala vaiva. Mulla auttaa aika, mut tuskallista on.

Vierailija
4/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pääset lääkäriin, kun kättä kerran särkee jatkuvasti! Mikset pääsisi?

Koska ei ole aikoja. Aamukasilta taas uusi (kolmas) yritys, että jos jonkin ajan sattuisi saamaan.

Vierailija
5/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ja kämmenen asettaminen seinää vasten ja vieminen seinää myöten niin pitkälle kuin kiljumatta saa.

Vierailija
6/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi Yin-jooga. Läääkäri olisi pistänyt kortisonipiikin, mutten halunnut.

Vierailija
7/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parameninen voi kestää vuodenkin.Itsestään paranee.

Vierailija
8/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ja kämmenen asettaminen seinää vasten ja vieminen seinää myöten niin pitkälle kuin kiljumatta saa.

Ei saa jumpata tulehdusvaiheessa!!!

Vierailija
9/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta menee paranemiseen. Itsellä kesti tasan 24kk, sitten tulehtui toinen ja taas meni 24kk. Akupunktio auttoi vähän.

Vierailija
10/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venyttely kivun sallimissa rajoissa ja särkylääke ja aika. Ei siihen valitettavasti muu auta. Itselläni kesti yli 2 vuotta ennen kuin kokonaan parani, kivut loppuivat noin vuodessa, mutta liikerajoitus kesti sitten seuraavan reilun vuoden. Kivun loppumisen jälkeen kävin hierojalla joka hieroi kättä, olkapäätä ja rintalihasta, ja koen että tämä auttoi.

Vierailija
11/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei auta kuin aika, vähintäin vuosi menee.

Vierailija
12/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motion is lotion. Lääkäriin, fyssarille ja harjoittelemaan olkanivelen liikkuvuutta.

Myös netistä löytyy ohjeita, mutta varmenpaa on mennä ammattilaisten kautta.

Vierailija
13/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa jumpata tulehdusvaiheessa!!!

No, sitten työpaikkalääkäri ei tiennyt asiasta mitään.

Nämä keinot auttoivat.

Vierailija
14/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpöydän ergonometria tarkistettiin. Fysioterapeutilta kuminauhajumppaohjeet. Parani.

Vierailija
15/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot neli-viisikymppinen nainen? Estrogeenikorvaushoito voisi auttaa. Vaivasi on tyypillinen vaihdevuosivaiva.

Vierailija
16/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kanssa auttanut oikein mitään. Pari vuotta kärsin kumpaakin olkapäätä, nyt on OK. Kädet kyynärpäitä myöten ristiin, että pysyvät myös kunnossa. Ai niin, en uskalla pistää käsiäni niin ristiin, tiedä vaikka taas ärtyisi...

Vierailija
17/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisonipiikki jeesasi itsellä, mutta tietysti sitä pitäisi päästä lääkärille sen saadakseen.

Vierailija
18/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta

www.hierontasoma.fi / jäätynyt olkapää. Hyviä vinkkejä ja vaivan parantumisprosessi.

Itsellä jäätynyt molemmat olkapäät peräjälkeen. Ihan kamalaa oli, toiseen auttoi kyllä oikeaan paikkaan laitettu kortisonipiikki todella nopeasti, mutta ensimmäisen kerran oikean puoleisen olkapään vaivatessa siitä ei ollut juurikaan apua, en tiedä osasiko lääkäri laittaa sen oikeaan kohtaan.

Kun pahin kipuvaihe oli ohi, hierotutin asiaan erikoistuneella hierojalla olkapäätä, selkää ja kättä ehkä n 5 tai 6 x ja vaiva parani niin että käsi alkoi liikkua ja siitä se sitten parani pikkuhiljaa. Muistaakseni meni ainakin reilusti yli 1/2 v jos ei lähemmäs vuosikin ennen kun huomasin että voin taas pyöritellä kättä ihan normaalisti eikä mihinkään satu.

Mutta tuo taitaa olla sellainen vaiva että se paranee ns itsestään, fysioterapeutti ystäväni sanoi, että keho korjaa itsensä, mutta sitä on hyvä auttaa juuri hieronnalla, mobilisoinnilla ja millä tahansa mukavalta tuntuvalla olkapään alueen nestekierron ja aineen vaihdunnan vilkastuttamisella. Sekä ystäväni, että lääkäri, että hieroja kehoittivat myös juomaan paljon vettä, jotta elimistössä on riittävästi nestettä ja kuona-aineet pääsee pois.

Kyllä se paranee, usko pois.  

Vierailija
19/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot neli-viisikymppinen nainen? Estrogeenikorvaushoito voisi auttaa. Vaivasi on tyypillinen vaihdevuosivaiva.

En ole ap, mutta sama vaiva ja joo, esivaihtareissa menossa. Ei helv, että nämä vaihtarioireet on prsiistä. Etenkin kun nuo hormonikorvaushoidot ei ole vaihtoehto..

Vierailija
20/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpöydän ergonometria tarkistettiin. Fysioterapeutilta kuminauhajumppaohjeet. Parani.

Minulla fysioterapeutti romahdutti voinnin. Menin ihan sänkypotilaaksi, ei ollut tavallista särkyä, vaan tuli neuropaattisia kipuja. Heti, kun suosiolla lopetin käden kiusaamiseen ja pakolla taivuttamisen, paraneminen alkoi lähteä sujumaan.