Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YAMK opinnäytetyöstä arvosana 1

Vierailija
07.02.2024 |

Opinnäytetyön kanssa kamppailen ja alan jo luovuttaa ja asennoitua siihen, että ykkösellä mennään läpi :( Harmi, mutta ei tästä mitään tule. Muutenkin YAMK on ollut melkoista opiskelua. Jos olisin tiennyt en olisi sinne hakenut. Opetusta on todella vähän ja ihan itse saa suurimman osan asioista selvitellä ja opiskella itsenäisesti. Tuo oppari vain harmittaa. Kenelläkään muulla kokemusta ykkösen YAMK-opparista?

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ohjaan yamk-opinnäytetöitä. Nyrkkisääntönä voisin sanoa, että kolmosen saa, kun työssä on noudatettu ohjeita, mutta siinä ei ole mitään ihmeellistä. Työ on jotenkin mitäänsanomaton. Nelosen työ on hyvä työ. Vitosen saa, kun työ saa henkäisemää, että onpa harvinaisen hyvä! 

Siinä missä kolmosessa ollaan noudatettu ohjeita, niin kakkosessa niitä ei ole noudatettu. Kakkonen olisi siis nostettavissa kolmoseen helposti, kun vain tekisi asiat by the book. Ykkösiä tulee harvoin. Yleensä opiskelijaa ohjataan niin paljon, että se nousee kakkoseen.

Vierailija
42/93 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ohjaan yamk-opinnäytetöitä. Nyrkkisääntönä voisin sanoa, että kolmosen saa, kun työssä on noudatettu ohjeita, mutta siinä ei ole mitään ihmeellistä. Työ on jotenkin mitäänsanomaton. Nelosen työ on hyvä työ. Vitosen saa, kun työ saa henkäisemää, että onpa harvinaisen hyvä! 

Siinä missä kolmosessa ollaan noudatettu ohjeita, niin kakkosessa niitä ei ole noudatettu. Kakkonen olisi siis nostettavissa kolmoseen helposti, kun vain tekisi asiat by the book. Ykkösiä tulee harvoin. Yleensä opiskelijaa ohjataan niin paljon, että se nousee kakkoseen.

jatkan: siis logiikka ei mene kuitenkaan niin (vaikka tekstistani saa ehkä sen kuvan), että ykkösestä työ olisi helposti nostettavissa kolmoseen. Jos arvosana jää ykköseen, niin siinä on jo lähtökohtaisesti hyvin vähän lähteitä ja hyvin vähän tutkittavia. Harva yamk-opiskelija lähtee kuitenkaan liikkeelle näin, vaan huonot arvosanat tulevat siitä, kun virta loppuu matkan varrella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian 60 v sedän on täältä firmapuolelta pakko puuttua tähän. Kysymys on lopulta siitä, meneekö läpi vai ei. Takana opistotason koulutus ja todistusarvosanat sahalaitakäyrää. Silti on pyöritetty miljoonaprojekteja kaikenlaisten sankareiden kanssa. Olen rekrytoinut ja se on firma nurin jos hakijoiden todistuksen arvosanoja alkaa ihailemaan, etenkin todistuksen ollessa jo muutaman vuoden vanha. Aika siis korjaa ne todistukset samalla viivalle. Vaatimus jostain koulutuksesta on lähinnä siksi että saadaan jonkinlainen referenssitaso. Useimiten tuo vaatimus ei käytännössä edes sitä takaa. Hommaa tosin mutkistaa HR, jossa ei varsinaista (tai omasta mielestäni yhtään mitään) substanssiosaamista ole, vaan on puhtaasti hallinnollinen (omasta mielestäni pelkkä perässä vedettävä riesa). Heillä ehkä on aikaa ja intoa laskea 30 v vanhojen todistusarvosanojen desimaaleja.

Oikeassa elämässä, ainakin täällä firmapuolella, riittää kun tarjous menee läpi. Samoin riittää kun lopputuote on sellainen, ettei asiakas ala suuremmin käymään oikeutta ja ennen kaikkea maksaa laskun. Pienet ja suuremmatkin kitinät kuuluvat asiaan. Näinpä keskittyisin siihen, että saa sen koulunsa läpi vaikka sitten "perse maata viistäen". Kukaan ei osaa sanoa onko viiden vuoden kuluttua jotain ykkösen osa-aluetta kenties kehitetty niin, että vitonenkin paukkuisi kun ei asteikko riitä.

Nouse sieltä ojasta ja näet kauemmaksi, isomman kuvan. Maailma pelaa likiarvoilla. Tee se homma valmiiksi, kaikkien arvosanojen kanssa voi elää, kunhan tentti tai lopputyö menee läpi. t: Setä  

Poppari
44/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tilauksesta erilaisia kirjoitustöitä, kuten esseitä tai tutkielmia. Voit esimerkiksi tilata täysin valmiin opinnäytetyön tai kandityön suoraan sähköpostiisi. Teen työt aina oppilaitosten mallien mukaisesti. Voit valita arvosanan, deadlinen ja laajuuden. Hinta määräytyy sopimuksen mukaisesti. Kysy lisää tai lähetä sähköpostia osoitteeseen: poppari254@gmail.com 

Vierailija
45/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä44731 kirjoitti:

Teen tilauksesta erilaisia kirjoitustöitä, kuten esseitä tai tutkielmia. Voit esimerkiksi tilata täysin valmiin opinnäytetyön tai kandityön suoraan sähköpostiisi. Teen työt aina oppilaitosten mallien mukaisesti. Voit valita arvosanan, deadlinen ja laajuuden. Hinta määräytyy sopimuksen mukaisesti. Kysy lisää tai lähetä sähköpostia osoitteeseen: poppari254@gmail.com 

Kiinnostaisi. Paljonko maksaa 3 -arvosanan työ AMK:n liiketalouden puolelle? Testaatko plagiaattikoneilla ja AI-tunnistimilla? Miten hävität kirjoituksen luovuttamisen jälkeen niin, ettei sulle jää kopioita? Teetkö custom-virheitä, esim. yhdyssanoja sanoista jotka eivät ole?

Vierailija
46/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jestas. Mikä muuten on jonkun yamk-funktio? Miksei voisi yhä olla opistotason oppilaitoksia ja sitten yliopistot?

Vierailija
47/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä44731 kirjoitti:

Toimintasi on epäeettistä. Samoin sen, joka ostaa sinulta valmiin opinnäyte- tai kandityön.

Vierailija
48/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakemassa yamk-koulutukseen. Taustalla opistotason koulutus. Opintoja vain 60 opintopistettä, 30 op opinnäytetyötä. 

Saan amk-tutkinnon samalla! Jei! (En jaksaisi mennä amk-koulutukseen enää). 

Vierailija
49/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakemassa yamk-koulutukseen. Taustalla opistotason koulutus. Opintoja vain 60 opintopistettä, 30 op opinnäytetyötä. 

Opinnäytetyö on vieläpä suoraan omaan työelämääni liittyvää. 

Tämän jälkeen voin siirtä lisenssiaatiksi. 

En tykkäää opiskelusta sosiaalisen puolen takia. Tieto kiinnostaa. Tämä polku on kuin tehty minulle. 

Vierailija
50/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse palautin hiljattain Executive MBA-tutkinnon lopputyön ja videon. Molemmista arvosana 5/5.

Just do it.

Vierailija
51/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä44731 kirjoitti:

Anteeksi, mutta kaavailemani yamk-koulutuksen päättötyö on tilaan tehtävä tutkimus. Valmista mallia ei löydy. Eli en usko, että voisit auttaa minua. 

Vierailija
52/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jestas. Mikä muuten on jonkun yamk-funktio? Miksei voisi yhä olla opistotason oppilaitoksia ja sitten yliopistot?

Minulle yamk kuulostaa tosi hyvältä. En ole päässyt korkeakouluun tai yliopistoon useasta hakukerrasta huolimatta. Olen opiskellut paljon monenlaisia lyhytkursseja opistotason päälle. 

Nyt saan sitten yamk-tutkinnon. Joka on juuri nappiopinnot minulle. Pystyn hyödyntämään opintoja suoraan. 

Lisäksi opinnot on parempi kuin amk-opinnot. 

Saatikka yliopisto-opinnot, jotka ovat jotain höpö-höpö-filosofiaa suureksi osaksi. 

Vierailija
53/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjoittanut gradun ja olen kirjoittanut YAMK-opparin. Molemmat vaativat kyllä paljon töitä, jos haluaa paremman arvosanan saada. Ammattikorkeakoulujen välillä on kuitenkin eroja. Sain YAMK-opparista nelosen, mutta epäilen että jossain "huonommassa" ammattikorkeakoulussa siitä olisi voitu antaa vitonen.

