Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stubb maksaisi Itä-Suomessa viidestä motista koivuklapia yhteensä 22 euroa!

Vierailija
07.02.2024 |

Hah hah! Siinä meni metsänomistajien äänet!

Kommentit (293)

Vierailija
81/293 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä minäkään koivunklapien hintoja tiedä.

Et taida olla presidentiksikään pyrkimässä.😅

miksi ressan pitäisi se ylipäätäänkään tietää, on tärkeämpiä asioita joiden hinta taas kuuluu tietää

Vierailija
82/293 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole hajuakaan, mitä yksi klapi tai motti maksaa. Olen korkeasti koulutettu kaupunkilainen eikä minulla ole takkaa. Mökin polttopuut tulevat mökkinetsästä.

Ei tuo tieto ole relevantti eikä kuulu yleissivistykseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/293 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on taas osoitus siitä, että hänellä ei ole minkäänlaista matemaattista hahmotuskykyä. 

Toki rehellisyyden nimissä, useimmilla poliitikoilla tuntuu olevan rahanarvo täysin hakusessa. Haavisto veikkasi kuhmolaisen 120-neliöisen ok-talon hinnaksi 15k - en tiedä millaista rapistunutta mummonmökkiä ajatteli - ja moni muu lähtisi Prismaan ostamaan täyden ostoskärryn ruokaa pelkällä kakskymppisellä. Arvelen tämän olevan suoraa seurausta siitä, kun eivät turvallisuussyistä voi itse koskaan mennä ostamaan mitään, vaan avustajansa hoitavat ne tehtävät. Eiköhän siinä väistämättä euron arvo silloin hämärry lähemmäs esikoululaistason ymmärrystä, ja kaikesta tulee viisikymmentä sataa kymmentä euroa.

Marinista nyt puhumattakaan. Heitteli miljardeja pitkin maailmaa ilmeisesti vain siksi, koska ei yksinkertaisesti vaan ymmärtänyt mitä eroa on miljoonalla ja miljardilla. Miksi kukaan ei kysynyt häneltä että kuinka monta nollaa noissa on?  Elää myös yksityiselämäänsä samalla tavalla. Rahaa huiskitaan vaan suurileisesti ympäriinsä 

Vierailija
84/293 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisihän Stubbin asemassa olevan tietää vaikka jatkosodan aikana pidetyt koko Suomen mottitalkoot.

Miten mies voi elää lähes 2/3osaa elämästään tietämättä mikä on motti?! Uutisissa on polttopuiden hinnoista vaikka kuinka monta kertaa vuodessa mutta Stubbiahan ei suomalaisten asiat kiinnosta. Hän on kuin johonkin siirtomaahan (Eu, Nato) kaukaisesta vieraasta maasta saapuva ylimielinen hallitsija jonka mielestä suomalaiset ovat tyhmiä juntteja.

Tämä on juuri se kuva mikä on ollut Stubista kokoajan. En voi käsittää kuka normaali ihminen hänet haluaa presidentiksi.

Olisipa vaihtoehtona vielä Rehn.

Mä en ikinä pääse yli tästä. Olisi ollut yksi järkevä vaihtoehto, niin porukka äänestää kuin lapset hiekkalaatikolla. Mä äänestän tota kun en halua että toi pääsee jatkoon..taktinen äänestäminen oli lastentarhatasoa. Jos jokainen olisi ajatellut järkevästi eikä lapsellisesti, kärjessä olisi ollut järkevä Rehn eikä kolme klovnikoulun oppilasta. 

Vierailija
85/293 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä teille uutisia: Olen pohjois-suomessa asuva 60v nainen ja ikäni lämmittänyt taloni puilla. Niin kotona kuin mökilläkin. Puut kaadetaan omadta metsästä, sahataa pölkyiksi ja halotaan ja pinotaan.

Emne käytä sanoja motti tai klapi. En tiedä paljonko puut maksaisi ostettuna. En osaa äkkiseltään edes sanoa mikä määrä on motti. Klapin tunnistan, mutta meilläpäin siitä  puhutaan halkona.

