Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä tuli tänään paha mieli kaupassa, siellä oli esittelijä esittelemässä juustoja

Vierailija
12.01.2007 |

Oli jotain tuore juustoa tms. ja sanoin sitä sulatejuustoksi.

Sitten lähdin pois ja menin uudestaan paikan ohi. Juustoesittelijä kertoi toiselle " juntista, joka ei tiedä edes sulatejuuston ja tuore juuston eroa" . Sitten ne yhdessä naureskelivat, että voi mikä porukkaa taas liikenteessä perjantain kunniaksi.

Taidanpa pysyä kaukana tuosta kaupasta. Enkä muuten osta enää sulatejuustoa enkä varsinkaan tuore juustoa!

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 vuotias syntyy kirjoitusvirheenä erittäin helposti, jää vain tavuviiva lyömättä. Kirjoitusvirheisiin kuuluu aivan yleisesti puuttuvat tai ylimääräiset kirjaimet.

Ja oliko tuo nyt ylipäänsä ollenkaan tässä keskustelun aiheena?

Vierailija
2/100 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

painottaa, että graavikala ei ole raakaa, vaan suolalla kypsennettyä. Sushirullissa käytetty kala on raakaa kalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan lyödä kolme kirjainta, kirjoittaa saman sanan kahdesti tai sekoittaa sanan kirjaimia, mutta kun kerran oppii, että tulee väliviiva ja yhdyssana on yhdyssana, eikä yhdys sana, niitä virheitä ei tule edes kiireessä.

Ja tässä ketjussa oli puhe sivistyksestä. Minusta se on sivistyksen mitta, samaten se kirjoittaako kraavi lohi vai graavi lohi.

Vierailija
4/100 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

jos ei tiedä noiden eroa. Maailmassa on oikeasti tärkeämpiäkin asioita. Sinulla tässä idioottiasenne on.

12

On se idiootin merkki minulle. Sinulla voi olla eri kriteerit idiotismille, mutta minulle graavilohen ja kylmäsavulohen sekoittaminen on merkki sivistymättömyydestä ja sitä myöten merkki idiotismista. Varsinkin kun kyseessä on rannikkokaupungissa asuva yli 50 vuotias ihminen.

Meillä jo 3-v.:kin tietää graavin ja kylmäsavun eron!

Minusta tuo taas on snobismia. Yksi elämäni motoista on, että tyhmä on se joka EI kysy. Minusta sivistyneisyyttä on kyllä ihan joku muu, kuin se mikä ero on graavilohella ja kylmäsavulohella. Sivistyneisyyttä on sen ettei hauku toisi idiooteiksi!

Ja minä kyllä tiedän näiden eron, mielestäni graavilohi ja kylmäsavulohi ovat kyllä kypsytettyjä omalla tavallaan. Mutta minä en koske kuin perinteisesti lämpimässä savustettuun kalaan eli marinaadeissa kypsytetyt, graavit kalata tai kylmäsavut jää multa syömättä.

Vierailija
5/100 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tässä keskusteltu oikeinkirjoituksesta, vaan siitä, mikä on kohteliasta ja asiaankuuluvaa asiakaspalvelua.

Mutta sinulla oli sitten kiire päästä ilkeilemään jonkun kirjoituksessa olleelle lyöntivirheelle/kielioppivirheelle. Onko se muuten sinusta sivistynyttä?

Vierailija:

Saatan lyödä kolme kirjainta, kirjoittaa saman sanan kahdesti tai sekoittaa sanan kirjaimia, mutta kun kerran oppii, että tulee väliviiva ja yhdyssana on yhdyssana, eikä yhdys sana, niitä virheitä ei tule edes kiireessä.

Ja tässä ketjussa oli puhe sivistyksestä. Minusta se on sivistyksen mitta, samaten se kirjoittaako kraavi lohi vai graavi lohi.

Vierailija
6/100 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkui sivistymättömäksi moukaksi ja idiootiksi kaikki ne, jotka eivät tunne lohia. Minä vain vastasin, mikä minusta on sivistystä.

Vierailija
7/100 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran on sen väliviivan pannut lyheenteeseen 3-vuotiaastakin.

Totta sinänsä, että on aika arrogantti asenteeltaan.

Vierailija:

On se idiootin merkki minulle. Sinulla voi olla eri kriteerit idiotismille, mutta minulle graavilohen ja kylmäsavulohen sekoittaminen on merkki sivistymättömyydestä ja sitä myöten merkki idiotismista. Varsinkin kun kyseessä on rannikkokaupungissa asuva yli 50 vuotias ihminen.

Meillä jo 3-v.:kin tietää graavin ja kylmäsavun eron!

Vierailija
8/100 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiallisesti kaikkiin kysymyksiin. myös niihin omasta mielestä tyhmiin kysymyksiinkin.

Vierailija
9/100 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokafaktan, mutta haukkuvat muita idiooteiksi eivätkä osaa kirjoittaa oikein suomea.

Vierailija
10/100 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos onkin, niin he eivät koskaan käyttäydy täällä sivistyneesti, koska tämä on AV.

Vierailija
11/100 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin,

nimim. lyöntivirheen tehnyt arrogantti 32-vuotias

Vierailija
12/100 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kala-allerginen, en voi syödä enkä käsitellä kalaa. Ja muiden haukkuminen idiooteiksi kalatietämyksen perusteella on moukkamaista ja sivistymätöntä, vaikka kuinka olisi 32 vee ja arrogantti.

Vierailija
13/100 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

70, etkö itse näe kirjoitusvirhettä myös tässä lyhenteessä?

Mikä siinä oli sinusta väärin? 3-v.:kin on minusta aivan oikein, tosin ei kovin hyvää kielenkäyttöä lyhentää sanaa keskeltä. Mutta ihan ok.

Voisit lukea vastaukset kokonaan ja alkaa vasta sen jälkeen irviä. Kun kerran tuon kirjoittajan kielenkäytöstä näkee oikein hyvin, että ymmärtää sanan 50-vuotias vaativan tavuviivaa, niin aika typerää alkaa sen puutteesta inttää.

Inttäisit itse asiasta eli siitä, onko joku kylmäsavu- ja graavilohen ero muka olennaista sivistystä!

Minusta ei ole, ei todellakaan. Joku harrastaa ruuanlaittoa ja kulinarismia, toinen klassista musiikkia, kolmas jääkiekkoa jnejne.

-70-

Vierailija
14/100 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Graavilohi on lohta joka on graavattu eli suolaamalla pari päivää valmistettu, lisämausteena usein käytetään myös tilliä, ja se on raakaa.

Kylmäsavulohi on kylmäpöntössä savustettua! Myöskin raakaa.

Vierailija
15/100 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaakaan noista en syö, eikä kiinnosta. Lähinnä huvittaa tää suomalaisten lohivouhkaus.

Vierailija
16/100 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaiko onko teillä muna-allergia?

Munaa ette varmaan ole ainakaan saaneet aikoihin.

Vierailija
17/100 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedän mitä on munakokkelikin, jota sitä taidat olla vailla.

76

Vierailija
18/100 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Esim. koskenlaskija on sulatejuustoa, kun taas nämä Violat ja muut ovat tuorejuustoja.

Ei siitä ollut kysymys.

Vaan siitä, mikä ero niillä on. Paitsi " brandi" .

Vierailija
19/100 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulatejuusto tarttuu kieleen ja kitalakeen, tuorejuusto on pehmeämpää, rahkamaista.

Vierailija
20/100 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistattamassa, jotta ero huomattaisiin. Ei solvaamassa ja snobbailemassa.