Työttömyys kasvaa nyt hurjalla vauhdilla
https://yle.fi/a/74-20073627?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Yhtäkkiä ollaan syöksykierteessä. Hallitus saanee 100000 uutta TYÖTÖNTÄ hyvinkin nopeasti.
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöjä. Minä painan ylitöitä joka viikko, kun ei ole työntekijöitä riittävästi saatavilla.
sama .firma etsii 4 asentajaa mut ei löydy.alku palkka 17e tunti.on näköjää nii kivaa olla työttömänä ettei kiinosta.
Minä voi tulla asentelemaan! Tradenomi olen, mutta eiköhä nuo sähköt asennu kun vaan asenne on oikea!
asennus/korjaus hommia tehtailla ja sahoilla ja suodattimien vaihtoa.mut kyllä aina jokin tekosyy olla tulematta töihin.leikkauksia jatkettava jotta sosiaalituilla makoilu vähenee.
C#v#rion Ind#stria? Mä hain ton kuuloista paikkaa, mutta en päässyt haastatteluun, koska "kriteerit eivät täyttyneet".
Kuulostaa semmoisella, että ihan kaikki ei tommosia hommia luonnostaan osaa? Koulutatteko te?
Ei mulla ole ikinä tullut mieleenkään,että tosiaan joku tuommoistakin tekee, mutta tulisin jos on hyvä perehdyttää eikä työympäristö aliarvioi ja kiusaa naista pihalle.
Se tukien leikkaus ei työllisyyttä lisää. Itseasiassa se lisää työttömyyttä, koska tuilla olevat laitetaan ilmaisiin hommiin, ja kuka maksaisi palkkaa jos saa tekijän ilmaiseksi?
Eikä se tukien leikkaus työpaikkoja tai ammattitaitoa lisää ja opiskelu taas tehdään aikuiselle vaikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöjä. Minä painan ylitöitä joka viikko, kun ei ole työntekijöitä riittävästi saatavilla.
sama .firma etsii 4 asentajaa mut ei löydy.alku palkka 17e tunti.on näköjää nii kivaa olla työttömänä ettei kiinosta.
Ei kai se nyt noin voi olla kun olen ollut samalla työnantajalla 2016 lähtien kausityöntekijänä ja siitä maksetaan edelleen alle 11€/h
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekee hallitus, kun edessä on lama ja kansan köyhtyminen?
No leikkaa tietenkin työttömiksi jääviltä, heidän lapsiltaan, yksinhuoltajilla, opiskelijoilta, pienipalkkaisilta... tämä on jo silkkaa pahuutta, ei mitään muuta.
Silläkö se talouskasvu alkaa kun joutilaiden tukia nostetaan ? Epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyden kasvu ei todellakaan ole tämän hallituksen vika. Ahneet ay-mafian edustajat tähän on meidän maan vienyt ja ansaitaan kyllä kaikki mitä tästä seuraa. Oikein hykerrellen seuraan millon saadaan seuraava ilmotus että tehdas suljetaan ja kaikki duunarit kortistoon. Eikä tänne kukaan järkevä investoi ja luo uusia työpaikkoja. Jos joku palstalla pohtii työntekijän palkkaamista niin ei kannata tässä maassa. Ammattiliittojen henkilökunnan päivät kevenee kun jäsenistöstä pääsee eroon. Ei tarvii neuvoa ja kuunnella ulinoita vaan voi keskittyä syömään pullaa.
Unelma on siis että duunari tekee 100 tuntia hommia 3 euron tuntipalkalla. Aika upea unelma sulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita nyt hyvä ihminen missä ja mikä työnantaja niin saat työkavereita, mitä sitä salailemaan jos työntekijöistä on pula?
lappeenrannassa.kysyn pomolta missä ilmoitus on.
Mitä vaatimuksia hakijalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole asentaja, mutta olen kiinnostunut oppisopimuksesta. Onnistuuko vai odottaako pomosi valmista tekijää? Vai onko valmis panostamaan sellaisen saamiseksi mitään???
Näissä "ei vaan löydy työntekijöitä" halutaan valmista, kokenutta tekijää, muttei olla valmiita siitä maksamaan ekstraa. Eikä olla valmiita kouluttamaan ja opettamaan. Tai sitten se firma sijaitsee jossain Soinin kunnan peräkylällä. Tai joku muu asia mättää.Mikä näistä pätee siihen teidän firmaan? Kummasti sulla muuten on aikaa suoltaa tämä sama valitus tänne monta kertaa päivässä, jos töissä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita nyt hyvä ihminen missä ja mikä työnantaja niin saat työkavereita, mitä sitä salailemaan jos työntekijöistä on pula?
lappeenrannassa.kysyn pomolta missä ilmoitus on.