Että enpä ihmettele, jos joku Firenzen professori ei Suomem puun hintoja tiedä, kun minäkään ei.päivittäin niitä käyttävänä tiedä.

En nyt hirveästi toitottaisi kuinka vatun tyhmä ihminen voi olla tuon ikäisenä. 

Tyhmä? Mitä minä mottimitoilla teen? Entä puun hinnoilla? Puita kaadetaan sen verran, kuin tarvii ja liiteriin mahtuu. Puhutaan puukuormista kärrätessä, pinoista liiterissä ja halkokasseista sisään kannettaessa.

Vierailija
86/293 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole hajuakaan, mitä yksi klapi tai motti maksaa. Olen korkeasti koulutettu kaupunkilainen eikä minulla ole takkaa. Mökin polttopuut tulevat mökkinetsästä.

Ei tuo tieto ole relevantti eikä kuulu yleissivistykseen. 

Kuuluu yleissivistykseen olla edes oikealla hehtaarilla näiden hinnoista. Sinulla vaan ei ole yleissivistystä. Korkeakoulutus kun ei sitä tuo, ihmisen oma kiinnostus asioihin tuo.

Vierailija
87/293 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääliö on se!

Suurin osa ihmisistä Suomessa asuu asunnoissa, joissa ei ole tulisijaa. Mistä silloin voi tietää, paljon motti puuta maksaa?

Tiedätkö, paljon kuukauden bussin sarjalippu maksaa Tampereella, jos itse et käytä bussia. Tiedätkö, paljon kuutio sepeliä maksaa, jos et ole sepeliä pitkään aikaan tai koskaan tilannut.

Jos ihminen on ääliö sen perusteella, ettei tiedä, paljon kuutio halkoja maksaa, niin kyllä älykkyyden määritelmä on heikossa kantimissa. Silloin jokainen maaseudun peräkammaripoika olisi kelvollinen presidentiksi. Toivottavasti heille kuitenkin joku vinkkaa, ettei ihan kaikissa edustustilaisuuksissa kannalta esiintyä collegehousut jalassa ja lippis päässä.

Vierailija
88/293 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on taas näitä maalaisten ydinkysymyksiä. Mitä väliä mitä joku motti tai klapi maksaa? Kaupungissa ei tolla tiedolla tee mitään. Eli rauhoittukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!

Luuletko, että kaupungeissa ei kellään ole takkoja ja puulla lämpiäviä saunoja. Asun keskisuuressa kaupungissa kilometrin päässä keskustasta ja ja täällä kyllä puilla lämmitetään taloissa paljon ja puunhinta kiinnostaa.

Tässä tämä juju piileekin. Kaupunkilainen seuraa hintoja, metsänomistaja omaan kotitarpeeseen kaatava ei.

Vierailija
89/293 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä teille uutisia: Olen pohjois-suomessa asuva 60v nainen ja ikäni lämmittänyt taloni puilla. Niin kotona kuin mökilläkin. Puut kaadetaan omadta metsästä, sahataa pölkyiksi ja halotaan ja pinotaan.

Emne käytä sanoja motti tai klapi. En tiedä paljonko puut maksaisi ostettuna. En osaa äkkiseltään edes sanoa mikä määrä on motti. Klapin tunnistan, mutta meilläpäin siitä  puhutaan halkona.

Että enpä ihmettele, jos joku Firenzen professori ei Suomem puun hintoja tiedä, kun minäkään ei.päivittäin niitä käyttävänä tiedä.

En nyt hirveästi toitottaisi kuinka vatun tyhmä ihminen voi olla tuon ikäisenä. 

Tyhmä? Mitä minä mottimitoilla teen? Entä puun hinnoilla? Puita kaadetaan sen verran, kuin tarvii ja liiteriin mahtuu. Puhutaan puukuormista kär

Sitä sanotaan yleissivistykseksi. Mutta ei se mitään, voit pyöriä omassa tynnyrissäsi.

Vierailija
90/293 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tiesi mikä on motti. Itse asun täällä itä-Suomessa. Puut otan omasta metsästä eikä ollut mitään tietoa paljonko motti maksaa. 

