Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyys kasvaa nyt hurjalla vauhdilla

Vierailija
08.02.2024 |

https://yle.fi/a/74-20073627?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…

Yhtäkkiä ollaan syöksykierteessä. Hallitus saanee 100000 uutta TYÖTÖNTÄ hyvinkin nopeasti. 

Kommentit (195)

Vierailija
21/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Muistan myös miten hehkutettiin kuinka nato tulee nostamaan talouttamme koska tuo turvaa ja vakautta, mutta taitaapa käydä täysin päinvastoin tämän sodanlietsonnan kanssa.

Vierailija
22/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa tässä maassa tapahtuu??

Miten on yhtäkkiä kaikki sössitty aivan pilalle?

Demokratia ei toimi, koska ihmiset ovat liian tyhmiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä se Urpo nyt aukoo päätään eduskunnassa.

Kumpaa päätää ?

Vierailija
24/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaan lähihoitajiksi. Ihan vakavasti ihan varmasti lähihoitajien koulutusmääriä lisätään ja näihin pakotetaan entistä enemmän työttömiä, joille tämä on viimeinen vaihtoehto kun muutakaan ei ole.

Vierailija
25/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöjä. Minä painan ylitöitä joka viikko, kun ei ole työntekijöitä riittävästi saatavilla.

sama .firma etsii 4 asentajaa mut ei löydy.alku palkka 17e tunti.on näköjää nii kivaa olla työttömänä ettei kiinosta.

Minä voi tulla asentelemaan! Tradenomi olen, mutta eiköhä nuo sähköt asennu kun vaan asenne on oikea!

asennus/korjaus hommia tehtailla ja sahoilla ja suodattimien vaihtoa.mut kyllä aina jokin tekosyy olla tulematta töihin.leikkauksia jatkettava jotta sosiaalituilla makoilu vähenee.

Vierailija
26/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asokohteisiin ei jatkossa myönnetä aravalainaa vaan ne on kovan rahan kohteita. Taitaa näillä koroilla siirtyä suunnitelmat tulevaisuuteen. Epävarmuus omasta työpaikasta ei kannusta ostamaan omaa. Porukka siirtyy lähivuosina maailmalla jo yleiseen asumistapaan eli vuokralle hautaan asti. Kasvava kysyntä nostaa vuokria.

Vierailija
27/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöjä. Minä painan ylitöitä joka viikko, kun ei ole työntekijöitä riittävästi saatavilla.

sama .firma etsii 4 asentajaa mut ei löydy.alku palkka 17e tunti.on näköjää nii kivaa olla työttömänä ettei kiinosta.

Minä voi tulla asentelemaan! Tradenomi olen, mutta eiköhä nuo sähköt asennu kun vaan asenne on oikea!

asennus/korjaus hommia tehtailla ja sahoilla ja suodattimien vaihtoa.mut kyllä aina jokin tekosyy olla tulematta töihin.leikkauksia jatkettava jotta sosiaalituilla makoilu vähenee.

Pääseekö naisetkin vai onko naisen paikka seinäkalenterissa tissit paljaana?

Vierailija
28/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletään työttömyys ja määrätään lakia rikkoneillle rikollisille sakko ensimmäisellä kertaa, toisella kertaa vankeustuomio ja kolmannella kertaa karkotus Suomesta. Luulisi että tuolla keinolla saadaan maanpetturi työttömät kuriin.

Vierailija
29/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan työllisiä oli vuoden 2023 lokakuussa 31 000 vähemmän kuin vuosi sitten. 

Työ- ja elinkeinotoimistoissa ja kuntakokeiluissa oli joulukuun lopussa yhteensä 297 600 työtöntä työnhakijaa. Se on 37 200 enemmän kuin vuotta aikaisemmin.

Kovaa vauhtia tosiaan työttömyys lisääntyy tämän hallituksen toimesta!

Vierailija
30/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkaa leikkaamistaan kaiken kasvupotentiaalin kokonaan pois. Sitä täällä tapahtuu.

Amaattiliitot lakkoilee sitten loputkin pas-2.

Vierailija
31/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulen heti!

Kai te koulutyttö tehtävään?

Vierailija
32/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo huutaa oppositiolle, että mitkä on ne kasvusuunnitelmat?  Eihän se opposition homma ole sanoa siihen mitään, koska eihän nuo edes mitään kuuntele. Ja hallituksella ei ole YHTÄKÄÄN ideaa miten sitä kasvua tehdään.

Vierailija
33/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita nyt hyvä ihminen missä ja mikä työnantaja niin saat työkavereita, mitä sitä salailemaan jos työntekijöistä on pula?

Vierailija
34/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

C#v#rion Ind#stria? Mä hain ton kuuloista paikkaa, mutta en päässyt haastatteluun, koska "kriteerit eivät täyttyneet".

Vierailija
35/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö naisetkin vai onko naisen paikka seinäkalenterissa tissit paljaana?

pääsee .meillä 2 naista.tissit pidettävä piilossa työaikana.

Vierailija
36/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita nyt hyvä ihminen missä ja mikä työnantaja niin saat työkavereita, mitä sitä salailemaan jos työntekijöistä on pula?

lappeenrannassa.kysyn pomolta missä ilmoitus on.

Vierailija
37/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan pankkisektori ek:n jäsen?

Luulisi heitä hirvittävän tämän hallituksen touhut? Vakuudet sulaa, ihmiset ei pysty maksamaan lainojaan, kukaan ei kohta enää uskalla ottaa lainaa asuntoon tai yrityksen perustamiseen? Konkursseja tulee, sisämarkkinat sulaa. 

Itse näen, että nämä työelämän muutokset eivät ole hyväksi edes ek:lle vähänkään pidemmällä tähtäimellä. Nyt kannattaisi painostaa hallitusta neuvotteluihin. 

Vierailija
38/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkääs nyt työttömät Pummeroiset töihin siitä.

Tai toisinpäin että palkatkaa työnantajat lisää työntekijöitä ja samalla maksatte heille myös kunnon palkkaa 

Vierailija
39/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien suuri määrä johtuu nyt vain ja ainoastaan rakennusalan ahdingosta.

Sillä rakennusalaan työllistää laajasti koko yhreusluntaa, ei ainoastaan rakennusmiehiä.

Rakennusala työllistää aliurakoitsijoita: Sähköasennusyrityksiä, LVI-yrityksiä, maansiirtoyrityksiä, rautakauppoja, betoniyrityksiä, puutavara-alan firmoja, rakennustarvike liikkeitä, keittiökaapidtojrn yms, sisutusliikkeitä ja niin edelleen ja nii  edelleen.

Rakennusalan hiljaisuus vaikuttaa kaikkiin noihinkin yrityksiin, sillä kun ei rakenneta, niin heilläkään riitä kaikille töitä ja tulos menee pahasti miinukselle.

Vierailija
40/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sairas tahti minimi palkalla.

Tahti on kyllä sairas mutta palkka hyvä ja ylityöt maksetaan pilkulleen oikein. Kyllä näin nelikymppisenä raittiina henkilönä jaksaa tehdä rahaa.

Mitä se raittius tähän kuuluu? Itse olen alkoholin lievästi suurkuluttaja mutta työura yli 40vuotta eikä ainuttakaan krapulapoissaoloa, kerran menin taksilla lauantaina töihin kun en ihan varma ollut ajokunnosta muutta päivän työt tuli tehtyä.