Kyllä tuli tänään paha mieli kaupassa, siellä oli esittelijä esittelemässä juustoja
Oli jotain tuore juustoa tms. ja sanoin sitä sulatejuustoksi.
Sitten lähdin pois ja menin uudestaan paikan ohi. Juustoesittelijä kertoi toiselle " juntista, joka ei tiedä edes sulatejuuston ja tuore juuston eroa" . Sitten ne yhdessä naureskelivat, että voi mikä porukkaa taas liikenteessä perjantain kunniaksi.
Taidanpa pysyä kaukana tuosta kaupasta. Enkä muuten osta enää sulatejuustoa enkä varsinkaan tuore juustoa!
Kommentit (100)
Vaan jotain tiettyä, mahdollisesti uutta, tuotetta. Ei ne maistatukset mitään vertailuja ole!
Käsittämätöntä että sivistysvaltiossa on aikuisia ihmisiä jotka ei tiedä ruuasta edes perusjuttuja, sellaisia jotka selviää tuotteen kääreteksteistä.
Kohta varmaan joku kysyy mitä eroa on kanalla ja broilerilla tai jotain muuta yhtä fiksua.
Niille ilmeisesti riittää että lenkkiä on sinistä ja punaista
jotakin tiettyä tuotetta? Yleisestikö syötti vain kansaa? Just.
Riittää että päivän mittaan jotakin syö ja että se on suurin piirtein terveellistä. Koko tää gourmet- ja kokkauskouhkaus on yksi vastenmielisimpiä pitkään aikaan.
Minulle riittää yksi ainoa leipämerkki ja yksi ainoa juusto ja sillä selvä. Käärettäkään ei tarvitse minun takiani muuttaa.
Sanoin ettei ollut tekemässä mitään _vertailu_maistatusta!
jonka varmaankin asiakkaan mielestä pitää olla parempaa kuin muut jotta ostaisi sitä?? Jos ei parempaa, niin uudempaa, halvempaa. Komparatiivi - parempaa, uudempaa, halvempaa tms.
88
Vierailija:
Riittää että päivän mittaan jotakin syö ja että se on suurin piirtein terveellistä. Koko tää gourmet- ja kokkauskouhkaus on yksi vastenmielisimpiä pitkään aikaan.Minulle riittää yksi ainoa leipämerkki ja yksi ainoa juusto ja sillä selvä. Käärettäkään ei tarvitse minun takiani muuttaa.
Toi kuulostaa vähän samalta kun sanois: " En mä tiedä mitä muita maita on kuin Suomi, mä asun täällä vaan, ei mua kiinnosta muut maat" .
Sivistäkää ihmiset itseänne edes hieman, ja jos joku teitä siinä auttaa, niin ottakaa oppi vastaan älkääkä ruvetko väittämään vastaan!
Ostanko Oululaisten jälkiuunia vai Realia, ostanko Valion vai Ingmanin jogurttia jne. Onko sulla ymmärryksessä jotakin vikaa?
Tajuaisitteko vihdoinkin!
Jos joku maistattaa vaikka filettä niin onhan se nyt pirunmoinen loukkaus jos joku siihen toteaa että onpas kivoja kyljyksiä.
Vierailija:
Oli jotain tuore juustoa tms. ja sanoin sitä sulatejuustoksi.Sitten lähdin pois ja menin uudestaan paikan ohi. Juustoesittelijä kertoi toiselle " juntista, joka ei tiedä edes sulatejuuston ja tuore juuston eroa" . Sitten ne yhdessä naureskelivat, että voi mikä porukkaa taas liikenteessä perjantain kunniaksi.
Taidanpa pysyä kaukana tuosta kaupasta. Enkä muuten osta enää sulatejuustoa enkä varsinkaan tuore juustoa!
Ap, mikset voi myöntää että olet tietämätön juntti? Helpottaisi oloasi varmastikin.
tekee nimenomaan juuri valintoja: Syödäänkö tänään kalaa vai lihaa, syödäänkö jauhelihaa vai pihviä, syödäänkö ranskanperunaa vai muussia...
Vierailija:
Ostanko Oululaisten jälkiuunia vai Realia, ostanko Valion vai Ingmanin jogurttia jne. Onko sulla ymmärryksessä jotakin vikaa?
Ei ole, mutta sulla on. Ei sillä ollut tiskissä kuin sitä tuorejuustoa. Konsulentit ei ole kaupan myyjiä.
ostaako hänen tyrkyttämäänsä vai jotakin toista. Eli vertailee ja valitsee.
93
Vierailija:
tekee nimenomaan juuri valintoja: Syödäänkö tänään kalaa vai lihaa, syödäänkö jauhelihaa vai pihviä, syödäänkö ranskanperunaa vai muussia...
Normaali asiakas tuskin kuitenkaan kutsuu ostamaansa pihviä jauhelihaksi!
Vierailija:
ostaako hänen tyrkyttämäänsä vai jotakin toista. Eli vertailee ja valitsee.93
mutta ei saa maistaa kuin sitä sinun esittelemääsi.
Miten voi olla noin vaikeaa tajuta...
Eikö kauppiaan kannalta ole tärkeintä, että ostaa?
Jos siis on ihan sama miksi mitäkin kutsuu...
Vaikka konsulentti tyrkyttäisi maailman tappiin yhtä ja samaa tuotetta, asiakkaan (joka maksaa) kannalta kyseessä on valintatilanne. Juu, ei konsulentti järjestä mitään vertailutilannetta tyyliin " tässä on halvempaa pesuainetta ja tässä on parempaa Fairyä, kumpi mahtaa olla riittoisampaa" , mutta asiakkaalle kyse on aina eri tuotteiden VERTAILUSTA.
93
tai what ever kutsuakin ap:tä juntiksi, mutta toisaalta se on aika tyhmää, jos yrittää myydä jotakin. Ap sen sijaan saa kyllä sanoa juustoa makkaraksi, jos hän silti ostaa sitä. Siihen myymiseenhän siinä kai pyritään kaupankäynnissä? Kotitalousvalistus on asia erikseen. Kaupan tehtävä on myydä ja asiakkaan oikeus on valita.
Ja ihan oikeasti kannattaa tämä ero pitää mielessä, sillä vaikka sekä suola että kuumentaminen muuttavat proteiinirakenteita niin graavaaminen ei tapa loisia niistä kaloista joissa niitä on. Ne pitää aina pakastaa ennen graavaamista jos ei halua matoja itselleen.