Etkö todella tiedä puun hintoja?

Asuinpaikasta riippumatta, jos yhtään metsää omistaa, kyllä kaikki tietävät suunnilleen rankahinnat. 

Mitä enemmän puuta prosessoidaan, sitä hintavammaksi se muuttuu.

On myös muistettava, että ostoklapien hintaan lisätään 24% alv.

Ihan oikeasti, jos asuu paritalossa tai kerrostalossa, miten voi tietää, paljon motti halkoja maksa. Halkoja kun ei tarvitse ostaa. Sama kun kysyisi maalaiselta, paljon bussin kuukausilippu Tampereella tai Helsingissä maksaa. Epäilen, että suurin osa kerrostalon asukeista ei motin hintaa tiedä. Maalaiset taas kun eivät muuta tee, kun l

Kyllä monissa paritaloissa on takka, samoin Helsingin keskustassa on kerrostaloja, joissa on huoneistoissa takka. Olen jopa asunut sellaisessa.

Vierailija
91/293 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempi moka oli Haavistolla. Kuhmossa 90-luvun keskikokoinen ok-talo 16 000 eur. Eli käytännössä jätettä hänen mielestään. Aika moni suomalainen asuu Kuhmon kaltaisessa paikassa ja ei tuo nyt kovin mairittelevaa ollut heitä kohtaan.

Vierailija
92/293 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on taas näitä maalaisten ydinkysymyksiä. Mitä väliä mitä joku motti tai klapi maksaa? Kaupungissa ei tolla tiedolla tee mitään. Eli rauhoittukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!

Luuletko, että kaupungeissa ei kellään ole takkoja ja puulla lämpiäviä saunoja. Asun keskisuuressa kaupungissa kilometrin päässä keskustasta ja ja täällä kyllä puilla lämmitetään taloissa paljon ja puunhinta kiinnostaa.

Suurin osa suomalaisista asuu asunnoissa, joissa ri ole tulisijaa. Jos sinä lämmität talosi puilla, kuten minäkin, en lähtisi yleistämään. Yksikään lapsistani ei asu sellaisessa asunnossa, joissa ei ole tulisijaa. Tuskin he tietävät halkomotin hintas.

Vierailija
93/293 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tämä juju piileekin. Kaupunkilainen seuraa hintoja, metsänomistaja omaan kotitarpeeseen kaatava ei.

Täytyy nostaa hattua kaupunkilaiselle joka seuraa hintoja.

Minä olen maalainen joka teen omasta metsästä puut. Seuraan silti hintoja (monesta muustakin asiasta). On meillä aika paljon yhteistä kuitenkin. ;)

Taitaa yleisesti olla kyse että toisia ihmisiä kiinnostaa vaan lähinnä some, tempparit, salkkarit yms...

Vierailija
94/293 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahempi moka oli Haavistolla. Kuhmossa 90-luvun keskikokoinen ok-talo 16 000 eur. Eli käytännössä jätettä hänen mielestään. Aika moni suomalainen asuu Kuhmon kaltaisessa paikassa ja ei tuo nyt kovin mairittelevaa ollut heitä kohtaan.

Joo, se oli kyllä aika paha. Osoitti että "tietämys" maan asioista oli päälle liimattua.

Vierailija
95/293 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä ja Espoossa pientaloalueilla naapurit kyttäävät toisiaan, valittavat pienhiukkasista ja savusta jos takkaan laittaa tulen. Täällä on usein kosteata , meri ilmasto , ja matalapainetta ja savu jää alas leijumaan asuinalueen päälle. Ilmanlaatu mittauksiakin tehdään ja julkaistaan ja pientaloalueilla ilmanlaatu on huonointa. Alueet on tiheästi rakennettuja, naapurit ovat vieressä ja tontit ovat pieniä. Tuskin Stubb paritalo asunnossaan lämmittää puilla. Korkeintaan siis ostaa varmaan huoltoasemalla sen oranssiverkkoisen 22 e koivuklapipussin jos takkaansa joskus tulen virittää. Niin luulisin.

