Stubb maksaisi Itä-Suomessa viidestä motista koivuklapia yhteensä 22 euroa!
Kommentit (293)
Laitoin jo äänestyslappuun 8. Enkä kadu.
Vierailija kirjoitti:
Voihan olla joku kouluja käymätön helsinkiläinen, joka ei koskaan edes maaseudulla vieraile, ei kesämökkiä tms. voi olla tietämätön tästäkin. Mutta eihän sellaisesta "puupäästä" presidenttiä leivota, eihän?
No, olethan sinäkin tietämätön siitä, miten lainausmerkkejä kuuluu käyttää. Jos olet oikeasti sitä mieltä, että kyse on puupäästä, niitä ei kuulu laittaa. Vain kouluttamattomat tekevät noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan olla joku kouluja käymätön helsinkiläinen, joka ei koskaan edes maaseudulla vieraile, ei kesämökkiä tms. voi olla tietämätön tästäkin. Mutta eihän sellaisesta "puupäästä" presidenttiä leivota, eihän?
No, olethan sinäkin tietämätön siitä, miten lainausmerkkejä kuuluu käyttää. Jos olet oikeasti sitä mieltä, että kyse on puupäästä, niitä ei kuulu laittaa. Vain kouluttamattomat tekevät noin.
Kovin sivistyneellä tavalla sinä tosi korkeasti koulutettu täällä kommentoit. Terveisin apukoululainen
Toivottavasti tällaista tyyppiä ei valita presidentiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
300-350€?
Puhutaanko pino- vai irtokuutioista?
Heittomotti sekaklapia maksaa meillä päin 350€.
Ei todellakaan maksa. Olisiko 60€ tavallinen hinta. Koivuklapikaan ei maksa yli 100€/heittokuutio eli irtokuutio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan voi arvioida että kukaan tekisi tuolla hinnalla tuollaisen määrän klapeja ja kuskaisi ne myytäväksi. Siis vaikka ei olisikaan mitään kosketuspintaa klapeihin.
No kyllä tuo klapihinta tuntuu olevan maalaisille tärkein presidentin valintaa koskeva kysymys. Presidentin keskeinen työ näkyy olevan turvallisuus- js klapipolittisissa kysymyksissä. Anna minun nauraa. Mitä presidentti tekee tuollaisilla nippelitiedoilla, joihin tavallinen kansalainenkaan ei osaa vastata. Noin 20% suomalaisista asuu pari-tai omakotitalossa, joissa kaikissa ei ole tulisijaa. Vanhoissa taloissa on öljylämmitys ja etenkin 60- 80 -luvuilla rakennetuissa omakotitaloissa ei ole tulisijaa kun sähkölämmitys teki tuloaan.
Kyllä pikkukaupungissa aina laitettiin se yksi "pakollinen" tulisija omakotitaloon, joita on melko samannäköisiä kadun molemmin puolin. Tämä talo on valmistunut v. 1990 ja tällä on yksi varaava takka, joka saisi olla isompi ja keskelle taloa tehty. Lisäksi savupiippu pitäisi olla massiivinen, vanhanaikainen. Muuten, täällä on suora sähkölämmitys ja kylmää on, ksoka sähköä pitää säästää. Käytän normaali 20 asteen lämpöä vain yhdessä huoneessa, jossa nukun. Muissa on 15 astetta, ja lähinnä olohuoneeseen tulee takkahuoneesta lämpöä. Kyllä se sähkölaskussa vähän näkyy. Itse olen klapit tehnyt, ja ensin kaatanut puut. Ne ovat enimmäkseen pystyynkuivaneita kuolleita kuusia, joista tein klapeja. Tyäö on monivaiheista ja ei ole nopeaa, vaikka on klapikone ja moottorisaha, jolla kaadan ja karsin puut, sekä sahaan pölkyiksi. Onneksi on nyt saanut polttopuuta melko läheltä sitä klapikonetta.
Vierailija kirjoitti:
300-350€?
Puhutaanko pino- vai irtokuutioista?
Hinta lienee sekalaista klapia (eri puulajeja) joku 60€/heittokuutio eli irtokuutio. Eipä siinä vielä kausa tuohon hintaan kuljetella. Itse pinoan klapit, koska menee omaan käyttöön. Sitten niitä voi tuoda kaupunkiin omakotitaloon. Matkaa on alle 20 km, ja siihen tarvittiin jo naapurin apua. Iso korkealaitainen peräkärry oli traktorissa. Sinne meni 10 pino-m3 ihan hyvin, se lienee noin 14 irto-m3. 10 m3 pinoja oli yhdessä katoksessa. Ne sain mahtumaan traktorin peräkärryyn syksyllä 2022. Kärry oli irrallaan odottamassa katoksen vieressä, katoksesta heittelin klapit peräkärryyn. Naapurin mv. toi ne sitten minulle 20 km päähän kaupunkiin. Kuljetushinta oli alle 100€.
Vierailija kirjoitti:
Mä jotenkin kierosti toivon, että tuosta vajakkihurrista tulisi presidentti. Saisitte kaikki perskokkareita äänestäneet riemuidiootit ihan tasan sitä, mitä olette tilanneet.
Stubbin äiti on suomenkielinen, lienee jostain maalta. Ainakin molemmat nimet ovat tavallisia suomalaisia.
Joku väitti että myös Stubb on joku puoli ruskean r. ritari eli bi.
Pekka oli täysin kujalla talon hinnasta, paljon isomman luokan virhe.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on taas osoitus siitä, että hänellä ei ole minkäänlaista matemaattista hahmotuskykyä.
Siitä ei ole tässä kyse. Avain tässä kysymyksessä on sana motti. Varsinkin äidinkielenään ruotsia puhiva ei ehkä ole koskaan edes kuullut sanaa motti. Jos olisi kysytty 5 x 1m3 hintaa, niin totta kai Stubb olisi vastannut paljon osuvammin. Huono kysymys.
Mutta kiinteistön hinnasta Stubb tiesi lähemmäksi. Että ei kannata paukkuttaa tyhjää kattilaa.