Tämä on masentavaa: Stubb on tentissä taas ihan paska ja Haavisto hyvä, mutta silti Stubb valitaan
Ei kai sille mitään voi. Äänestin toki Haavistoa, mutta eihän se riitä.
Kommentit (289)
Itsekin olisin ehkä voinut äänestää Haavistoa, mutta terojen poikasten roudaaminen tänne - sitä ei voi antaa anteeksi. Sunnuntaina siis kiikutan vaaliuurnalle yhden äänen Stubbille, vaikka mieluummin istuisin sontakasassa.
Vähän alkaa tuntua sille, että Haavisto vs. Stubb asetelma on kuin Niinistö vs. Trump asetelma. Stubb tuntuu olevan joillekin homovastaisille kuin joku someinfluensseri, ihan sama mitä typerää laukoo niin faneja riittää koska "on se vaan niin hyvä.." missä? Stubbin kommentit on kuin joillekin idiooteille suunnattuja välillä, pitää katsojia typerinä mutta ehkä tämä maa on vain niitä täynnä sillä ei kait nuo fiksuihin menisi läpi. On kivaa toistella vain "minä ajattelen Suomen etua ja minä olin Ahtisaaren kanssa sitä ja tätä (loppupeleissä oli mitä?) jne. Stubbin koulutuksella olisi syytä olettaa fiksumpaa, ihmettelen ansioitaan kun puheiden taso on noin halpaa ääntenkalastelua ilman oikeita vastauksia ja kannassa pysymistä. Lainauksena kommentti toisesta mediasta:
"Ps. Stubb kannatti ja ajoi venäläisille viisumivapautta vastoin yleistä linjaa Euroopassa. Ihan ilman virheitäkö Stubb kammettiin oman puolueensa johdosta, entä miten meni pääministerin tai valtiovarainministerin pestit, entä se, kun oli pihalla kuin lumiukko hallintarekisteriasioista? Rauhanluojan mainostaminenkin on huuhaata, jos jotakin Georgian "rauhanprosessista" tietää. Ei se, että Stubb toimi Etyj:n puheenjohtajana todellakaan tee hänestä rauhan luojaa, hän oli vain pieni nippeli pj:n roolissaan koko monimutkaisessa asiassa. Ahtisaari ehkä halusi ja toivoi Stubbista rauhanasioiden jatkajaa, mutta eipä "koulutus" ehtinyt alkuunkaan... Missä on se nöyryys isojen asioiden edessä, missä on se kyky asettautua asioiden taustalle - pitkäjänteisenä tekijänä -ilman, että "minä" on se tärkein? Entä se, että leimasi keskustelun Rosatomin mukaanottamisesta ydinvoimalahankkeeseen russofobistiseksi? Jos kaikki hänen virhearvionsa ladattaisiin peräjälkeen presidenttitentissä, saataisiin Stubbista aivan toisenlainen kuva kuin mitä nyt hänestä luodaan. Pestissään Yliopistollisen Eurooppa-Instituution "professorina" hän on sopivan vaaraton Suomen ja maailmanpolitiikalle. Hänen todelliset tietonsa ja kykynsä luoda kokonaiskuvat tilanteista eivät mene yksiin esittämänsä itsevarmuuden kanssa: hän on osallistavissa prosesseissa paikallaan, kuulee mutia, mutta kyky luoda luotettavia loppupäätelmiä puuttuu ja pahinta on se, että sitä ei nähdä vaan mennään mukaan hölmöyksiin maailman vakautta koskevissakin kysymyksissä. Kuunnelkaa nyt noita ydinasepuheita; muka yhtämieltä, että niitä ei tule, mutta samaan aikaan pelotetta Putinille."