Sen sijaan Haavisto asuu eliittialueella Helsingissä Luxus 400 M2 asunnossa ja tietää polttopuun hinnan. Eli hän ilmeisesti tilaa puuta moteittain ja polttelee sitä ja aiheuttaa ilmastotuhoja ja pienhiukkaspäöstöjä ympäristöönsä. Et silleen. Haavistolla on varaa ylikulutuksellaan, öky asumisellaan tuhota ilmakehää.

Vierailija
96/293 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hajuakaan mikä on motti edes. Meillä on oma metsä. Sieltä haetaan sen verran kuin puuliiteri vetää. 

Sama täällä. Meillä on kaksi liiteriä, joista toiseen tehdään  niin paljon puuta, että tulee täyteen, toistesta sitten kannetaan sisälle ja on  vuodessa tyhjä. Ehtivät siis aina vuoden verran kuivua. Emme osta, emmekä myy puita. En tiedä paljonko on motti.

Kyse on yleistiedosta. En minäkään aja bensa-autoilla, mutta tiedän suunnilleen mitä bensa maksaa. En juo maitoa, mutta tiedän mitä se maksaa.

Se on toki ok, että et tiedä, mutta presidentiksi pyrkivällä pitäisi olla yleistietoa.

Siitä yleistiedosta: tiedätkö paljon kuukauden bussilippu maksaa Tampereella tai keskimäärin Suomessa, jos et käytä bussia? Tiedätkö paljon kuutio sepeliä maksaa? Tiedätkö paljon sähkönsiirto/kwh keskimääräisesti maksaa? Sähköä kaikki kotitaloudet käyttävät, mutta kovin harvalla (paitsi maalla) on tulisija kotona.

Maalla tuo halkomotti kuulostaa olevan tärkeä tieto. Elämässä kun ei ole muita hohtohetkiä kuin tulisijan lämmitys. 

Vierailija
97/293 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittajien höpöjuttuja. Milloin presidentin pitää ostaa koivuklapinsa? Vastaus: ei koskaan. Pitääkö tietää hinta jos niitä silti hankkisi? Ei varmaankaan, koska noilla palkoilla se lienee sama onko se markan, kaksi tai kolme. Miksi sitten kysytään asiasta presidenttiehdokkaalta? Että kansa saa viihdettä ja rahasta kateelliset keskusteltavaa kahvipöytiinsä. 

Presidentti johtaa ulko- ja turvallisuuspolitiikkaa. Hän ei ole metsähallituksen puulajispesialisti tai sisäänostaja, eikä hänen tiedoillaan puolimärän koivuklapin energia-arvosta tai mottihinnasta ole mitään tekemistä minkään kanssa. 

Vierailija
98/293 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voi tietää, paljoko joku halkomotti maksaa, jos ei ole tulisijaa?  En minäkään tiedä, asun sähkölämmitteisessä rivitalossa Helsingissä. Sähkön siirtohinnat ovat kyllä aika kovat Pekan ansiosta, kun myi Carunan.

Vierailija
99/293 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tarvitse polttopuita, niin mitä sillä hintatiedolla tekee? Ei tupakoimatonkaan tiedä röökiaskin hintaa, jos sitä siltä kysytään.

Vierailija
100/293 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aikoinaan saatiin häälahjaksi sukulaiselta vähän metsää. Kerran vuodessa tehtiin viikonloppu töitä ja hakkuussa oli meidän puita kaadettu ja otettiin silloin käydessä mukaan. Vähän aika sitten tässä vieressä talo myytiin ja sovittiin vedetään puut nurin ja istutetaan uusi. Kantoja kaivettiin ylös myös paljon, pohja kuntoon ja meille tuli iso kuorma puuta. Myöhemmin vuokrattiin klapikone ja nyt on loppuelämäksi klapit valmiina.

Puut eivät olleet kovin laadukkaita, eli mitään arvopuuta ei polteta ja kaikki tämä tehtiin ihan valvonnassa.

Olen omistanut metsän palasen, olen hoitanut, karsinut ja lopuksi tehnyt klapela. Enkä tiedä hintaa. Miksi ihmeessä ? Mitä sillä tiedolla tee. ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi