Kumpi on valintanne: pph vai päiväkoti? Ja lapsen ikä.
Kommentit (37)
Päiväkodit ovat aivan täynnä lapsia. Meteli on kauhea. En luota kasvatustieteilijöihin (lastentarhanopettajat). He eivät pidä lapsia kurissa.
Meillä lapsia neljä ja aina olen alle 3v pitänyt pph:ssa ja n. 3-5v on siirtynyt pk:iin. Jo 3 vuotta olen kuljettanut kahteen paikkaan, mutta kun itse olen yli 10v ollut pk:ssa lto:na, olen ehdottomasti sitä mieltä, että alle 3v paikka on jossain aivan ihan muualla. Olen tosi tyytyväinen molempiin, sekä hoitajaan, että pk:iin, mutta kuten sanottu pienen paikka on pienessä kodinomaisessa ympäristössä ja jos ei ole mahdollisuutta kotihoitoon ehdottomasti pph.
yli 3-vuotiaalle?
Ainakin pk-taustaiset lapset käyttäytyvät koulussa huonommin kuin koti- tai pph-hoidetut. Pk-lapset metelöivät ja riitelevät. Tämä on oma näkemykseni. Olen opettanut ekaluokkalaisia viisi kertaa.
ope
ä kuin pph kanssa samaan aikaan ulkoilllessa.
Vierailija:
Ainakin pk-taustaiset lapset käyttäytyvät koulussa huonommin kuin koti- tai pph-hoidetut. Pk-lapset metelöivät ja riitelevät. Tämä on oma näkemykseni. Olen opettanut ekaluokkalaisia viisi kertaa.ope
sitten tekisit, kun paikkaa ei voi heti vaihtaa ja kun pieni ei välttämättä kerro.
Mulla ja veljelläni oli kyllä aikamoinen huono tuuri kun lapsena oltiin kolmella huonolla pph:lla.
Ja jos löytää sen maailman parhaan pph, niin hyvä niin.
Oma tätinikin on toiminut jo lähes 20 vuotta pph ja on hyvä, tai ainakin niin luulisin.
Näkemys eroja on niin paljon kuin on ihmisiä.
Vierailija -
Kuinka moni teistä pph vastustajista on ulkoillut päiväkotilaisten kanssa? Pph kanssa on moni ja niistä huonoja kokemuksia mutta harvemmin näkee sitä päiväkotitoimintaa noin lähelt
ä kuin pph kanssa samaan aikaan ulkoilllessa.
Vietin päiväkodissa viikon, kun oma 1v 8kk lapseni aloitti siellä. Ja olen edelleen sitä mieltä, että pk on parempi kuin alueemme pph:t.
toki ne tätsyt ovat filmanneet sulle. Samoin tekisi pph, jos menisit seuraamaan sitä meininkiä.
se, mitä arkena pk:ssa tapahtuu, on moneta äipältä pimennossa.
Älkää kuvitelko, että pk:ssa hoito on laadukkaampaa kuin pph:ssa.
ei olisi kaunista kuultavaa. Juttua riittää meistä kaikista, puutteellisista kasvatustaidoista ulkonäköön saakka.
Jokainen pitäköön kauniin käsityksensä pk-hoitajista halutessaan. Totuus on se, että kaikki vasut ja muut ovat pelkkää fasadia. Totuus on toisenlainen.
Miten mahtaa selvitä elämässä noin sinisilmäisenä...
Molempiin mahtuu niin jyviä kuin akanoitakin.
ja vaikeaa on ulkopuolisen tietää.
Saahan sitä puhua jos tahtovat. Antaa naukua vaan. Itselleni merkitsee vain se kuinka lastani hoidetaan. Pk:ssa katsovat vähän ne aikuiset sitten toistensa perään. " Tunnen" kaksi perhepäivähoitajaa, toinen aivan kaheli itse, toinen (jo lopettanut) itse aivan ihana, mutta oli siihen aikaan naimisissa kotinurkissa pyörivän alkkiksen kanssa, joten kumpikaan ei vaihtoehtona kovin kiva. Kuten joku jo sanoikin, eiköhän niitä huonoja ja hyviä löydy molemmista.
kahdella eri hoitajalla ja tyytyväinen olen :) Joskus jouduttiin viemään varahoitoon ja eskariin tietysti, päiväkotiin, niin voi helkutti sitä meteliä.... En laittaisi lastani tuollaisen keskelle vakituiseen. Ja eräs opettajaihminen tuossa aiemmin kertoi että pph- ja kotihoidetut lapset käyttäytyvät paremmin. se on aivan totta. Lapseni ovat opettajien mielestä todella hyvin käyttäytyviä ja rauhallisia. Eivät mene mukaan " tyhmyyksiin" . Ja koulumenestys mainio :) Meille syntyy pian kolmas ja hän menee ehdottomasti perhepäivähoitajalle, kunhan ensin hoidan itse 3 ekaa vuotta!
Kummatkin lapset pääsivät samaan ryhmään ja lapsia on paljon vähemmän kuin päiväkodin ryhmässä.