Vierailija kirjoitti:
Vähän alkaa tuntua sille, että Haavisto vs. Stubb asetelma on kuin Niinistö vs. Trump asetelma. Stubb tuntuu olevan joillekin homovastaisille kuin joku someinfluensseri, ihan sama mitä typerää laukoo niin faneja riittää koska "on se vaan niin hyvä.." missä? Stubbin kommentit on kuin joillekin idiooteille suunnattuja välillä, pitää katsojia typerinä mutta ehkä tämä maa on vain niitä täynnä sillä ei kait nuo fiksuihin menisi läpi. On kivaa toistella vain "minä ajattelen Suomen etua ja minä olin Ahtisaaren kanssa sitä ja tätä (loppupeleissä oli mitä?) jne. Stubbin koulutuksella olisi syytä olettaa fiksumpaa, ihmettelen ansioitaan kun puheiden taso on noin halpaa ääntenkalastelua ilman oikeita vastauksia ja kannassa pysymistä. Lainauksena kommentti toisesta mediasta:
"Ps. Stubb kannatti ja ajoi venäläisille viisumivapautta vastoin yleistä linjaa Euroopassa. Ihan ilman virheitäkö Stubb kammettiin oman puolueensa johdosta, entä
Opettele tiivistämään asiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ps. Stubb kannatti ja ajoi venäläisille viisumivapautta vastoin yleistä linjaa Euroopassa. Ihan ilman virheitäk
Jotkut meistä vieläkin lukee kirjoja ja lehtiä ym. ilman vaikeuksia, sori vaan "tiktok 5 sekunnin vilkutteluruutua tuijotteleva keskittymiskyvytön" ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiasma on pitänyt varata siihen, että Tarja Halonen saa sanoa sanottavansa ehdokkaille. Noloa.
Museo on pitänyt pistää kiinni tätä varten. Ei ihan ilmaista.
- Hyvähän se on, että käytetään julkisia tiloja tällaiseen, ettei aina rakenneta uutta. Nyt saa sitäpaitsi ilmaista mainosta ja kävijämäärä kasvaa (samoin maksut). Henkilöstö pysyy virkeänä. Hieno veto Haloselta.
Ei tuolla ole mitään merkitystä mitä puhuvat tuolla.
Vain sillä että ovat edustavat kun edustaa suomea eri tilaisuuksissa.... Seuraavan puheen kuulet vasta uutenavuotena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun se on homo. Se on niin kauheeta. Mieluummin paska presidentti joka munaa koko Suomen maineen kuin kauhia homo.
Siis oikeasti suomalaisilla ei ole mitään varaa haukkua itänaapuria, kun täällä on sama meininki kuin heillä asenteissa vähemmistöihin.
Hah, tämä. Samaa itäistä geeniä ollaan ja samat vammaiset jutut. Ei ihme että ruotsalaiset pitää metsäläisinä meitä: sellaisia me todella olemmekin.
No tuota, tuota. Niinhän ne on ruotsalaisetkin 'itäistä geeniä' pääosin, pöljä. Ruotsalaiset ovat lähempänä geneettisesti venäläisiä kuin suomalaiset/virolaiset. Muistaakseni suomalaisten/virolaisten lähimmät sukulaiset löytyvät akselilta baltit/ruotsalaiset/venäläiset. Ruotsalaisten/muiden skandien lähimmät sukulaiset ovat venäläiset/baltit/suomalaiset/virolaiset.
Läntistä geeniperimää ovat lähinnä baskit, keltit ja saamelaiset. Heihinkin on sekoittunut itäistä perimää melkoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en tunne yhtäkään joka äänestäisi Stubbia. Kaikilla pelkkää negatiivista sanottavaa ja jokainen todennut, että mieluummin äänestää Pekkaa. Kahdesta huonosta vähemmän huono ja vaarallinen Suomelle on Pekka.
Sinun kuplassasi ei taida kukaan uskaltaa kertoa totuutta. Aika sairaalta kuulostaa.
Tosiasia on etten minäkään tiedä Helsingistä ketään joka äänestäisi Stubbia. Tosin asun alueella jossa koulutustaso on korkea.
Stubbin kannatus on korkeinta maaseudulla, Vantaalla ja Porissa. Niinhän Timo Soinikin aamutellkarissa sanoi että Stubb saa kannatusta sorateiden varsilta, ei yliopistokaupungeista.
Yliopistokaupungeissa kannatetaan Haavistoa.
Se on kyllä tiedossa, että yliopistopiirit on täynnä vihervasujen pesäkkeitä. Sinänsä jännä kun itse Pekka on kouluttamaton ylioppilas, joka on jonkun onnen kantamoisen ( tai suhteiden) kautta päässyt virkoihin. Kaupungit ovat myös täynnä näitä mukatrendikkäitä viherpiiperoita, jotka asuvat kerrostaloyksiöissään ja juovat aamukahvinsa jossain ituhernekahvilassa, ja ottavat suureen ääneen kantaa kuinka maaseuduilla ja muualla Suomessa pitäisi asua ja elää. Kyllä sylettää koko sakki.
Haavistoa äänestää moni ei vielä menetetä toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Haaviston leirissä on nyt paniikki.
Ei ole, vaan persujen. Joutuvat päivästä toiseen valehtelemaan itselleen ja muille, että haluavat Stubbista presidentin.
Se puoli ainakin että voi ottaa useammin popparit esiin kun lisko törttöilee ympäriinsä.
Haavistoa ei valita koska kaikki ovat hermona homosuhteesta, Silläkö kannalla katsotaan eikä sitä mitä kaikkea osaa vaan sen takia hylätään koska homo. Menkää takaisin kaappiin miehet eniten pelkää.
54-46
Tuon lähemmäs ei Hvisto pääse.
Loppujen lopuksi, ei sillä ole ennenkään ollut isoa väliä, kuka pressamme on. Kovin huonosti ei ole käynyt, vaikka Kekkonen oli loppuaikoina jo ihan dementoitunut alkoholisti. Itse en tykännyt Halosesta ollenkaan, politiikan tai henkilön osalta, mut niin vain nekin kaksi kautta meni ja niistäkin selvittiin.
Oikeasti ihan kumpi vain valitaan, niin ei meille edelleenkään huonosti käy. Pressa ei yksin päätä mitään, vaan niitä avustajia neuvonantajia on todella paljon, jopa monipuolisesti. Ja hyvä niin.
Masentavampaa on se, et ihmiset katsovat näitä tenttejä vahvojen lasiensa läpi, eivätkö edes tajua. Haukkuvat toista pas*aksi, vaikka toinen ei olis kummempi tai huonompi ollut, ihan vain koska se oman idolin kilpakumppani ärsyttää niin kovaa.
Ymmärrettävää ja inhimillistä, mutta ei kovin älykästä tai analyyttistä. Eikä mitään tekemistä sen kanssa, kummalla meni tentti mitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Loppujen lopuksi, ei sillä ole ennenkään ollut isoa väliä, kuka pressamme on. Kovin huonosti ei ole käynyt, vaikka Kekkonen oli loppuaikoina jo ihan dementoitunut alkoholisti. Itse en tykännyt Halosesta ollenkaan, politiikan tai henkilön osalta, mut niin vain nekin kaksi kautta meni ja niistäkin selvittiin.
Oikeasti ihan kumpi vain valitaan, niin ei meille edelleenkään huonosti käy. Pressa ei yksin päätä mitään, vaan niitä avustajia neuvonantajia on todella paljon, jopa monipuolisesti. Ja hyvä niin.
On sillä ollut merkitystä ihan oikeastikin. Esim Rytin toiminta aikoinaan, Koiviston liiallinen rytsän nuoleskelu silloin kun olisi pitänyt vaatia Karjala takaisin ja liittyä Natoon. Nyt tietysti valtaa on vähän vähemmän.
Mä en tunne ketään joka äänestäisi Pekkaa enkä ymmärrä miksi kukaan äänestäisi, mutta onneksi meillä on demokratia ja paras voittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haaviston leirissä on nyt paniikki.
Ei ole, vaan persujen. Joutuvat päivästä toiseen valehtelemaan itselleen ja muille, että haluavat Stubbista presidentin.
Kyllä mun kaikki 10 persukaveria äänestää Stubbia, koska äänestitte taktisesti Haavistoa, niin nyt meidän vuoro. Yksi oli sellainen, että ei meinannu äänestää ketään, mutta tarjosin sille lounaan, niin äänesti vähemmän huonoa.
Niinpä. Ja miksi ei maailman ja Suomen yliopistoissa ole huomattu Haaviston erinomaisuutta kun ei yhtään kunniatohtorin hattua saanut? Stubillakin on niitä kaksi ja päälle oma väitöksellä saatu hattu. Kertokaa miksi ei ole arvostettu? Kun on Sanna Marin saanut ja Greta Thunberg ja jopa Jukka Jalonen meriittiensä ansiosta??