Aika kuvaavaa työnantajasta jos työntekijä joutuu huolehtimaan työntekijöiden hakemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vaan lähihoitajiksi. Ihan vakavasti ihan varmasti lähihoitajien koulutusmääriä lisätään ja näihin pakotetaan entistä enemmän työttömiä, joille tämä on viimeinen vaihtoehto kun muutakaan ei ole.
Tuleepa varmaan hyviä ja luotettavia hoitajia.
Kauhea työvoimapula vaan on, lisää pitää haalia kaukoitää myöten. Tosin vain aihankintatöihin? Joku tässä nyt mättää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpa jännä ettei löydy kun ei niissä firmoissa kukaan vastaa edes mihinkään yhteydenottoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No leikkaa tietenkin työttömiksi jääviltä, heidän lapsiltaan, yksinhuoltajilla, opiskelijoilta, pienipalkkaisilta... tämä on jo silkkaa pahuutta, ei mitään muuta.
Ajattelitko, että nousee työttömäksi jäävän tukia leikkaamalla niin, että menee asunnotkin alta?
Miten lapsiköyhyyden dramaattinen lisääntyminen mielestäsi nostaa talouden nousuun? Asuntojen pakkomyynnit? Lisääntyykö hyvinvointi ja vauraus näin, ja minkälaisella mekanismilla tarkalleen ottaen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minimipalkalla saa ammattilaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelitko, että nousee työttömäksi jäävän tukia leikkaamalla niin, että menee asunnotkin alta?
Miten lapsiköyhyyden dramaattinen lisääntyminen mielestäsi nostaa talouden nousuun? Asuntojen pakkomyynnit? Lisääntyykö hyvinvointi ja vauraus näin, ja minkälaisella mekanismilla tarkalleen ottaen?
ei ainakaan nostamalla tukia.vaikka meillä olis maanantaina miljoona vapaata työpaikkaa on meillä suomessa 100 000 työtöntä silti koska se on nii sanottu tapatyöttömien ryhmä mikä on tottunu makaamaa sosiaalitukien varassa koko elämän.ja mitkä välttelee työtä.
No tuleeko sitä infoa asentajia palavasti kaipaavasta yrityksestä? Missä ilmoitus, mitkä vaatimukset, koulutetaanko, onko ikärasisti pomo?
11 €/t netto taitaa maksaa työantajslle lähes 17€/t. Ihan omakustannushintana. Sen lisäksi pitäisi saada yrittäjällekin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minimipalkalla saa ammattilaista.
onko suomessa 17e minimipalkka???? mulla 14e tunti kaupassa.taidat olla kelan rahoilla oleva tapatyötön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko maksaa kunnon palkkaa osaaville ihmisille? Minä en muuta tee kuin hinkkaan ovenkahvoja ja vaihdan roskapusseja näin yksinkertaistetusti ja saan yli 14e tunti ilman lisiä. Kävin 8kk kurssin ammattitutkintoni eteen. Asentaja, oli mikä tahansa on varmasti opiskellut paljon enemmän kuin minä. Kokeile vaikkapa 27e tunti, niin ei tunnu ammattilaisen halveksunnalle.
17e tunti ei kelpaa työttömille mutta 37,21e päivässä kelpaa työmarkkinatukea vuodesta toiseen.aika kummallista.
Hallituksen Hyvä ohjelma päästää ihmisiä pois työelämän oravanpyörästä nyt tehokkaammin kuin vuosiin.
Työttömyyden kasvu ei todellakaan ole tämän hallituksen vika. Ahneet ay-mafian edustajat tähän on meidän maan vienyt ja ansaitaan kyllä kaikki mitä tästä seuraa. Oikein hykerrellen seuraan millon saadaan seuraava ilmotus että tehdas suljetaan ja kaikki duunarit kortistoon. Eikä tänne kukaan järkevä investoi ja luo uusia työpaikkoja. Jos joku palstalla pohtii työntekijän palkkaamista niin ei kannata tässä maassa. Ammattiliittojen henkilökunnan päivät kevenee kun jäsenistöstä pääsee eroon. Ei tarvii neuvoa ja kuunnella ulinoita vaan voi keskittyä syömään pullaa.