Nähdäkseni ykkönen on kyllä helppo saada (sen verran AMK:eillakin on kova tarve saada opiskelijoita valmistumaan mm. rahoituksen vuoksi), mutta opinnäytetyöthän ovat julkisia. Itse en haluaisi, että ihan mikä tahansa sontaläjä löytyisi Theseuksesta minun nimelläni.

Minä sain YAMK-opparista nelosen. Ope selitti, että olisihan siitä voinut vitosenkin antaa, mutta hän olisi joutunut kirjoittelemaan jotain perusteluja jonnekin. Olipahan sekin hieno mies... ainoa nelonen tokarissa.

Vierailija
54/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjoittanut gradun ja olen kirjoittanut YAMK-opparin. Molemmat vaativat kyllä paljon töitä, jos haluaa paremman arvosanan saada. Ammattikorkeakoulujen välillä on kuitenkin eroja. Sain YAMK-opparista nelosen, mutta epäilen että jossain "huonommassa" ammattikorkeakoulussa siitä olisi voitu antaa vitonen.

Nähdäkseni ykkönen on kyllä helppo saada (sen verran AMK:eillakin on kova tarve saada opiskelijoita valmistumaan mm. rahoituksen vuoksi), mutta opinnäytetyöthän ovat julkisia. Itse en haluaisi, että ihan mikä tahansa sontaläjä löytyisi Theseuksesta minun nimelläni.

Minä sain YAMK-opparista nelosen. Ope selitti, että olisihan siitä voinut vitosenkin antaa, mutta hän olisi joutunut kirjoittelemaan jotain perusteluja jonnekin. Olipahan sekin hieno mies... ainoa nelonen tokarissa.

Mitä väliä arvosanalla on? Eikö opinnot pitäisi olla sellaiset, että hyödynnät työelämässä suoraan? Sitten opinnoissa on jotain järkeä. 

Vierailija
55/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä arvos

Itse ajattelen, että en viitsi kirjoittaa A4-paperiakaan turhaan. Liian paljon vaivaa. 

Olen opiskellut avoimessa yliopistossa kursseja, joista pisin oli 12 op. Tarkkaan valittu hyvä kurssi. Kaksi vuotta olen työllistänyt itseni toiminimiyrittäjänä tuon kurssin antimilla. 

Vierailija
56/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta yamk-koulutus on hyvä. Jos on hankkinut osaamisen työelämässä tai käynyt repaleisen määrän kursseja ja koulutuksia muuten vain. Sitten voi siirtää ne kaikki yamk-tutkinnon alle. 

Arvostetumpi tuo on kuin muutama keskenjäänyt amt-tutkinto. 

Vierailija
57/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun piti eka päivittää 184 op opistoinssistä AMK:ksi ja sitten vuosi töissä ja YAMK 60 op. Nyt teen DI:tä 120 noppaa. Sinänsä jännä, että 80-luvun teku on näistä se kovin koulu. Siellä puhuttiin asiasta... tämä maisterikoulu on sellaista filosofista diibadaabaa.

Vierailija
58/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse palautin hiljattain Executive MBA-tutkinnon lopputyön ja videon. Molemmista arvosana 5/5.

Just do it.

Rahalla saa ja hevosella pääsee.

Vierailija
59/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun piti eka päivittää 184 op opistoinssistä AMK:ksi ja sitten vuosi töissä ja YAMK 60 op. Nyt teen DI:tä 120 noppaa. Sinänsä jännä, että 80-luvun teku on näistä se kovin koulu. Siellä puhuttiin asiasta... tämä maisterikoulu on sellaista filosofista diibadaabaa.

Olen hakemassa yamk-koulutukseen, jossa vastimuksena on opistotason koulutus (ja muutoin hankitut tiedot ja taidot). 

Mieleen ei tulisi mennä opiskelemaan yliopistoon vielä maisteriksi tuon päälle. Jos kerran saan tuosta yamk-tutkinnosta suorat valmiudet työelämään, niin mitä maisteriopinnot tarjoavat lisää? 30 op opintoja ja 30 op opinnäytetyötä, joka on jo työelämän projekti. Sitten jatkan noita työelämänprojekteja vain sen jälkeen. 

Vierailija
60/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnot pitäisi pystyä muuttamaan suoraan rahaksi ja yamk on hyvä reitti siihen. 

Miksi opiskella turhia aineita, kun voi opiskella suoraan itse asiaa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi