Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka valitatte veroista ja leikkauksista, MISTÄ luulette rahan tulevan?

Vierailija
08.02.2024 |

Ärsyttää moni tuttava, joka paasaa suu vaahdossa Suomen verotuksesta ja leikkauksista. 

Tekee mieli kysyä (ja kysynkin), että tajuatteko mitä verovaroin on tehty ja tehdään koko ajan?

Ihan omalla kohdallanne nyt kärkeen, esim. 

Ilmainen koulutus, julkinen terveydenhuolto, lapsukaistenne neuvolat, äitiyspakkaus, vanhempainrahat, päivähoito (maksettava osuus ei todellakaan kata kuluja) hammashoidot, oikomishoidot. Kirjastot, tieverkostot.

Lapsilisät, opintotuet... Vain muutamia mainitakseni.

Mistä luulette että raha näihin tulisi, jos verottaa ei saisi? 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne rahat tulevat ulkomaisista rahoituslaitoksista. 

t. Sanna

PS. Olen juuri lähdössä Alpeille. 

Vierailija
22/32 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomenkieli unohtunut??

suomen kieli vs. suomenkielinen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeen on tulossa lisää akkukaivoksia , lakia ja sopimuksia olisi kiire muttaa niin että Suomi hyötyisi tästä eniten ja ulkomainen kaivosyhtiö saisi sopivan profitin . 

En elättele enää mitään toiveita siitä että tämä valtio älyäisi mitenkään pitää puoliaan, kaikki lahjoitetaan ulkomaille puoli-ilmaiseksi.

Sössihän Suomi UniperinKIN kanssa

Vierailija
24/32 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieverkostot aika huono esimerkki koska en näe mitään hyvää teiden ylläpitoa ainakaan täälläpäin. Itse asiassa teiden paikkauksilla vaan pahentavat asiaa koska eivät osaa edes tehdä tasaisia paikkoja asfalttiin ja nyt muutamissa kohdissa on kauhea pikikasa jota pitää väistellä yhtä paljon kuin kuoppaakin ettei auto hajoa.

Ilman veroja ei olisi MINKÄÄNLAISIA teitä. Siinä ei juuri edes neliveto auttaisi, kun umpimetsään ei autolla olisi asiaa.

Vierailija
25/32 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee mieli kysyä (ja kysynkin), että tajuatteko mitä verovaroin on tehty ja tehdään koko ajan?

Ainakin elätetty isoa joukkoa entisiä ja nykysiä tasavalla presidenttejä akkoineen ja perheineen!

Vierailija
26/32 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. velalla tulee se raha. Selitä mulle mikä siinä velassa on paha.

Huom! Valtio ei ole yksityishenkilö.

Vierailija
27/32 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieverkostot aika huono esimerkki koska en näe mitään hyvää teiden ylläpitoa ainakaan täälläpäin. Itse asiassa teiden paikkauksilla vaan pahentavat asiaa koska eivät osaa edes tehdä tasaisia paikkoja asfalttiin ja nyt muutamissa kohdissa on kauhea pikikasa jota pitää väistellä yhtä paljon kuin kuoppaakin ettei auto hajoa.

Ilman veroja ei olisi MINKÄÄNLAISIA teitä. Siinä ei juuri edes neliveto auttaisi, kun umpimetsään ei autolla olisi asiaa.

Tuskinpa tuohon puolen kilometrin mäkkitielleni on verorahoja käytetty. Itse kaivoin maaltani maita ja ajelin tiepohjalle ja levittelin.

Vierailija
28/32 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim. velalla tulee se raha. Selitä mulle mikä siinä velassa on paha.

Huom! Valtio ei ole yksityishenkilö.

No mites olis vaikka ne lainan korot? 

Vierailija
29/32 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun raha tulee kelasta. Minulla on ikuinen piikki ja kela gold kelassa. En ole vielä tavannut yrittäjää joka olis niin tyhmä että palkkaisi minut ja maksaisi rahaa siitä.

Vierailija
30/32 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa tuohon puolen kilometrin mäkkitielleni on verorahoja käytetty. Itse kaivoin maaltani maita ja ajelin tiepohjalle ja levittelin.

Joo, mutta siitä puolesta kilometristä ei ole mitään illoa pidemmillä reissuilla. Harva ihminen viettää koko elämäänsä saman neliökilometrin sisällä.

Vierailija
31/32 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeen on tulossa lisää akkukaivoksia , lakia ja sopimuksia olisi kiire muttaa niin että Suomi hyötyisi tästä eniten ja ulkomainen kaivosyhtiö saisi sopivan profitin . 

En elättele enää mitään toiveita siitä että tämä valtio älyäisi mitenkään pitää puoliaan, kaikki lahjoitetaan ulkomaille puoli-ilmaiseksi.

Täällä ollaan niin vellihousuja että pelätään loukkaavamme vieraiden tunteita. Kukaan ei investoi tänne ja sanoo rumasti jos vaikka vähän jotain itsellemmekin noista omasta maastamme kaivetuista mineraaleista pyytäisimme! Siksipä iloitkaamme niistä muutamasta työpaikasta mitä nämä porsastelijat tuo.

Vierailija
32/32 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ollaan niin vellihousuja että pelätään loukkaavamme vieraiden tunteita. Kukaan ei investoi tänne ja sanoo rumasti jos vaikka vähän jotain itsellemmekin noista omasta maastamme kaivetuista mineraaleista pyytäisimme! Siksipä iloitkaamme niistä muutamasta työpaikasta mitä nämä porsastelijat tuo.

Minkähän kokoinen öljyrahasto Norjassa olisi, jos öljyesiintymät olisivat olleet vapaasti kenen tahansa käytössä, kunhan vain ensin rekisteröi valtauksen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi